Nieuwe autoprijzen
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Weer lekker krom allemaal. Heb je een auto met een A-label, krijg je €1000 korting (b.v. 320i touring):
CO2: 148
BPM corr.: +€654
Slurptax: €0
Label corr.: -€1400
Nieuwe BPM: 8130
Huidige prijs: 40050
Nieuwe prijs: 38996
Verschil: -€1054
En dan de bijtelling voor lease-rijders wel weer omhoog, waarbij deze quote mij gelijk weer jeuk geeft:
bron:
http://www.terbergleasing.nl/nieuws/nie ... 29b&Mode=1
CO2: 148
BPM corr.: +€654
Slurptax: €0
Label corr.: -€1400
Nieuwe BPM: 8130
Huidige prijs: 40050
Nieuwe prijs: 38996
Verschil: -€1054
En dan de bijtelling voor lease-rijders wel weer omhoog, waarbij deze quote mij gelijk weer jeuk geeft:
Dan mogen de zakelijke rijders dus opdraaien voor de verlaging van de BPM. Lekker is dat....De verhoging van de bijtelling is vooral bedoeld om alvast een buffer in te bouwen voor de lagere inkomsten uit de BPM en motorrijtuigenbelasting van de komende jaren.
bron:
http://www.terbergleasing.nl/nieuws/nie ... 29b&Mode=1
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Miss Piggy zal vreten zoveel je wil. De vraag is of je haar kommetje snel genoeg kan bijvullen.SteV6 schreef:Gadver, alle auto's die ik leuk vind en voor zou willen sparen worden tussen de 8 en 10 mille duurder
Dus: "Miss Piggy (mijn roze spaarvarkentje)?! Vreten kreng, want je moet nog vetter worden!" :twisted:
SteV6

- rudie ter hogt
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
- Locatie: haaksbergen
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Voor de zuinige boodshappen auto's gaat er max. 700,- vanaf. Lekker stimulerend om zo'n hok te kopen... Bij een beetje sportieve auto knallen ze er al 3000,- bovenop, waarom dan ook niet de goedkope auto's echt goedkoop maken zodat het echt interessant wordt om met een zuinige auto te rijden?
Dit is ook om te kotsen:
''De verhoging van de bijtelling is vooral bedoeld om alvast een buffer in te bouwen voor de lagere inkomsten uit de BPM en motorrijtuigenbelasting van de komende jaren.''
Gadverdamme...
Jou zou toch denken dat de inkomsten aan bpm gelijk moeten blijven. De slurpers worden duurder en de zuinige auto's worden goedkoper. Onder aan de spreep zou er niets moeten veranderen en zou deze regeling alleen stimulerend moeten werken om een niet slurper te kopen...
Gewoon weer een grote naaierij van die klote belastingdienst om de hard werkende burger nog meer geld af te troggelen...
WAT EEN STEL VARKENS DAAR IN DEN HAAG, GADVER!!!
Dit is ook om te kotsen:
''De verhoging van de bijtelling is vooral bedoeld om alvast een buffer in te bouwen voor de lagere inkomsten uit de BPM en motorrijtuigenbelasting van de komende jaren.''
Gadverdamme...
Jou zou toch denken dat de inkomsten aan bpm gelijk moeten blijven. De slurpers worden duurder en de zuinige auto's worden goedkoper. Onder aan de spreep zou er niets moeten veranderen en zou deze regeling alleen stimulerend moeten werken om een niet slurper te kopen...
Gewoon weer een grote naaierij van die klote belastingdienst om de hard werkende burger nog meer geld af te troggelen...
WAT EEN STEL VARKENS DAAR IN DEN HAAG, GADVER!!!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Top Fuel: Helemaal eens! En als er nu alternatieven waren om het te omzeilen, dan was er nog niets aan de hand. Nu stimuleren ze niets (milieuvriendelijkere auto's) en is het puur en alleen een vestzak-broekzak verhaal van belastinggeld. Als zakelijk rijder kun je dus in het geval van een nieuwe auto met slurptax en hogere bijtelling dus dubbel genaaid worden. Enige alternatief is dan een 2e hands auto privé te rijden, die in de meeste gevallen minder milieuvriendelijk is.
Dit is echt puur hypocriet gedonder onder het mom van milieu. Heeft dus echt helemaal geen sodemieter met milieu te maken, want ze stimuleren niets. Zelfde verhaal voor alternatieve brandstoffen, waar ook geen eurocent extra voor beschikbaar komt.
Het is gewoon een setje eikels eerste klas. Anders kan ik er niks van zeggen.
Dit is echt puur hypocriet gedonder onder het mom van milieu. Heeft dus echt helemaal geen sodemieter met milieu te maken, want ze stimuleren niets. Zelfde verhaal voor alternatieve brandstoffen, waar ook geen eurocent extra voor beschikbaar komt.
Het is gewoon een setje eikels eerste klas. Anders kan ik er niks van zeggen.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik dacht dat de motorrijtuigenbelasting in 2008 al omhoog zou gaan om de lagere inkomsten uit de BPM te compenseren?TopFuel schreef: ''De verhoging van de bijtelling is vooral bedoeld om alvast een buffer in te bouwen voor de lagere inkomsten uit de BPM en motorrijtuigenbelasting van de komende jaren.''
Die bijtelling boeit me niet, betaal ik toch niet, maar blijkbaar staan tegenover één belastingverlaging (BPM) drie verhogingen (slurptax, motorrijtuigenbelasting, bijtelling) en daar komt over een aantal jaren de kilometerheffing nog bij.
Weinig kans dat dat budgetneutraal is, en dus een flinke extra schep geld voor de algemene middelen

Maar wat met name steekt is dat de maatregelen om milieuvriendelijk te rijden echt geen hol voorstellen - paar honderd euro links en rechts,. behalve dan voor onmogelijk kleine hokken waar toch weinig mee gereden wordt en hybride brikken die weliswaar tijdens het rijden weinig vervuilen, maar waarvan de productie voor erg hoge milieubelasting vooraf en achteraf zorgt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten