MR2 turbo (topic splitsing)

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 06 mar 2008, 13:03

NSXRS schreef:yada yada , heel verhaal
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Misschien offtopic hier, maar hoe vertaalt zich dat naar een MR2- Turbo ? Waar hoort die ergens thuis in het rijtje ? Heb er al een tijdje over zitten denken om een SW20 te importeren maar ik kan me he-le-maal niet voorstellen hoe dat rijd en of dat vergelijkbaar met iets is ? Is zwaarder dan mx-5, volgens mij gelijk aan S2000.. maar meer vermogen dan S2000.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 06 mar 2008, 14:12

Michel Huisman schreef:
NSXRS schreef:yada yada , heel verhaal
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Misschien offtopic hier, maar hoe vertaalt zich dat naar een MR2- Turbo ? Waar hoort die ergens thuis in het rijtje ? Heb er al een tijdje over zitten denken om een SW20 te importeren maar ik kan me he-le-maal niet voorstellen hoe dat rijd en of dat vergelijkbaar met iets is ? Is zwaarder dan mx-5, volgens mij gelijk aan S2000.. maar meer vermogen dan S2000.
Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.
Ik denk dat dit topic een tikkie te veel vervuilt als ik daarover hier ga uitwijden :?
Als je info over de MR2 Turbo wilt, contact me dan per email ( rsnk@hccnet.nl ) met je vragen, je mag eventueel ook wel eens komen meerijden om te voelen. :shock: :lol:

Roman

Bericht door Roman » 06 mar 2008, 14:17

NSXRS schreef: Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.
Ik denk dat dit topic een tikkie te veel vervuilt als ik daarover hier ga uitwijden :?
Als je info over de MR2 Turbo wilt, contact me dan per email ( rsnk@hccnet.nl ) met je vragen, je mag eventueel ook wel eens komen meerijden om te voelen. :shock: :lol:
Nieuw topic? Vind ik ook wel interessant om over te lezen :)

VLA

Bericht door VLA » 06 mar 2008, 14:35

Roman schreef:
NSXRS schreef: Kan ik je precies vertellen als je dat wilt, ik heb nl ook een MR2 Turbo Rev3, Deze auto is heel simpel naar de 270-300PK te brengen.
Nieuw topic? Vind ik ook wel interessant om over te lezen :)
x2, vind een mr2 turbo ook erg interessant, heb de Celica GT Four altijd al leuk gevonden, met name om het 3SGTE blok en in de MR2 met achterwielaandrijving lijkt het me echt een beest.

De MR-S (spyder) is trouwens ook een leuk licht autotje vind ik, helemaal met turbokitje erop, of een Celica Tsport blok erin. Heb een keer met Duifjes met zijn MR2 meegereden op Zandvoort, en dat ging echt lekker met maar 140 pk, moet je nagaan als je 200 pk.

Miesjel

Bericht door Miesjel » 07 mar 2008, 00:33

Nou de nieuwere Celica Tsport met de 2ZZ motor lijkt me ook wel fijn, maar mist toch de brute kracht die de 3S-GTE levert. Tsports zijn een beetje overgewaardeerd. Ik kan met mijn Corolla een Tsport bijbenen en als de Tsport wat audio aan boord heeft dan loop ik ook nog weg..en ik wil dan wel wat snellers.. anders kan ik net zo goed de Corolla houden. Het liefst wil ik een auto met wat meer autosport heritage. De Celica ST205 vind ik heeeeeel mooi maar lijkt me veel te zwaar, is toch weer een compromis..Celica weegt 1380kg.. da's niet niks. En de aandrijfverliezen zullen ook niet te zuinig zijn denk ik.

Dus dan de SW20 MR2. Die weegt "slechts" 1260kg (GT-S 1993) en RWD, middenmotor.. maakt het toch wat aantrekkelijker. Enig minpunt lijkt me wel dat het wat lastiger is om aan de motor te sleutelen. Aan de andere kant kan ik me haast niet voorstellen dat je er überhaupt veel aan moet sleutelen want het zijn zeer betrouwbare motoren.

De nieuwere MR2 (ZZ) is weer back to basics, minimaal gewicht zoals de AW11, lijkt me geweldig..maar mist ook weer vermogen. Dus dan moet je weer swappen naar een 2ZZ motor.. maar dan heb je wel een serieus ding.

Wat ik graag wil weten over de SW20.. hoe voelt het aan ? Heb je het gevoel continue op de grens van grip te rijden ? Het gevoel dat 'ie elk moment er met je vandoor gaat..of kun je er aardig mee "gooien en smijten" , beetje het kartgevoel ? Heeft de auto potentie om "makkelijk" hard te gaan of moet je een ex-F1 coureur zijn om het ding op het asfalt te kunnen houden ?

RobS

Bericht door RobS » 07 mar 2008, 07:12

Ik weet dat ze moeilijk te vinden zijn, maar waarom ga je niet op zoek naar een goede AW11 en swap je daar je huidige blok in?

Miesjel

Bericht door Miesjel » 07 mar 2008, 13:06

Een AW11 vind ik veel te oud en is net zo snel als m'n Corolla (mits zelfde blok), het verschil is te klein.

RobS

Bericht door RobS » 09 mar 2008, 18:57

Michel Huisman schreef:Een AW11 vind ik veel te oud en is net zo snel als m'n Corolla (mits zelfde blok), het verschil is te klein.
Maar wel rwd :)

Miesjel

Bericht door Miesjel » 09 mar 2008, 19:53

Ja maar als het niets sneller is, dan heeft dat voor mij absoluut geen toegevoegde waarde.

Plaats reactie