Wat's Next ? Dikke benzine V8'en ?

Nou een E420 Cdi heeft toch wel 314 pk... Dat is wel een boel voor een V8 dieseltje... Bijna 100 pk meer dan de E320...Macboy schreef:V8 diesel voegt toch weinig toe en gaat alleen maar kapot. V6 diesel is zat, zie de .35d dus niet zeuren Rico.
De E270CDI was een droommotor en de E320CDI eigenlijk onnodig. Om over de E400CDI maar te zwijgen.
Daarvan is er in NL mogelijk één verkocht.
S320CDI is de goedkoopste S-klasse en feitelijk de beste. De S400CDI was wederom onnodig. Voor een V8 kon je bij benzine terecht en voor de actieradius hoefde je het ook al niet te doen.
De V8 benzine doet 1:7,5 waarmee je ook gewoon 750km ver komt.
Exact mijn idee. Het enige wat ik ooit heb gehoord hierover is dat het vaak door de mensen die het kunnen betalen toch als vervelend wordt ervaren om elke keer voor 120 euro oid. aan benzine in het ding te gooien, ondanks dat het in het totaalplaatje waarschijnlijk nog voordeliger is ook. Dan heeft men liever de grotere actieradius van een diesel blijkbaar.Femme schreef:Ik heb het nut van deze grote diesels nooit helemaal begrepen. De aanschafprijs is veel hoger dan van een benzineversie met een vergelijkbaar vermogen. Een 745d is bijna 17.000 euro duurder dan een 740i, een S420 CDI is ruin 13,5K duurder dan een S450. De gedachte achter het kopen van een diesel is het besparen van kosten. Je bent wel even bezig voordat je 13,5K aan brandstofkosten hebt bespaard. Qua loopcultuur zal een benzine V8 superieur zijn.
Het verbaast me dan weinig dat ze nauwelijks verkocht worden.
De oude E-klasse met 270d motor ken ik niet, de nieuwe E280 diesel is echter wel een pareltje. Ongehoord hoe dat ding mooi door z'n toeren loopt. Publiek geheim dat deze motor de 320 overbodig maakt 8)Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo.Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.
Uit welk jaar/maand komt dat ding? De eerste 4.2TDI's staan nl. bekend als ontzettende rampenbakken. Heb voor m'n werk 2x in Duitsland stilgestaan met een opgeblazen turbo, daarna nog een keer koelingsproblemen. Zelfde auto is inmiddels ingeruild omdat ie letterlijk vaker bij de dealer stond dan voor de deur. Allemaal motorgerelateerde problemen...Tristan schreef:Is een demo.Marcel van Meerbeek schreef:Ik zou even wachten.....die dingen gaan in de aanbiedingTristan schreef:Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.15K gelopen.
Gebruikers op dit forum: Rob33 en 2 gasten