Waarom slingeren aanhangers door belading ?
- Joy
Waarom slingeren aanhangers door belading ?
Vandaag had ik een pallet stenen op de tandemasser gezet precies boven de 2 assen. Je zou zeggen perfect uitgebalanceerd. Toch krijg je dan net boven de 80 te maken met een slingerende aanhanger. Hoe komt dit
:

- Race For Fun
een (zware) aanhanger heeft de neiging zelf zijn weg te zoeken (sporing in het wegdek), dat verhelp je door wat extra gewicht op de trekhaak (niet teveel) maar hoe zwaarder de aanhanger des te moeilijker het voor de trekkende wagen wordt de combinatie in het gareel te houden.
ik heb b.v. met mijn tandemasser met racer erop met mijn peugeot 806 met gemak 130 gereden terwijl ik met dezelfde aanhanger met een porsche 944 ervoor niet harder kon rijden dan 100.
Het trekkende voertuig is van groot belang voor de stabiliteit van de combinatie, daarnaast moet er een kogeldruk zijn van ongeveer 75 kilo.
ik heb b.v. met mijn tandemasser met racer erop met mijn peugeot 806 met gemak 130 gereden terwijl ik met dezelfde aanhanger met een porsche 944 ervoor niet harder kon rijden dan 100.
Het trekkende voertuig is van groot belang voor de stabiliteit van de combinatie, daarnaast moet er een kogeldruk zijn van ongeveer 75 kilo.
- Dennis Cavallino