Zo de eerste miljó killers, worden geslacht

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Zo de eerste miljó killers, worden geslacht

Bericht door RVV » 27 mar 2008, 00:23

http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... _13987.hbs


Wat's Next ? Dikke benzine V8'en ? :?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 27 mar 2008, 02:23

V8 diesel voegt toch weinig toe en gaat alleen maar kapot. V6 diesel is zat, zie de .35d dus niet zeuren Rico.

De E270CDI was een droommotor en de E320CDI eigenlijk onnodig. Om over de E400CDI maar te zwijgen.

Daarvan is er in NL mogelijk één verkocht.

S320CDI is de goedkoopste S-klasse en feitelijk de beste. De S400CDI was wederom onnodig. Voor een V8 kon je bij benzine terecht en voor de actieradius hoefde je het ook al niet te doen.

De V8 benzine doet 1:7,5 waarmee je ook gewoon 750km ver komt.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 27 mar 2008, 07:25

Zelfde als de 4.2TDI bij Audi, vind ik persoonlijk ook overbodig,de 3.0TDI is een juweeltje van een motor vooral met een ander programmaatje dr in.

Dus deze ontwikkeling zie ik niet als slecht.

Cruiseschepen a la Q7 en X5 moeten MI helemaal niet zo hard kunnen ( met dito verbruik), die krijg je nooit op tijd stil vergeleken met de normale auto's.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 27 mar 2008, 07:46

Macboy schreef:V8 diesel voegt toch weinig toe en gaat alleen maar kapot. V6 diesel is zat, zie de .35d dus niet zeuren Rico.

De E270CDI was een droommotor en de E320CDI eigenlijk onnodig. Om over de E400CDI maar te zwijgen.

Daarvan is er in NL mogelijk één verkocht.

S320CDI is de goedkoopste S-klasse en feitelijk de beste. De S400CDI was wederom onnodig. Voor een V8 kon je bij benzine terecht en voor de actieradius hoefde je het ook al niet te doen.

De V8 benzine doet 1:7,5 waarmee je ook gewoon 750km ver komt.
Nou een E420 Cdi heeft toch wel 314 pk... Dat is wel een boel voor een V8 dieseltje... Bijna 100 pk meer dan de E320...

Gelijk heb je trouwens wel, die kleine dieseltjes worden alleen maar krachtiger. E220 CDi heeft al 170 pk en 400! nm... E320 (facelift) heeft 224 pk en dat is een 3.0 blok.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40177
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 mar 2008, 07:53

Ehh.. die 270CDI waren toch juist onwijze kutblokken, dit 5 cilinders????

Las overal dat je voor de 220ci of voor de 320ci moest gaan!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 mar 2008, 09:17

Die motoren kan ik wel missen, maar dat is het punt ook niet. Maar een benzine V8 of alles wat daarboven zit is net zo overbodig. Wacht maar totdat die aan de beurt zijn. Het is echt geen hogere wiskunde ofzo om te snappen dat we die kant opgaan. En daarna de 6 cyl. Atmo's.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 mar 2008, 09:27

Op naar de 2 cylinders! Laat ze de dieselmotoren maar verbieden in personenauto's, dat is voor de uitstoot van fijnstof beter, en dan moeten fabrikanten we meer investeren in het zuinig maken van de benzine motor.

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 mar 2008, 10:07

Vind het ook niet vreemd. We kochten een diesel toch om zuinig te kunnen rijden? Daarom nemen we een Touareg V10 met dieselaggregaat. Autofabrikanten zijn gewoon wat doorgeslagen. MB begint nu en als er 1 schaap over de dam is... :wink:

Benzinemotoren gaan ook deze kant op en ik kan er ergens niet eens meer mee zitten.
Ik rijdt een 5 serie met 6 cilinders. De huidige 5 is met een kleinere 4 pitter gewoon in alle opzichten sneller (minder traag zo je wilt) en zuiniger. Zou ik dan persee moeten hunkeren naar een 6 in lijn?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 mar 2008, 11:28

@Allen,

Als daily driver moet er idd een knop om in het hoofd van de consument, dat zal de overheid met allerlei perverse belastingen zeker extra gaan stimuleren.

De volgende stap zal zijn dat werkgevers onder het mom van maatschappelijk verantwoord ondernemen leaseauto's uit het A en B segment als enige optie over zullen laten. Wat hun natuurlijk financieel ook niet slecht uit komt en de discussie over dure lease auto's gelijk de kop in zal drukken.

Dikke auto's straks alleen nog in prive, en dan maak je er relatief weinig KM's mee.

Michel

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 11:34

De enige reden dat Mercedes die V8'en eruit knikkerd is omdat ze simpelweg niet verkocht worden. Ik heb een tijdje geleden een verkoper bij Stern gesproken, en die wist mij te vertellen, dat er slecht 14 S420CDI's in Nederland rondrijden.
Als je ook het prijsverschil van een kleine middenklasser ziet tussen de 420CDI en de (prima vermogende) 320CDI :shock:

Desalniettemin, rijdt zo'n 420CDI echt als een beul. Als je rustig rijdt, komt de toerenteller gewoon niet boven de 2000-2100rpm. Maar als je gas geeft dan sleurt dat ding als een beest. 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 mar 2008, 11:36

Eh Casper Nedrland is niet de wereld hoor, alles wat hier boven de 2.0 motorinhoud zit is bij wijze van spreke niet aan de straatstenen te slijten.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 11:40

Nederland is idd niet de wereld. Maar ik wilde het een beetje dicht bij je bed houden ;)
Deze trend is namelijk in heel Europa zo. Ding wordt gewoon niet verkocht en is niet betrouwbaar. Taxi's rijden er dus per definitie al niet in rond.
In de US raak je een diesel-boot al helemaal niet kwijt geloof ik...daar neemt iedereen meteen de s500/600.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 mar 2008, 12:11

Ik heb het nut van deze grote diesels nooit helemaal begrepen. De aanschafprijs is veel hoger dan van een benzineversie met een vergelijkbaar vermogen. Een 745d is bijna 17.000 euro duurder dan een 740i, een S420 CDI is ruim 13,5K duurder dan een S450. De gedachte achter het kopen van een diesel is het besparen van kosten. Je bent wel even bezig voordat je 13,5K aan brandstofkosten hebt bespaard. Qua loopcultuur zal een benzine V8 superieur zijn.

Het verbaast me dan weinig dat ze nauwelijks verkocht worden.
Laatst gewijzigd door Femme op 27 mar 2008, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 27 mar 2008, 12:16

Femme schreef:Ik heb het nut van deze grote diesels nooit helemaal begrepen. De aanschafprijs is veel hoger dan van een benzineversie met een vergelijkbaar vermogen. Een 745d is bijna 17.000 euro duurder dan een 740i, een S420 CDI is ruin 13,5K duurder dan een S450. De gedachte achter het kopen van een diesel is het besparen van kosten. Je bent wel even bezig voordat je 13,5K aan brandstofkosten hebt bespaard. Qua loopcultuur zal een benzine V8 superieur zijn.

Het verbaast me dan weinig dat ze nauwelijks verkocht worden.
Exact mijn idee. Het enige wat ik ooit heb gehoord hierover is dat het vaak door de mensen die het kunnen betalen toch als vervelend wordt ervaren om elke keer voor 120 euro oid. aan benzine in het ding te gooien, ondanks dat het in het totaalplaatje waarschijnlijk nog voordeliger is ook. Dan heeft men liever de grotere actieradius van een diesel blijkbaar.

Voor mij zou de keuze niet zo moeilijk zijn in die prijsklasse, altijd de benzine. Daarom begrijp ik een auto als een R8 met V12 TDI ook al helemaal niet.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 12:18

Het prijsverschil tussen een S320CDI en een S420CDI is bij de 2 kaalste versies meer dan 30k euro. En dat loopt bij de Prestige uitvoeringen nog hoger op...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 mar 2008, 12:25

Er is geen markt voor idd. meer dan een 3.0 heb je niet meer nodig maar mijngrotegoden wat rijdt zo'n V8 diesel briljant 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mar 2008, 12:26

In de US is een enorme inhaalslag voor Diesels aan de gang. Zeker nu met de kredietcrisis, denk ik dat mensen de enorm snel gestegen brandstofprijzen daar toch gaan merken in hun portemonnee. Voor ons is 't spotgoedkoop autorijden daar, maar voor de Amerikanen zelf is het extreem duur geworden.

De 3.5 V6-en (zeg maar de middenklasse auto's) rijden allemaal zo'n 1:10 gemiddeld, zolang je heel rustig rijdt. Aangezien die lui daar toch nooit doortrekken boven de 4000 rpm, en de motoren te stil zijn om van het V6 geluid te kunnen 'genieten', denk ik dat dieselmotoren daar steeds populairder zullen worden, vooral omdat ze nog krachtiger zijn in het toerengebied waarin die amerikanen cruisen.

En ik verwacht niet dat de V8 benzine motoren snel zullen verdwijnen. De prijzen van de V8 Diesels waren altijd torenhoog. Voor 't geluid kocht je ze niet. Een V8 Benzine is emotie, die zullen altijd verkocht worden.
Iets wat niet verkocht wordt haal je uit 't schap. Ik vroeg me altijd al af of er een markt voor was. Ik heb altijd gedacht dat die extreem dikke V8 Diesels bedoeld waren om juist de iets kleinere, maar nog altijd er grote V6 diesels aan de man te brengen. Een beetje 't McDonalds concept. Je verkoopt heel weinig 4 dubbele hamburgers, maar daardoor verkoop je wel heel veel 3 dubbele hamburgers. De 4 dubbele valt op, die maakt je lekker om iets te kopen. De pers schrijft 't liefst over die dikke varianten, want dat lezen de mensen graag. Cijferneuken en wegdromen bij het idee. Zo ook bij de V8/V10 Diesels. Inmiddels is men net zo onder de indruk van de 'gewone' V6 diesels, met dubbele turbo's, met variabele schoepen. Prachtige techniek, in tegenstelling tot de lompe grote motoren.

En zo winnen ze meteen weer wat op het terrein van de Co2 reductie om hun targets te halen. Het gaat om 't gemiddelde.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 27 mar 2008, 12:34

270 CDI waren idd klote blokken. Een E270 CDI was niet normaal te rijden als directiewagen. Als je stil stond schudde de hele carrosserie. Automaat moest je in winterstand houden om je passagier geen wiplash te bezorgen.....nee, dan nog liever een D5 motor.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 mar 2008, 12:38

Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mar 2008, 12:47

@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo. :) Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 27 mar 2008, 12:49

Tristan schreef:Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.
Ik zou even wachten.....die dingen gaan in de aanbieding :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 mar 2008, 13:02

Marcel van Meerbeek schreef:
Tristan schreef:Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.
Ik zou even wachten.....die dingen gaan in de aanbieding :wink:
Is een demo. :wink: 15K gelopen.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 27 mar 2008, 13:06

Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo. :) Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.
De oude E-klasse met 270d motor ken ik niet, de nieuwe E280 diesel is echter wel een pareltje. Ongehoord hoe dat ding mooi door z'n toeren loopt. Publiek geheim dat deze motor de 320 overbodig maakt 8)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 27 mar 2008, 13:17

280 CDI loopt idd prachtig....6 cilinders doen een motorblok altijd goed 8)

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 27 mar 2008, 13:24

Tristan schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:
Tristan schreef:Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.
Ik zou even wachten.....die dingen gaan in de aanbieding :wink:
Is een demo. :wink: 15K gelopen.
Uit welk jaar/maand komt dat ding? De eerste 4.2TDI's staan nl. bekend als ontzettende rampenbakken. Heb voor m'n werk 2x in Duitsland stilgestaan met een opgeblazen turbo, daarna nog een keer koelingsproblemen. Zelfde auto is inmiddels ingeruild omdat ie letterlijk vaker bij de dealer stond dan voor de deur. Allemaal motorgerelateerde problemen...
Maar dat zou allemaal opgelost zijn halverwege/eind 2007.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rob33 en 2 gasten