Focus RS komt alsnog

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Focus RS komt alsnog

Bericht door Panda de Beer » 14 apr 2006, 07:13

Maar nu zijn alle lichten toch weer stilletjes op groen gezet door Ford. De Focus RS gaat er wél komen, maar dan in gebudgetteerde vorm: Ford ziet af van het gebruik van de 6 cilinder motor, maar zal de RS dezelfde krachtbron meegeven als de ST (een 5 cilinder turbo benzinemotor), maar dan in de configuratie van de Volvo S60/V70R. Dit betekent 300 pk en 400 Nm; de ST heeft 220 pk en 320 Nm. De RS moet hiermee in 5 seconden rond naar 100 km/u kunnen accelereren, oftewel 1,8 seconden sneller dan de ST.

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=1276&n=3

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 apr 2006, 08:04

Ben benieuwd of niet net zo hardcore is als de vorige, maar heb mijn twijvels.

Michel

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 14 apr 2006, 08:38

En dan die geschatte prijs? :shock: 58.000 > 60.000

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 apr 2006, 11:02

Nu wel of niet met AWD ? 60K voor een focus gaat niet verkopen, in ieder geval niet in NL.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 14 apr 2006, 11:06

De RS wordt verder voorzien van Volvo’s vierwielaandrijving systeem, de Zweedse FOUR-C ondersteltechniek en krijgt een grotere spoorbreedte voor en achter in combinatie met grotere wielen.
Volvo AWD techniek dus.
Laaaaat maar....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 apr 2006, 11:08

Volvo's AWD staat er in dat artikel.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 apr 2006, 11:09

Grmbl@Peter :lol: [/i]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 apr 2006, 11:14

Dus een henkie haldex uitvoering ? Eigenlijk een FWD met meedraaiende achterwielen als die noodzaak er is. Had ik ook op de S3 maar dat was een model uit 1999 emn al weer 7 jaar oud, zijn de nieuwe Haldex systemen beter ? Past Porsche ook niet haldex achtig systeem toe ?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 apr 2006, 11:19

Voor de prijs al laten staan en dan die aandrijf techniek laa maa

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13425
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 apr 2006, 11:57

Rico v Velzen schreef:? Past Porsche ook niet haldex achtig systeem toe ?
Volgens mij het Torsen-systeem.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 14 apr 2006, 13:02

Ja, en dat Torsen C (spert ook bij gas los) komt ook op de nieuwe GTA's.
Mooi systeem, alleen worden die meteen weer zo zwaar als de Titanic, schiet ook niet op. :(

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 14 apr 2006, 17:56

Rico v Velzen schreef:Dus een henkie haldex uitvoering ? Eigenlijk een FWD met meedraaiende achterwielen als die noodzaak er is. Had ik ook op de S3 maar dat was een model uit 1999 emn al weer 7 jaar oud, zijn de nieuwe Haldex systemen beter ?
Of je er ook meer plezier aan beleeft, weet ik niet, maar ze zijn wel beter geworden - in ieder geval voor het doel waar het hoofdzakelijk voor is ontwikkeld.

Laatst nog een uitgebreide Duitse wintertest, waarin een Octavia met Haldex II in de meeste sneeuwproeven de meeste concurrenten met permanente AWD achter zich liet (waaronder de Legacy, met boter en suiker). Alleen de A6 met 'echt' quattro was nog steeds beter.

Dus de nieuwste semi-permanente elektronische systemen zijn echt heel goed geworden, zeker in vergelijking met relatief ouderwetse volledig mechanische permanente systemen. Vergeet niet dat echt quattro (quattro IV) ook van de elektronica aan elkaar hangt, in aanvulling op het torsen-systeem. En Haldex is gewoon een flink stuk goedkoper, dus voor een bepaalde prijsklasse al snel de beste keus.

Overigens zal het met het plezier ook wel meevallen, want de nieuwste Haldex maakt nu standaard gebruik van de gechiptunede controller die optioneel was op het oude systeem. Met die controller grijpt het systeem sneller en in veel meer gevallen in, dus slechter kan 't niet zijn geworden...

Toch denk ik dat een ouderwets Subaru-systeem nog steeds leuker is om mee te rijden, hoe knap die Haldex-meuk tegenwoordig ook in elkaar zit en hoe objectief goed het ook werkt.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 apr 2006, 21:14

Dutch schreef: Toch denk ik dat een ouderwets Subaru-systeem nog steeds leuker is om mee te rijden, hoe knap die Haldex-meuk tegenwoordig ook in elkaar zit en hoe objectief goed het ook werkt.
Helemaal in de spec B ;-)

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast