Focus RS komt alsnog
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Focus RS komt alsnog
Maar nu zijn alle lichten toch weer stilletjes op groen gezet door Ford. De Focus RS gaat er wél komen, maar dan in gebudgetteerde vorm: Ford ziet af van het gebruik van de 6 cilinder motor, maar zal de RS dezelfde krachtbron meegeven als de ST (een 5 cilinder turbo benzinemotor), maar dan in de configuratie van de Volvo S60/V70R. Dit betekent 300 pk en 400 Nm; de ST heeft 220 pk en 320 Nm. De RS moet hiermee in 5 seconden rond naar 100 km/u kunnen accelereren, oftewel 1,8 seconden sneller dan de ST.
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1276&n=3
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1276&n=3
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Of je er ook meer plezier aan beleeft, weet ik niet, maar ze zijn wel beter geworden - in ieder geval voor het doel waar het hoofdzakelijk voor is ontwikkeld.Rico v Velzen schreef:Dus een henkie haldex uitvoering ? Eigenlijk een FWD met meedraaiende achterwielen als die noodzaak er is. Had ik ook op de S3 maar dat was een model uit 1999 emn al weer 7 jaar oud, zijn de nieuwe Haldex systemen beter ?
Laatst nog een uitgebreide Duitse wintertest, waarin een Octavia met Haldex II in de meeste sneeuwproeven de meeste concurrenten met permanente AWD achter zich liet (waaronder de Legacy, met boter en suiker). Alleen de A6 met 'echt' quattro was nog steeds beter.
Dus de nieuwste semi-permanente elektronische systemen zijn echt heel goed geworden, zeker in vergelijking met relatief ouderwetse volledig mechanische permanente systemen. Vergeet niet dat echt quattro (quattro IV) ook van de elektronica aan elkaar hangt, in aanvulling op het torsen-systeem. En Haldex is gewoon een flink stuk goedkoper, dus voor een bepaalde prijsklasse al snel de beste keus.
Overigens zal het met het plezier ook wel meevallen, want de nieuwste Haldex maakt nu standaard gebruik van de gechiptunede controller die optioneel was op het oude systeem. Met die controller grijpt het systeem sneller en in veel meer gevallen in, dus slechter kan 't niet zijn geworden...
Toch denk ik dat een ouderwets Subaru-systeem nog steeds leuker is om mee te rijden, hoe knap die Haldex-meuk tegenwoordig ook in elkaar zit en hoe objectief goed het ook werkt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten