lol
Dussss. Sommigen kennen 'm al van Zandvoort en/of van die saaie tolweg in de Eifel. Zo niet, mja jouw geluk

Vehicle informatie :
Toyota Corolla , AE92 GT-i. Origineel Nederlandsch, 1989. Nog maar 23 van op de weg, waarvan 5 import. Heerlijk anoniem, lekker goedkoop en goed genoeg om ervaring mee op te doen. Origineel 124pk op 1030kg. Voor een Corolla een redelijk speels onderstel. Het is geen Clio, dat zeker niet. Maar wees niet verrast door de levendige achterkant, zo saai is 'ie nou ook weer niet. Genoeg driving-fun voor mij om vooral veel te leren, daarna zien we wel weer verder.
De bedoeling is om het uiterlijk zo standaard mogelijk te houden. Echter zat er bij de aankoop al een andere achterbumper op maar ik heb een goed excuus: deze bumper was, indertijd dat de auto nieuw verkocht werd, een optie bij de Toyota dealer. Het onderstel is nog redelijk origineel en erg comfie ingesteld (helaasch) maar daar gaat verandering in komen. Ook qua uiterlijk is er nog veel werk te doen, de tand des tijds heeft deze auto niet overgeslagen en rond de achterschermen is het op verschillende plaatsen erg krokant. De originele 4A-GE motor met 121pk/145Nm is een echte legende en de echte kenners hebben niets dan lof over deze motor. Helaas was de vorige eigenaar niet slim genoeg om zo nu en dan het oliepeil te controleren..ik heb de lagerschalen hier naast me op het bureau liggen en het is geen prettig gezicht. Ik heb de auto dan ook met motorschade gekocht en direct een "nieuwe" motor laten importeren en ingebouwd. Het betreft een 4A-GE Blacktop 20v, deze motor is nooit buiten Japan en Zuid-Afrika verkocht geworden en is een homologatie motor voor de Japanse N1 races.
Het is een 1587cc Twin-cam 20v met variabel VVT en het 4Throttle systeem. De cilinderkop en het 4Throttle systeem zijn ontworpen door Yamaha. Het motortje levert een respectabel vermogen van 165pk @ 7800rpm (theoretisch) en 165Nm @ 5600rpm. Ook de versnellingsbak is anders, de 3e en 4e versnelling zijn een stuk korter t.o.v. de originele 16v bak. Geen echte strepentrekker dus maar snel zat zonder dat het vervelend of saai wordt.
[img:600:402]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... stock1.jpg[/img]
[img:600:450]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... stock3.jpg[/img]
Ondertussen heb ik al heel wat (vrijwel-) probleemloze rondjes gereden op zowel de Nordschleife als op Zandvoort (thanks DF

Verlanglijst :
-remmen, remmen en nog meer remmen (Toyota remmen zijn echt RUK)
-stoelen/gordels/kooi/blusser e.d.
-swaybars voor & achter instelbaar (Whiteline)
-poly bussen
-andere einddemper
-roest verwijderen, kleine schades rondom verwijderen en bumpers in kleur laten spuiten
etc. etc. etc. sponsoren zijn welkom
Broem broem :
[img:800:531]http://www.jpc-board.nl/DF36.JPG[/img]
Sinds kort nieuw schroefsetje, helaas enkel de voorkant omdat ik nog even moet wachten op nieuwe onderdelen voordat ik de achterkant kan vervangen. Ksport. Zelfde als D2, Megane, etc. etc.
[IMG:640:480]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... G_0005.jpg[/img]
Espresso apparaat.
[IMG:640:480]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... G_0002.jpg[/img]
Voor de volgende trackday @ Zandvoort wil ik een aantal dingen gefixt hebben. Remmen worden rondom weer helemaal ververst, nieuwe schijven/blokken , remklauwen controleren. Waarschijnlijk ook nieuwe RVS remleidingen van Goodridge. Het liefst zou ik nog veel meer doen (stoelen/gordels/kooi) vóór de volgende trackday maar daar is niet voldoende tijd voor. Na de aardige klapper van de AW11 op Zandvoort zijn de veiligheidsvoorzieningen een aantal plaatsen omhoog geschoven op mijn verlanglijstje. Sparco stoelen heb ik reeds, ik heb al fatsoenlijke 3" gordels bij Sandtler gevonden.. als iemand wat beters weet..just shout.
Dan natuurlijk ook een veiligheidskooi/rolbeugel/whatever. Het grote probleem is echter dat er voor de Corolla niets leverbaar is, althans geen schroefkooi van bijv. Wiechers. Maar wil ik dat ook wel ? Ik heb hier geen ervaring mee. Het liefst had ik graag een 4punts kooi (enkel achter de voorstoelen dus) omdat ik er ook nog mee over de straat moet rijden. Op het circuit rij ik dan dus met Sparco stoelen, gordels, helm en 4punts kooi. Niet de meest verstandige keuze, weet ik, maar beter iets dan niets. Iemand tips/tricks ? Ik had begrepen dat Wielhoven wel hoog aangeschreven stond ? Klopt dat ?