Gillet Vertigo all models welcome.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Gillet Vertigo all models welcome.

Bericht door GTRene » 19 jan 2008, 02:16

Sommige zullen de Gillet Vertigo kennen vanwege autoraces, waar ze vaak met rond de 450pk met nog geen 1000kg rondscheuren, maar er zijn ook exemplaren voor op de weg gemaakt door deze eigengerijde Belgie's autobouwer en er schijnt een "vernieuwd" model te zijn.

eerst wat oude modellen:

Afbeelding

Afbeelding

en hier de nieuwe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Belgische autobouwer Tony Gillet heeft een nieuwe versie van zijn extravagante sportwagen Vertigo onthuld.

De Vertigo kreeg een nieuw gezicht en een apart gestileerde versnellingspook, naast talrijke andere minder opvallende esthetische wijzigingen. Maar hij is vooral onderhuids sterk aangepast. Zo krijgt de straatauto dezelfde ophanging en remmen als de raceversie, net zoals de achterbrug van BMW-origine. De motor is echter nog niet de Maserati-V8 die Gillet voor zijn racers gebruikt, maar een tot 3,6 liter uitgeboorde versie van de 3.2 V6 van Alfa Romeo. Afhankelijk van de wensen van de klant levert die tussen 300 en 400 pk. Verder is er keuze tussen een manuele versnellingsbak of een sequentiële bak van Getrag, beide met zes versnellingen. De motor won aan koppel, maar de Vertigo.5 werd ook iets zwaarder. Toch spurt hij nog steeds naar 100 km/h in slechts 3,2 seconden. ...

van de vorige las ik dat er 25 van zijn gemaakt? in elk geval niet veel...

Afbeelding


http://www.gilletvertigo.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 09 nov 2010, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 19 jan 2008, 07:28

Het blijven maffe auto's maar vind ze nog best wat hebben. Strakke achterkant vooral.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 19 jan 2008, 11:26

Ik heb het altijd wel erg leuke en bijzondere auto's gevonden. Alleen vind ik bij de laatste wel dat ze wat door aan het schieten zijn qua styling. Dat is een beetje jammer. Bijvoorbeeld die 4 Maserati Quattroporte roostertjes, zlefs één in de deur....beetje jammer. Maar verder zal het weer als een raket gaan natuurlijk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jan 2008, 11:34

Was altijd mijn favo in GT3.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 jan 2008, 11:41

Wat meer specificaties, van de mk1 deze mk2 zal niet veel daarvan afwijken..tussen de 750 en.960kg moet je nagaan als ze daar de toekomstige lichtgewicht maserati V8 ingooien :shock:

Specificaties

Aantal deuren : 2
Aantal plaatsen : 2
Lengte (mm) : 3980
Breedte (mm) : 1990
Hoogte (mm) : 1045
Gewicht (kg) : 750 <> 960

----------------------------------------------------------------------
Length 3930 mm / 154.7 in
Width 1930 mm / 76.0 in
Height 1020 mm / 40.2 in
Wheelbase 2340 mm / 92.1 in
Weight 750 kg / 1653 lbs
Front / Rear Track F 1580 mm / 62.2 in
R 1618 mm / 63.7 in


dus vanaf 750kg....das de 2.0 Liter terwijl ze er van de eerste maar 25 gemaakt hebben met verschillende stylen en motoren.

Online
Gebruikersavatar
Ti-Tourist (Erik)
Berichten: 523
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
Locatie: 0348

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 19 jan 2008, 11:58

Vroeger wel eens in het Belcar gezien. Apart, maar wordt er niet echt warm van.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 19 jan 2008, 12:08

Rico v Velzen schreef:Was altijd mijn favo in GT3.
Precies, Rico. Bij mij ook. Dat ding was echt supersnel :)
Toen ook zelf wat op zitten zoeken over het merk en ik vind die nieuwe wel wat hebben. Bijzondere auto.

Style
Berichten: 742
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
Locatie: Vught

Bericht door Style » 19 jan 2008, 14:49

ik ga woensdag naar Brussel,

zal wel een fotoverslagje maken :wink:

Ben eens bij de Gillet fabriek geweest in Zuid België. Was erg vet en mocht gewoon t fabriekje in en wat foto's schieten. Ze praatten alleen Frans.. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 jan 2008, 16:50

Style schreef:ik ga woensdag naar Brussel,

zal wel een fotoverslagje maken :wink:

Ben eens bij de Gillet fabriek geweest in Zuid België. Was erg vet en mocht gewoon t fabriekje in en wat foto's schieten. Ze praatten alleen Frans.. :lol:
ah goede zaak 8) benieuwd, ikzelf heb nog nooit zo'n straat versie in het echt gezien, lekker eigengereid model, die grote letter G in de gril hoeft voor mij niet :wink:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Bericht door Luuk » 19 jan 2008, 23:51

Met 0-100 trek je menig supersportwagen eruit..! Maar het uiterlijk van de auto... :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gillet Vertigo mk2

Bericht door GTRene » 29 sep 2010, 00:32

oude draadje maar weer eens wat leven inblazen, kwam net op een link via die lambo van GIllet omdat die zo snel is...blijkt dat die man ze nog steeds maakt :hmmm:
hier wat leuke foto's en leesvoer.

Afbeelding
Tony Gillet is de enige Belgische autofabrikant. Zijn Vertigo heeft het record van de snelste acceleratie op zijn naam en acteert in Playstations GranTurismo. Maar zelfs veel autoliefhebbers hebben nog nooit van hem gehoord. Niet zo vreemd met een gemiddelde productie van anderhalve auto per jaar
Afbeelding
Voor de ingang staat de splinternieuwe Vertigo 5 voor ons gereed. Glimmend zwart, denken we. Totdat we dichterbij komen. De auto blijkt gespoten
in het donkerste groen op deze aarde. Mooi? Mwah. Apart? Zeker
Afbeelding

daar zit je dus echt in zo te zien :mrgreen:

Afbeelding
In de showroom van de fabriek staan spullen uit een ver verleden. De Gillet Vertigo bijvoorbeeld. Schuin geplaatst op een plateau met een vergeeld bordje waarop staat dat dit sinds 1994 de snelst accelererende tweewielaangedreven auto ter wereld is. Het record, vermeld in het Guinness Book of Records, staat nog altijd.
Afbeelding
Nu, bijna twintig jaar later, hebben bijna alle sportwagenfabrikanten gewichtsbesparing gebombardeerd tot leidmotief, wat maar weer eens bewijst dat het Vertigo-project op een gezonde en avant-gardistische basis stoelt. Ter illustratie: het koolstofvezel chassis met honingraatstructuur is bijzonder stijf en weegt dankzij deze Formule 1-technologie maar 58 kilo.
Instappen
Wanneer we ons onder de vleugeldeuren door hebben geworsteld, doemt een volgende hindernis op. De dorpels zijn namelijk zo hoog en breed, dat ze in geval van hoog water ook als stormvloedkering zouden kunnen fungeren. Maar wanneer we ons even later in de prachtige kuipstoelen van de Vertigo hebben laten vallen, is er helemaal geen weg meer terug. Ontsnappen uit de Bijlmerbajes is eenvoudiger. Soepel in- en uitstappen vereist kortom enige oefening op een plek zonder publiek.

Wanneer we om ons heen kijken, zien we ook hier voorbeeldig materiaalgebruik en een goede afwerking. De hoofsteunen, buitenspiegels, het stuurwiel: alles ziet er origineel en professioneel uit. Je benen steken door een soort kattenluik naar voren. Deze tussenschotten zijn bedoeld om de toch al enorme stijfheid nog verder te vergroten. Het ruikt hier naar een nieuwe leren jas, maar wanneer we de motor starten, begint de polyester carrosserie door de warmte te ruiken naar een versgebakken speedboot. Om ons heen allemaal bruin leer en alcantara. Een aparte combinatie samen met de zeer donkergroene buitenzijde.
De van Alfa Romeo afkomstige 3.0 V6-motor brult hees. Hij klinkt absoluut niet als een Alfa Romeo. Meer als een Speed Six-motor van het Britse merk TVR. Niet zo vreemd, want Gillet heeft ‘m flink opgevoerd voor hij ‘m goed genoeg vond voor zijn geesteskind. De tot vier liter opgeboorde motor levert 400 pk en daarmee kom je in een auto die 900 kilo weegt niets tekort. De sprint van 0 tot 100 km/u neemt dan ook niet meer dan 3,26 seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Afbeelding
Liever Maserati V8
Toch vindt Tony Gillet het nog niet genoeg. Of misschien is hij gewoon uitgekeken op de V6. Immers; hij heeft nu al minstens tien auto’s met zo’n dik Alfa-blok geproduceerd. De nieuwe generatie Gillets zal dan ook worden voorzien van een dikke Maserati V8. Zo een die ook in de Quattroporte ligt bijvoorbeeld. Standaard 400 pk sterk, maar dat is natuurlijk niet genoeg voor een auto die bijna 1.000 kilo weegt.

En dus zal Gillet ook dit blok waarschijnlijk honen, uitveilen, van lichtgewicht zuigers en een ander krukas voorzien totdat er een beetje fatsoenlijk vermogen uit wordt geperst. In de werkplaats zien we het prachtige blok staan.
Nu nog ongeschonden en vers uit het krat, maar Tony’s glimmende ogen verraden dat hij staat te popelen om het blok flink aan te pakken.
Afbeelding

Afbeelding
De vraag waarom wij een Gillet zouden moeten kopen, vooropgesteld dat we ‘m konden betalen, is volgens hem eveneens gemakkelijk te beantwoorden: "Vanwege het rijplezier, de lichtgewicht carrosserie en de gegarandeerde exclusiviteit." Dat laatste willen we wel geloven. In achttien jaar bouwde Tony Gillet 26 auto’s en het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort zijn productie zal opschroeven.
Afbeelding

bron en hele verhaal>>

http://www.autoscoops.be/testen/exclusi ... et-vertigo" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Gillet Vertigo mk2

Bericht door Gijs. » 29 sep 2010, 11:38

Ik heb afgelopen zomervakantie zo'n ding zien blazen op de ring. Komt nog een aardig geluidje uit, maar de looks zijn niet echt mijn ding.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Gillet Vertigo mk2

Bericht door Petrolhead Tom » 29 sep 2010, 11:43

Ik vind hem echt heerlijk apart.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gillet Vertigo mk2

Bericht door GTRene » 09 nov 2010, 17:33

weer wat verse info....420pk (maserati motor) en 950kg dat wil natuurlijk wel :mrgreen:

Afbeelding
Der nur 950 Kilogramm (ff aangepast volgens PH) schwere Gillet Vertigo .5 ist 2,01 Meter breit, 1,11 Meter hoch und knapp vier Meter lang
[imghttp://img4.auto-motor-und-sport.de/Gillet-Vertigo--5-Sportwagen-Belgien-f900x600-F4F4F2-C-3a8d224-428213.jpg][/img]

Afbeelding
Zu Fahrleistungen und zum Preis macht Gillet noch keine Angaben. Der Vertigo mit dem Maserati-V8 soll aber ab Jahresende zu haben sein.
Afbeelding

Afbeelding
Die Gangwechsel efolgen mit einem sequenziellen Sechsganggetriebe. Elektronische Fahrhilfen sucht man im Vertigo vergeblich
Afbeelding
Gänzlich neu ist der 420 PS starke Triebsatz im Gillet Vertigo .5 aber nicht. Bereits die in der FIA GT-Weltmeisterschaft eingesetzten Fahrzeuge wurden mit dem Achtzylinder bestückt. Jetzt folgen auch die Serienvarianten.

420 PS treffen auf 990 Kilogramm
Im knapp vier Meter langen Gillet Vertigo .5 treffen die 420 PS auf ein Leergewicht von nur 950 Kilogramm. Damit spielt der Gillet Vertigo .5 in der Gewichtsklasse einer Lotus Elise, bringt aber mehr als doppelt soviel Leistung an den Start. Auch wenn Gillet noch keine Fahrleistungen nennt, kann man die mögliche Längsdynamik erahnen. Bereits der Vorgänger mit dem rund 360 PS starken 3,6-Liter-Alfa-Sechszylinder spurtete in 3,3 Sekunden von null auf 100 km/h.

Möglich macht das geringe Gewicht extremer Leichtbau. Das Chassis und die Karosserie des Gillet Vertigo .5 bestehen aus einem Verbundwerkstoff aus Nomex und Kohlefaser. Auch sonst trägt der Zweisitzer nur das Nötigste an Bord. Zwingend notwendig ist da die Vierkolben-Rennbremsanalge von AP, die mit 330er Scheiben an der Vorderachse und 300er Disks an der Hinterachse kombiniert werden. Gangwechsel obliegen einem sequenziellen Sechsganggetriebe, den Fahrbahnkontakt sichern 19 Zoll-Aluminiumfelgen mit 225/35er Pneus an der Vorderachse und 275/35er Reifen auf der Hinterhand.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... cle_detail" onclick="window.open(this.href);return false;

gewicht ff van de oude 990 naar de nwe 950kg gezet...950kg en 420pk standaard :shocking: damn wat lekker. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gillet Vertigo all models welcome.

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 12:18

keek net op hun site en ze hebben weer wat veranderd aan de kar...prachtig en ook out of this world that car met ongeveer 1pk per 2kg zal die ook wel aardig vooruit gaan :df:

http://www.gilletvertigo.com/nl-vertigo.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze Vertigo .5 Spirit vormt als het ware een terugkeer naar het oorspronkelijke streefdoel : "rijplezier en sensaties in een kunstvoorwerp." Een heel stevige opbouw met een koolstof-Nomex koetswerk van 58 kg voor een Supercar van iets meer dan 950 kg.

De Vertigo is echt de 100% gepersonaliseerde Supercar. Van bij de bestelling wordt alles in samenspraak met de klant bestudeerd en besproken, of het nu gaat om de uitrusting, het comfort of het weggedrag. Voor een Vertigo kiezen wil zeggen dat u beroep doet op een kunstenaar die Supercars bouwt voor het pure rijgenot. De vertigo is uw object, uw rijplezier, uw persoonlijk genot. Aarzel niet om inlichtingen in te winnen. Financieel is de Vertigo de meest toegankelijke van de Supercars.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leuk pdf met wat foto's en tech gegevens>>

http://gilletvertigo.com/pdf/teaserVertigo5Spirit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

klinkt ook lekker die V8


Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9586
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Gillet Vertigo all models welcome.

Bericht door smiley » 11 nov 2011, 12:48

Ik blijf het een leepu design vinden, en ondanks het carbon enzo een gedateerd uiterlijk.
Snel is niet genoeg in deze tijd. Het uiterlijk moet ook ok zijn, wil het verkopen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Gillet Vertigo all models welcome.

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 13:06

nog nooit in het eggie gezien (tenminste kan het me niet zo herinneren) doch vind het mooi van apart zijn, anders? echt mooi qua zeg GT40 oid is ie dan wel niet, doch wellicht zoiets als een m coupe je vind hem mooi of lelijk of mooi van lelijkheide :lol:

en dan die power van hun laatste type met masserati V8 op zo'n 950kg :df: heerlijk, en schijnt dat die karretjes het ook nog eens goed doen op het circuit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], mark123, Rivanov en 3 gasten