Video: 640pk vs 1183pk

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Video: 640pk vs 1183pk

Bericht door Erik K. » 21 feb 2008, 17:42


Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 21 feb 2008, 18:07

Hup, die stickers eraf en dan heb je in de basis m.i. een leuker rijdende auto dan de Veyron. Dit is meer een auto voor iemand die er serieus voor gaat zitten :shock:

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 feb 2008, 18:13

Vethardrechtdoorgaan ouwe!!!

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 21 feb 2008, 18:17

Because it all begins at 250 8)

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 21 feb 2008, 19:11

Bugatti Veyron-->Eat your heart out!

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 21 feb 2008, 19:17

Als ik heel eerlijk ben is het toch niet zo heel super?

Een Supra met 800+ pk schijnt nog sneller de sprints te kunnen afleggen als dit.

Een Veyron is echt over geengineerd om maar even een woord te verzinnen :D

Dit ding zou ik mijn twijfels bij hebben of het allemaal wel zo super is als dat ze zeggen.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 feb 2008, 19:48

1183 pk uit een V8 twinturbo.... hmmm, als ik het goed begreep uit het eerste filmpje is het 1 turbo voor elke cilinderrij. Dus het zijn 2 viercilinders single turbo's van elk bijna 600pk? Turbogat van hier tot Zambia dan ook? :lol:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 21 feb 2008, 19:50

En toch heb ik liever de Veyron,gewoon omdat het de Veyron is....

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 21 feb 2008, 19:52

Deze supersnelle lichtgewicht met meer pk en meer koppel dan de Veyron is tóch langzamer. De topsnelheid mag dan wel hoger zijn, maar de 2.7s die nodig is om de 100 te halen is 0.2 langzamer dan de Veyron op de 100 zit. Voor mij toch echt liever de Veyron (nog steeds) :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 21 feb 2008, 19:59

dus officieel de snelste produktie auto ter wereld, en bijna de helft lichter dan de Veyron? maarja dat verstond ik niet zo goed, best een mooi gemaakt apparaat, de veyron voor de nette heren van stand en deze voor de coureurs 8)

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 21 feb 2008, 23:42

Hét verschil is dat de Veyron het totale VW-testprogramma met succes doorlopen heeft. Met zulke specs. Echt bizar knap. Elke vergelijking met een auto van 1000+ pk gaat naar mijn idee dus compleet mank. Verder wel leuk speelgoed natuurlijk :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 22 feb 2008, 08:17

Doe me dan toch maar een Mc Laren F1

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 feb 2008, 08:29

Beetje onzinfilmpjes(USA he)

Op de zijkant van die SCC Aero staat PENSKE, mooi voor de bestuurder met z'n bierbuik :wink:

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 22 feb 2008, 09:09

Mooie filmpjes Eric....
1183 pk uit een V8 twinturbo.... hmmm, als ik het goed begreep uit het eerste filmpje is het 1 turbo voor elke cilinderrij. Dus het zijn 2 viercilinders single turbo's van elk bijna 600pk? Turbogat van hier tot Zambia dan ook?
Dit slaat echt een beetje de plank mis he....hoezo verwacht je hier een turbo gat ?...zit allemaal in de afstelling enz enz....
Zoals je weet heeft de Veyron 4 turbos met 1 per 4 cylinders...dan verwacht je zeker geen turbogat ?
Anyway, hij vertelt ook dat ze in Dubai naast de Veyron gereden hebben en per versnelling 1 auto lengte op de Veyron pakte....dus 6-7 carlengths bij 300....denk dat je dat in je Veyron toch echt NIET wil meemaken....of zal ie misschien vergeten zijn de "M" button in te drukken :mrgreen:

Als je ook goed luistert hoor je dat het design met Push rods werkt (a la Corvette dus, lekker amerikaans...)....en dat het een aluminium blok is...dat zijn echt wel engineerings hoogstandjes...
Vind het een SUPER bak....geen powersteering lekker HardCore....als Veyron owner zou je deze juiste in je collectie moeten halen.....

Paul

Bericht door Paul » 22 feb 2008, 10:13

Hou toch op met die rotzooi... dingen zien er allebei niet uit... Veyron vind ik echt een afschuwelijke bak... ik hou niet van die supermodernesupersonischeshit..

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 feb 2008, 10:37

Paul schreef:Hou toch op met die rotzooi... dingen zien er allebei niet uit... Veyron vind ik echt een afschuwelijke bak... ik hou niet van die supermodernesupersonischeshit..
*toont Paul's trouwauto*

[img:500:333]http://www.driveshafts.com.au/images/hotrod.jpg[/img]

:lol:

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 22 feb 2008, 10:38

..zien 8)...

Doet me denken aan "pistolen Paultje"... 8)

Jammer dat er geen filmpje van die Aero is, waarop je kan zien hoe dat ding schakelt....zal wel een stuk meer hardcore zien dan de Veyron, i guess.....

Paul

Bericht door Paul » 22 feb 2008, 11:12

Hahah das ook weer niets... ;)

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 10:52

Hoe groot is de kans dat de Veyron en de SSC elkaar in real life tegen komen en vervolgens ook nog de ruimte hebben om 5 keer op te schakelen naast elkaar op de openbare weg? 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 23 feb 2008, 11:42

Fasteddie schreef:Mooie filmpjes Eric....
1183 pk uit een V8 twinturbo.... hmmm, als ik het goed begreep uit het eerste filmpje is het 1 turbo voor elke cilinderrij. Dus het zijn 2 viercilinders single turbo's van elk bijna 600pk? Turbogat van hier tot Zambia dan ook?
Dit slaat echt een beetje de plank mis he....hoezo verwacht je hier een turbo gat ?...zit allemaal in de afstelling enz enz....
Zoals je weet heeft de Veyron 4 turbos met 1 per 4 cylinders...dan verwacht je zeker geen turbogat ?
Anyway, hij vertelt ook dat ze in Dubai naast de Veyron gereden hebben en per versnelling 1 auto lengte op de Veyron pakte....dus 6-7 carlengths bij 300....denk dat je dat in je Veyron toch echt NIET wil meemaken....of zal ie misschien vergeten zijn de "M" button in te drukken :mrgreen:

Als je ook goed luistert hoor je dat het design met Push rods werkt (a la Corvette dus, lekker amerikaans...)....en dat het een aluminium blok is...dat zijn echt wel engineerings hoogstandjes...
Vind het een SUPER bak....geen powersteering lekker HardCore....als Veyron owner zou je deze juiste in je collectie moeten halen.....
Plank misslaan? Turbo's die 600pk lucht moeten verpompen zijn gewoon erg groot en zullen dus altijd een redelijk turbogat hebben. Mijn opmerking ging er meer over dat er dus geen bi-turbo set-up gebruikt is die bv de x35i motoren van BMW hebben. Maar inderdaad heeft ook de Veyron die set-up niet, maar die heeft dan wel weer veel kleinere turbo's (want 4 ipv 2). Ik durf de stelling wel aan dat de SSC een veel groter turbogat heeft dan de Veyron.
Jammer dat de filmpjes niet meer laten zien...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten