1390 cc en in 7.1 van 0-100

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

1390 cc en in 7.1 van 0-100

Bericht door RVV » 13 apr 2006, 23:09

Lees net een dubbel test in autovisie tussen de VW golf gti en gt. De gti kennen we wel maar de gt is een nieuw model. 1390 cc en prestaties die een BMW 120i en zelfs een 120d voor schut zetten. De auto is met 1246 kg niet bepaald licht en toch is het een snel ding. Een combi van turbo en compressor zijn de reden. Ben niet echt een VW fan maar ik ben wel onder de indruk van deze auto.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40169
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 apr 2006, 23:16

Stond een technisch stuk in de autototaal, ligt bij een maat van me, zal t dit weekend eens lezen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 13 apr 2006, 23:52

hmmm, lijkt me weer zoiets als het concept van de G-laders. Iets anders dan de anderen, reteduur en probeer het spul maar eens 100k km heel te houden. VW bouwt goede atmo en lagedrukturboblokken. Dat ze het daar dan ook op houden.
Ga er eens op na: G-laders, VR6(VR5?) en W12's. Allemaal mooie concepten, maar na X aantal jaar blijken ze onbetrouwbaar of reteduur in onderhoud te zijn. Heb er wel respect voor, maar langs de andere kant heb ik veel meer respect voor bijvoorbeeld het V-tec systeem van Honda dan voor drukvoedingssystemen...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 apr 2006, 08:55

Ik weet dat Jeroen Dik (JD Engineering) bezig is met een Golf IV met Audi S3 blok en quattro onderstel/aandrijving. Op het blok komt een G-lader (voor de lage toeren) en een huge turbo (hoge toeren). Hierdoor geen turbogat en schijnt meer dan 500+pk te gaan leveren. :shock:

Knap staaltje techniek van die man. 8)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 apr 2006, 14:15

1390 cc en in 7,1 naar de 100 he?

Laat ik nou ook een 1390 cc hebben. Zal het dit weekend ook eens proberen. Neem het dan op video op en voordat je het weet rij ik die tijd ook :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 apr 2006, 14:23

Hielke de alpen red je niet eens joh. :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 14 apr 2006, 14:26

Heb ik de Alpen niet voor nodig Rico.

Jammergenoeg redt de Bravo 0-100 ook niet meer binnen de 15 seconden. Ik zal in Adobe Premiere de schuif dan boven de 200% moeten schuiven om die tijd te scoren :D

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 15 apr 2006, 09:24

Dennis Schroyen schreef:hmmm, lijkt me weer zoiets als het concept van de G-laders. Iets anders dan de anderen, reteduur en probeer het spul maar eens 100k km heel te houden. VW bouwt goede atmo en lagedrukturboblokken. Dat ze het daar dan ook op houden.
Ga er eens op na: G-laders, VR6(VR5?) en W12's. Allemaal mooie concepten, maar na X aantal jaar blijken ze onbetrouwbaar of reteduur in onderhoud te zijn. Heb er wel respect voor, maar langs de andere kant heb ik veel meer respect voor bijvoorbeeld het V-tec systeem van Honda dan voor drukvoedingssystemen...
G-laders waren idd geen succes, maar de VR6 is vandaag de dag nog steeds leverbaar bij VW. Ze noemen ze alleen niet meer zo.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 apr 2006, 10:12

Standaard G-laders waren niet heel erg betrouwbaar, maar tegenwoordig zijn er genoeg aftermarket spullen te koop die de G-lader wel betrouwbaar maken. Zijn ook leuke blokken om te kietelen. Jeroen Dik haalde uit een 1.8 16-klepper met G-lader ruim 380pk. Dus genoeg potentie.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 16 apr 2006, 12:49

Het schijnt dat je die nieuwe 1.4 tsi van vw bij B&B al kunt laten tunen tot 210 en zelf 240 pk's.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1390 cc en in 7.1 van 0-100

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 16:47

haha,, wie heeft die nieuwe reclame van VW op TV gezien... Man zit helemaal te droogeilen op een touraeg (hoe schrijf je dit) in de VW showroom... roept zijn vrouw hem eruit.. turend naar een Golf station,,, een 1.4..maar.. een 1.4... porbeert die Golf station op zijn motor af te zeiken... verkoper.. neemt hem mee naar de andere kant van het bord (auto word door een bord "doormidden" gedeeld) 160pk zegt de verkoper.. schitterende reclame.. vooral dat wijf die hem bij een stoere SUV wegroept..

VW reclames zijn erg sterk de laatste tijd..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten