mijn racerken: e30 325i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Philken
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
Locatie: Aalter

mijn racerken: e30 325i

Bericht door Philken » 15 dec 2007, 23:09

ik ga in het kort mijn racerke voorstellen:

een standaard (...) E30 325i, gekocht in duitsland voor 401€(jajaj) nadat ik mijn vorige racer in de muur geplant heb in Croix(france) na een breuk in de remleiding
nadat de ophanging overgebouwd werd en een rolkooi geplaatsten de rest van de wagen gestript werd & een kleine upgrade van de remmen: van 260mm naar 312mm(fantastisch remvermogen) ben ik beginnen racen met mijn krell, natuurlijk nog enkele (kleine) problemen met mijn krell meegemaakt: v-bak in't snot gedraaid, lagerschade en nog wat kleine dingen staat hij bijna zoals ik 'r wil, hopelijk komt er deze winter een ander diff onder(met sper) een 4.27 en ben ik aan het sparen voor een doggyleg v-bak
enkele foto's:
toen ik 'r ging halen in Duitsland:
[IMG:400:300]http://img208.imageshack.us/img208/2184/beemer21zu9.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img208.imageshack.us/img208/2417 ... 078rm1.jpg[/img]
de remmen voor & achter:
[IMG:150:113]http://img208.imageshack.us/img208/4465 ... menrp2.jpg[/img]
en één van mijn favorieten:
[IMG:1200:798]http://img208.imageshack.us/img208/4580 ... djeoz9.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 23:15

Blijft mooi speelgoed hé ;).

En nu? Meedoen aan de DNRT E30 cup?? Of ga je op zoek naar een klasse in België.

Wel even schoonmaken na die laatste foto hè ;).

Philken
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
Locatie: Aalter

Bericht door Philken » 15 dec 2007, 23:29

Mark Nauta schreef:Blijft mooi speelgoed hé ;).

En nu? Meedoen aan de DNRT E30 cup?? Of ga je op zoek naar een klasse in België.

Wel even schoonmaken na die laatste foto hè ;).
ik denk niet dat ik nog kan meedoen aan DNRT wegens een paar wijzigingen(remmen & uitlaatcollector)
ik denk volgend jaar een paar keer mee te doen aan de skylimitclubrace
een echte competitie is niet aan mij besteed wegens te weinig tijd en geld
schoonmaken? waarom?? wordt toch terug vuil de volgende keer :wink:
of het moet zijn dat je een bi(of mono)kiniwash weet zijn in de buurt

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 15 dec 2007, 23:31

aha, hier staan de foto's. Mooie wagen, phil en dwars is de juiste richting voor een e30 :D

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 16 dec 2007, 00:44

Waarom eigenlijk een doglegbox?

Misschien is voor de volgende post interpunctie een tip, maakt het leesbaar ;).

Philken
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
Locatie: Aalter

Bericht door Philken » 16 dec 2007, 08:17

Tom944 schreef:Waarom eigenlijk een doglegbox?

Misschien is voor de volgende post interpunctie een tip, maakt het leesbaar ;).
een dogleg omdat de verhoudingen korter bij elkaar liggen, de motor valt dan niet'dood' bij het schakelen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 16 dec 2007, 09:56

Philken schreef:
Tom944 schreef:Waarom eigenlijk een doglegbox?

Misschien is voor de volgende post interpunctie een tip, maakt het leesbaar ;).
een dogleg omdat de verhoudingen korter bij elkaar liggen, de motor valt dan niet'dood' bij het schakelen.
Nou, niet echt. Een doglegbox is er meer voor zodat je de 1e versnelling apart hebt zitten, de 2 boven de 3 en de 4 boven de 5. Heeft in principe niets met de overbrenging te maken. Kan best zijn dat de ratio korter is maar waarom zou je dit met een dure bak willen bereiken terwijl het een stuk handiger kan. Bij een e30 hang je gewoon een ander differentiëel onder de auto met een kortere overbrenging om te bereiken wat jij wilt.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 dec 2007, 12:05

De bak is meer 'close ratio' dan een std bak, dus je valt minder terug in toeren én je houdt de mogelijkheid om dan juist een iets langer diff te nemen om topsnelheid over te kunnen houden. Is dus een stuk idealer speelgoed dan een std bak.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 dec 2007, 12:33

Ik weet niet of dat wel zo veel idealer is mbt bediening.

Een dogleg is volgens mij ideaal met straatverhoudingen.

Omdat je meestal tussen 2 en 3 schakeld zeg maar.

Maar ik heb dat ook eens bekeken voor mijn M3 zeg maar, en met een 3.91 diff zou je dan het meeste tussen 3 en 4 schakelen. Conventionele bak is dan volgens mij bij beter.

Even los van de verhoudingen dan, want bij ons is de 5 natuurlijk al 1:1.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast