Wat's Next ? Dikke benzine V8'en ?
Zo de eerste miljó killers, worden geslacht
- RVV
- Macboy
V8 diesel voegt toch weinig toe en gaat alleen maar kapot. V6 diesel is zat, zie de .35d dus niet zeuren Rico.
De E270CDI was een droommotor en de E320CDI eigenlijk onnodig. Om over de E400CDI maar te zwijgen.
Daarvan is er in NL mogelijk één verkocht.
S320CDI is de goedkoopste S-klasse en feitelijk de beste. De S400CDI was wederom onnodig. Voor een V8 kon je bij benzine terecht en voor de actieradius hoefde je het ook al niet te doen.
De V8 benzine doet 1:7,5 waarmee je ook gewoon 750km ver komt.
De E270CDI was een droommotor en de E320CDI eigenlijk onnodig. Om over de E400CDI maar te zwijgen.
S320CDI is de goedkoopste S-klasse en feitelijk de beste. De S400CDI was wederom onnodig. Voor een V8 kon je bij benzine terecht en voor de actieradius hoefde je het ook al niet te doen.
-
Marc R
Zelfde als de 4.2TDI bij Audi, vind ik persoonlijk ook overbodig,de 3.0TDI is een juweeltje van een motor vooral met een ander programmaatje dr in.
Dus deze ontwikkeling zie ik niet als slecht.
Cruiseschepen a la Q7 en X5 moeten MI helemaal niet zo hard kunnen ( met dito verbruik), die krijg je nooit op tijd stil vergeleken met de normale auto's.
Dus deze ontwikkeling zie ik niet als slecht.
Cruiseschepen a la Q7 en X5 moeten MI helemaal niet zo hard kunnen ( met dito verbruik), die krijg je nooit op tijd stil vergeleken met de normale auto's.
-
EG
Nou een E420 Cdi heeft toch wel 314 pk... Dat is wel een boel voor een V8 dieseltje... Bijna 100 pk meer dan de E320...Macboy schreef:V8 diesel voegt toch weinig toe en gaat alleen maar kapot. V6 diesel is zat, zie de .35d dus niet zeuren Rico.
Gelijk heb je trouwens wel, die kleine dieseltjes worden alleen maar krachtiger. E220 CDi heeft al 170 pk en 400! nm... E320 (facelift) heeft 224 pk en dat is een 3.0 blok.
- RVV
-
allen
Vind het ook niet vreemd. We kochten een diesel toch om zuinig te kunnen rijden? Daarom nemen we een Touareg V10 met dieselaggregaat. Autofabrikanten zijn gewoon wat doorgeslagen. MB begint nu en als er 1 schaap over de dam is...
Benzinemotoren gaan ook deze kant op en ik kan er ergens niet eens meer mee zitten.
Ik rijdt een 5 serie met 6 cilinders. De huidige 5 is met een kleinere 4 pitter gewoon in alle opzichten sneller (minder traag zo je wilt) en zuiniger. Zou ik dan persee moeten hunkeren naar een 6 in lijn?
Benzinemotoren gaan ook deze kant op en ik kan er ergens niet eens meer mee zitten.
Ik rijdt een 5 serie met 6 cilinders. De huidige 5 is met een kleinere 4 pitter gewoon in alle opzichten sneller (minder traag zo je wilt) en zuiniger. Zou ik dan persee moeten hunkeren naar een 6 in lijn?
- Michel P
@Allen,
Als daily driver moet er idd een knop om in het hoofd van de consument, dat zal de overheid met allerlei perverse belastingen zeker extra gaan stimuleren.
De volgende stap zal zijn dat werkgevers onder het mom van maatschappelijk verantwoord ondernemen leaseauto's uit het A en B segment als enige optie over zullen laten. Wat hun natuurlijk financieel ook niet slecht uit komt en de discussie over dure lease auto's gelijk de kop in zal drukken.
Dikke auto's straks alleen nog in prive, en dan maak je er relatief weinig KM's mee.
Michel
Als daily driver moet er idd een knop om in het hoofd van de consument, dat zal de overheid met allerlei perverse belastingen zeker extra gaan stimuleren.
De volgende stap zal zijn dat werkgevers onder het mom van maatschappelijk verantwoord ondernemen leaseauto's uit het A en B segment als enige optie over zullen laten. Wat hun natuurlijk financieel ook niet slecht uit komt en de discussie over dure lease auto's gelijk de kop in zal drukken.
Dikke auto's straks alleen nog in prive, en dan maak je er relatief weinig KM's mee.
Michel
- Casper
De enige reden dat Mercedes die V8'en eruit knikkerd is omdat ze simpelweg niet verkocht worden. Ik heb een tijdje geleden een verkoper bij Stern gesproken, en die wist mij te vertellen, dat er slecht 14 S420CDI's in Nederland rondrijden.
Als je ook het prijsverschil van een kleine middenklasser ziet tussen de 420CDI en de (prima vermogende) 320CDI
Desalniettemin, rijdt zo'n 420CDI echt als een beul. Als je rustig rijdt, komt de toerenteller gewoon niet boven de 2000-2100rpm. Maar als je gas geeft dan sleurt dat ding als een beest. 8)
Als je ook het prijsverschil van een kleine middenklasser ziet tussen de 420CDI en de (prima vermogende) 320CDI
Desalniettemin, rijdt zo'n 420CDI echt als een beul. Als je rustig rijdt, komt de toerenteller gewoon niet boven de 2000-2100rpm. Maar als je gas geeft dan sleurt dat ding als een beest. 8)
- Casper
Nederland is idd niet de wereld. Maar ik wilde het een beetje dicht bij je bed houden 
Deze trend is namelijk in heel Europa zo. Ding wordt gewoon niet verkocht en is niet betrouwbaar. Taxi's rijden er dus per definitie al niet in rond.
In de US raak je een diesel-boot al helemaal niet kwijt geloof ik...daar neemt iedereen meteen de s500/600.
Deze trend is namelijk in heel Europa zo. Ding wordt gewoon niet verkocht en is niet betrouwbaar. Taxi's rijden er dus per definitie al niet in rond.
In de US raak je een diesel-boot al helemaal niet kwijt geloof ik...daar neemt iedereen meteen de s500/600.
- Femme
Ik heb het nut van deze grote diesels nooit helemaal begrepen. De aanschafprijs is veel hoger dan van een benzineversie met een vergelijkbaar vermogen. Een 745d is bijna 17.000 euro duurder dan een 740i, een S420 CDI is ruim 13,5K duurder dan een S450. De gedachte achter het kopen van een diesel is het besparen van kosten. Je bent wel even bezig voordat je 13,5K aan brandstofkosten hebt bespaard. Qua loopcultuur zal een benzine V8 superieur zijn.
Het verbaast me dan weinig dat ze nauwelijks verkocht worden.
Laatst gewijzigd door Femme op 27 mar 2008, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Exact mijn idee. Het enige wat ik ooit heb gehoord hierover is dat het vaak door de mensen die het kunnen betalen toch als vervelend wordt ervaren om elke keer voor 120 euro oid. aan benzine in het ding te gooien, ondanks dat het in het totaalplaatje waarschijnlijk nog voordeliger is ook. Dan heeft men liever de grotere actieradius van een diesel blijkbaar.Femme schreef:Ik heb het nut van deze grote diesels nooit helemaal begrepen. De aanschafprijs is veel hoger dan van een benzineversie met een vergelijkbaar vermogen. Een 745d is bijna 17.000 euro duurder dan een 740i, een S420 CDI is ruin 13,5K duurder dan een S450. De gedachte achter het kopen van een diesel is het besparen van kosten. Je bent wel even bezig voordat je 13,5K aan brandstofkosten hebt bespaard. Qua loopcultuur zal een benzine V8 superieur zijn.
Voor mij zou de keuze niet zo moeilijk zijn in die prijsklasse, altijd de benzine. Daarom begrijp ik een auto als een R8 met V12 TDI ook al helemaal niet.
- Dennis Cavallino
In de US is een enorme inhaalslag voor Diesels aan de gang. Zeker nu met de kredietcrisis, denk ik dat mensen de enorm snel gestegen brandstofprijzen daar toch gaan merken in hun portemonnee. Voor ons is 't spotgoedkoop autorijden daar, maar voor de Amerikanen zelf is het extreem duur geworden.
De 3.5 V6-en (zeg maar de middenklasse auto's) rijden allemaal zo'n 1:10 gemiddeld, zolang je heel rustig rijdt. Aangezien die lui daar toch nooit doortrekken boven de 4000 rpm, en de motoren te stil zijn om van het V6 geluid te kunnen 'genieten', denk ik dat dieselmotoren daar steeds populairder zullen worden, vooral omdat ze nog krachtiger zijn in het toerengebied waarin die amerikanen cruisen.
En ik verwacht niet dat de V8 benzine motoren snel zullen verdwijnen. De prijzen van de V8 Diesels waren altijd torenhoog. Voor 't geluid kocht je ze niet. Een V8 Benzine is emotie, die zullen altijd verkocht worden.
Iets wat niet verkocht wordt haal je uit 't schap. Ik vroeg me altijd al af of er een markt voor was. Ik heb altijd gedacht dat die extreem dikke V8 Diesels bedoeld waren om juist de iets kleinere, maar nog altijd er grote V6 diesels aan de man te brengen. Een beetje 't McDonalds concept. Je verkoopt heel weinig 4 dubbele hamburgers, maar daardoor verkoop je wel heel veel 3 dubbele hamburgers. De 4 dubbele valt op, die maakt je lekker om iets te kopen. De pers schrijft 't liefst over die dikke varianten, want dat lezen de mensen graag. Cijferneuken en wegdromen bij het idee. Zo ook bij de V8/V10 Diesels. Inmiddels is men net zo onder de indruk van de 'gewone' V6 diesels, met dubbele turbo's, met variabele schoepen. Prachtige techniek, in tegenstelling tot de lompe grote motoren.
En zo winnen ze meteen weer wat op het terrein van de Co2 reductie om hun targets te halen. Het gaat om 't gemiddelde.
De 3.5 V6-en (zeg maar de middenklasse auto's) rijden allemaal zo'n 1:10 gemiddeld, zolang je heel rustig rijdt. Aangezien die lui daar toch nooit doortrekken boven de 4000 rpm, en de motoren te stil zijn om van het V6 geluid te kunnen 'genieten', denk ik dat dieselmotoren daar steeds populairder zullen worden, vooral omdat ze nog krachtiger zijn in het toerengebied waarin die amerikanen cruisen.
En ik verwacht niet dat de V8 benzine motoren snel zullen verdwijnen. De prijzen van de V8 Diesels waren altijd torenhoog. Voor 't geluid kocht je ze niet. Een V8 Benzine is emotie, die zullen altijd verkocht worden.
Iets wat niet verkocht wordt haal je uit 't schap. Ik vroeg me altijd al af of er een markt voor was. Ik heb altijd gedacht dat die extreem dikke V8 Diesels bedoeld waren om juist de iets kleinere, maar nog altijd er grote V6 diesels aan de man te brengen. Een beetje 't McDonalds concept. Je verkoopt heel weinig 4 dubbele hamburgers, maar daardoor verkoop je wel heel veel 3 dubbele hamburgers. De 4 dubbele valt op, die maakt je lekker om iets te kopen. De pers schrijft 't liefst over die dikke varianten, want dat lezen de mensen graag. Cijferneuken en wegdromen bij het idee. Zo ook bij de V8/V10 Diesels. Inmiddels is men net zo onder de indruk van de 'gewone' V6 diesels, met dubbele turbo's, met variabele schoepen. Prachtige techniek, in tegenstelling tot de lompe grote motoren.
En zo winnen ze meteen weer wat op het terrein van de Co2 reductie om hun targets te halen. Het gaat om 't gemiddelde.
-
M@rcel
- Dennis Cavallino
- Pescatore
De oude E-klasse met 270d motor ken ik niet, de nieuwe E280 diesel is echter wel een pareltje. Ongehoord hoe dat ding mooi door z'n toeren loopt. Publiek geheim dat deze motor de 320 overbodig maakt 8)Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Een D5? Ben je gek ofzo.Dan gaan ze liever met het OV!
Maar idd, 320cdi was veel beter dan 270cdi.
- Casper
Uit welk jaar/maand komt dat ding? De eerste 4.2TDI's staan nl. bekend als ontzettende rampenbakken. Heb voor m'n werk 2x in Duitsland stilgestaan met een opgeblazen turbo, daarna nog een keer koelingsproblemen. Zelfde auto is inmiddels ingeruild omdat ie letterlijk vaker bij de dealer stond dan voor de deur. Allemaal motorgerelateerde problemen...Tristan schreef:Is een demo.Marcel van Meerbeek schreef:Ik zou even wachten.....die dingen gaan in de aanbiedingTristan schreef:Hehe...laat mij pa nu net bezig zijn met inruil van zijn A8 3.0 TDI naar een 4.2 TDI.15K gelopen.
Maar dat zou allemaal opgelost zijn halverwege/eind 2007.