Kan ik me wel wat bij voorstellen. Misschien offtopic hier, maar hoe vertaalt zich dat naar een MR2- Turbo ? Waar hoort die ergens thuis in het rijtje ? Heb er al een tijdje over zitten denken om een SW20 te importeren maar ik kan me he-le-maal niet voorstellen hoe dat rijd en of dat vergelijkbaar met iets is ? Is zwaarder dan mx-5, volgens mij gelijk aan S2000.. maar meer vermogen dan S2000.NSXRS schreef:yada yada , heel verhaal
MR2 turbo (topic splitsing)
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.Michel Huisman schreef:Kan ik me wel wat bij voorstellen. Misschien offtopic hier, maar hoe vertaalt zich dat naar een MR2- Turbo ? Waar hoort die ergens thuis in het rijtje ? Heb er al een tijdje over zitten denken om een SW20 te importeren maar ik kan me he-le-maal niet voorstellen hoe dat rijd en of dat vergelijkbaar met iets is ? Is zwaarder dan mx-5, volgens mij gelijk aan S2000.. maar meer vermogen dan S2000.NSXRS schreef:yada yada , heel verhaal
Ik denk dat dit topic een tikkie te veel vervuilt als ik daarover hier ga uitwijden

Als je info over de MR2 Turbo wilt, contact me dan per email ( rsnk@hccnet.nl ) met je vragen, je mag eventueel ook wel eens komen meerijden om te voelen.


- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Nieuw topic? Vind ik ook wel interessant om over te lezenNSXRS schreef: Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.
Ik denk dat dit topic een tikkie te veel vervuilt als ik daarover hier ga uitwijden![]()
Als je info over de MR2 Turbo wilt, contact me dan per email ( rsnk@hccnet.nl ) met je vragen, je mag eventueel ook wel eens komen meerijden om te voelen.![]()

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
x2, vind een mr2 turbo ook erg interessant, heb de Celica GT Four altijd al leuk gevonden, met name om het 3SGTE blok en in de MR2 met achterwielaandrijving lijkt het me echt een beest.Roman schreef:Nieuw topic? Vind ik ook wel interessant om over te lezenNSXRS schreef: Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.
Ik denk dat dit topic een tikkie te veel vervuilt als ik daarover hier ga uitwijden![]()
Als je info over de MR2 Turbo wilt, contact me dan per email ( rsnk@hccnet.nl ) met je vragen, je mag eventueel ook wel eens komen meerijden om te voelen.![]()
De MR-S (spyder) is trouwens ook een leuk licht autotje vind ik, helemaal met turbokitje erop, of een Celica Tsport blok erin. Heb een keer met Duifjes met zijn MR2 meegereden op Zandvoort, en dat ging echt lekker met maar 140 pk, moet je nagaan als je 200 pk.
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Nou de nieuwere Celica Tsport met de 2ZZ motor lijkt me ook wel fijn, maar mist toch de brute kracht die de 3S-GTE levert. Tsports zijn een beetje overgewaardeerd. Ik kan met mijn Corolla een Tsport bijbenen en als de Tsport wat audio aan boord heeft dan loop ik ook nog weg..en ik wil dan wel wat snellers.. anders kan ik net zo goed de Corolla houden. Het liefst wil ik een auto met wat meer autosport heritage. De Celica ST205 vind ik heeeeeel mooi maar lijkt me veel te zwaar, is toch weer een compromis..Celica weegt 1380kg.. da's niet niks. En de aandrijfverliezen zullen ook niet te zuinig zijn denk ik.
Dus dan de SW20 MR2. Die weegt "slechts" 1260kg (GT-S 1993) en RWD, middenmotor.. maakt het toch wat aantrekkelijker. Enig minpunt lijkt me wel dat het wat lastiger is om aan de motor te sleutelen. Aan de andere kant kan ik me haast niet voorstellen dat je er überhaupt veel aan moet sleutelen want het zijn zeer betrouwbare motoren.
De nieuwere MR2 (ZZ) is weer back to basics, minimaal gewicht zoals de AW11, lijkt me geweldig..maar mist ook weer vermogen. Dus dan moet je weer swappen naar een 2ZZ motor.. maar dan heb je wel een serieus ding.
Wat ik graag wil weten over de SW20.. hoe voelt het aan ? Heb je het gevoel continue op de grens van grip te rijden ? Het gevoel dat 'ie elk moment er met je vandoor gaat..of kun je er aardig mee "gooien en smijten" , beetje het kartgevoel ? Heeft de auto potentie om "makkelijk" hard te gaan of moet je een ex-F1 coureur zijn om het ding op het asfalt te kunnen houden ?
Dus dan de SW20 MR2. Die weegt "slechts" 1260kg (GT-S 1993) en RWD, middenmotor.. maakt het toch wat aantrekkelijker. Enig minpunt lijkt me wel dat het wat lastiger is om aan de motor te sleutelen. Aan de andere kant kan ik me haast niet voorstellen dat je er überhaupt veel aan moet sleutelen want het zijn zeer betrouwbare motoren.
De nieuwere MR2 (ZZ) is weer back to basics, minimaal gewicht zoals de AW11, lijkt me geweldig..maar mist ook weer vermogen. Dus dan moet je weer swappen naar een 2ZZ motor.. maar dan heb je wel een serieus ding.
Wat ik graag wil weten over de SW20.. hoe voelt het aan ? Heb je het gevoel continue op de grens van grip te rijden ? Het gevoel dat 'ie elk moment er met je vandoor gaat..of kun je er aardig mee "gooien en smijten" , beetje het kartgevoel ? Heeft de auto potentie om "makkelijk" hard te gaan of moet je een ex-F1 coureur zijn om het ding op het asfalt te kunnen houden ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast