1390 cc en in 7.1 van 0-100
- RVV
1390 cc en in 7.1 van 0-100
Lees net een dubbel test in autovisie tussen de VW golf gti en gt. De gti kennen we wel maar de gt is een nieuw model. 1390 cc en prestaties die een BMW 120i en zelfs een 120d voor schut zetten. De auto is met 1246 kg niet bepaald licht en toch is het een snel ding. Een combi van turbo en compressor zijn de reden. Ben niet echt een VW fan maar ik ben wel onder de indruk van deze auto.
- Downforce Dennis
hmmm, lijkt me weer zoiets als het concept van de G-laders. Iets anders dan de anderen, reteduur en probeer het spul maar eens 100k km heel te houden. VW bouwt goede atmo en lagedrukturboblokken. Dat ze het daar dan ook op houden.
Ga er eens op na: G-laders, VR6(VR5?) en W12's. Allemaal mooie concepten, maar na X aantal jaar blijken ze onbetrouwbaar of reteduur in onderhoud te zijn. Heb er wel respect voor, maar langs de andere kant heb ik veel meer respect voor bijvoorbeeld het V-tec systeem van Honda dan voor drukvoedingssystemen...
Ga er eens op na: G-laders, VR6(VR5?) en W12's. Allemaal mooie concepten, maar na X aantal jaar blijken ze onbetrouwbaar of reteduur in onderhoud te zijn. Heb er wel respect voor, maar langs de andere kant heb ik veel meer respect voor bijvoorbeeld het V-tec systeem van Honda dan voor drukvoedingssystemen...
- Tristan
Ik weet dat Jeroen Dik (JD Engineering) bezig is met een Golf IV met Audi S3 blok en quattro onderstel/aandrijving. Op het blok komt een G-lader (voor de lage toeren) en een huge turbo (hoge toeren). Hierdoor geen turbogat en schijnt meer dan 500+pk te gaan leveren.
Knap staaltje techniek van die man. 8)

Knap staaltje techniek van die man. 8)
-
G-laders waren idd geen succes, maar de VR6 is vandaag de dag nog steeds leverbaar bij VW. Ze noemen ze alleen niet meer zo.Dennis Schroyen schreef:hmmm, lijkt me weer zoiets als het concept van de G-laders. Iets anders dan de anderen, reteduur en probeer het spul maar eens 100k km heel te houden. VW bouwt goede atmo en lagedrukturboblokken. Dat ze het daar dan ook op houden.
- Tristan
- Jan Visser
- RVV
Re: 1390 cc en in 7.1 van 0-100
haha,, wie heeft die nieuwe reclame van VW op TV gezien... Man zit helemaal te droogeilen op een touraeg (hoe schrijf je dit) in de VW showroom... roept zijn vrouw hem eruit.. turend naar een Golf station,,, een 1.4..maar.. een 1.4... porbeert die Golf station op zijn motor af te zeiken... verkoper.. neemt hem mee naar de andere kant van het bord (auto word door een bord "doormidden" gedeeld) 160pk zegt de verkoper.. schitterende reclame.. vooral dat wijf die hem bij een stoere SUV wegroept..
VW reclames zijn erg sterk de laatste tijd..
VW reclames zijn erg sterk de laatste tijd..