mijn racerken: e30 325i
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
- Locatie: Aalter
mijn racerken: e30 325i
ik ga in het kort mijn racerke voorstellen:
een standaard (...) E30 325i, gekocht in duitsland voor 401€(jajaj) nadat ik mijn vorige racer in de muur geplant heb in Croix(france) na een breuk in de remleiding
nadat de ophanging overgebouwd werd en een rolkooi geplaatsten de rest van de wagen gestript werd & een kleine upgrade van de remmen: van 260mm naar 312mm(fantastisch remvermogen) ben ik beginnen racen met mijn krell, natuurlijk nog enkele (kleine) problemen met mijn krell meegemaakt: v-bak in't snot gedraaid, lagerschade en nog wat kleine dingen staat hij bijna zoals ik 'r wil, hopelijk komt er deze winter een ander diff onder(met sper) een 4.27 en ben ik aan het sparen voor een doggyleg v-bak
enkele foto's:
toen ik 'r ging halen in Duitsland:
[IMG:400:300]http://img208.imageshack.us/img208/2184/beemer21zu9.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img208.imageshack.us/img208/2417 ... 078rm1.jpg[/img]
de remmen voor & achter:
[IMG:150:113]http://img208.imageshack.us/img208/4465 ... menrp2.jpg[/img]
en één van mijn favorieten:
[IMG:1200:798]http://img208.imageshack.us/img208/4580 ... djeoz9.jpg[/img]
een standaard (...) E30 325i, gekocht in duitsland voor 401€(jajaj) nadat ik mijn vorige racer in de muur geplant heb in Croix(france) na een breuk in de remleiding
nadat de ophanging overgebouwd werd en een rolkooi geplaatsten de rest van de wagen gestript werd & een kleine upgrade van de remmen: van 260mm naar 312mm(fantastisch remvermogen) ben ik beginnen racen met mijn krell, natuurlijk nog enkele (kleine) problemen met mijn krell meegemaakt: v-bak in't snot gedraaid, lagerschade en nog wat kleine dingen staat hij bijna zoals ik 'r wil, hopelijk komt er deze winter een ander diff onder(met sper) een 4.27 en ben ik aan het sparen voor een doggyleg v-bak
enkele foto's:
toen ik 'r ging halen in Duitsland:
[IMG:400:300]http://img208.imageshack.us/img208/2184/beemer21zu9.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img208.imageshack.us/img208/2417 ... 078rm1.jpg[/img]
de remmen voor & achter:
[IMG:150:113]http://img208.imageshack.us/img208/4465 ... menrp2.jpg[/img]
en één van mijn favorieten:
[IMG:1200:798]http://img208.imageshack.us/img208/4580 ... djeoz9.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
- Locatie: Aalter
ik denk niet dat ik nog kan meedoen aan DNRT wegens een paar wijzigingen(remmen & uitlaatcollector)Mark Nauta schreef:Blijft mooi speelgoed hé.
En nu? Meedoen aan de DNRT E30 cup?? Of ga je op zoek naar een klasse in België.
Wel even schoonmaken na die laatste foto hè.
ik denk volgend jaar een paar keer mee te doen aan de skylimitclubrace
een echte competitie is niet aan mij besteed wegens te weinig tijd en geld
schoonmaken? waarom?? wordt toch terug vuil de volgende keer

of het moet zijn dat je een bi(of mono)kiniwash weet zijn in de buurt
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:32
- Locatie: Aalter
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Nou, niet echt. Een doglegbox is er meer voor zodat je de 1e versnelling apart hebt zitten, de 2 boven de 3 en de 4 boven de 5. Heeft in principe niets met de overbrenging te maken. Kan best zijn dat de ratio korter is maar waarom zou je dit met een dure bak willen bereiken terwijl het een stuk handiger kan. Bij een e30 hang je gewoon een ander differentiëel onder de auto met een kortere overbrenging om te bereiken wat jij wilt.Philken schreef:een dogleg omdat de verhoudingen korter bij elkaar liggen, de motor valt dan niet'dood' bij het schakelen.Tom944 schreef:Waarom eigenlijk een doglegbox?
Misschien is voor de volgende post interpunctie een tip, maakt het leesbaar.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik weet niet of dat wel zo veel idealer is mbt bediening.
Een dogleg is volgens mij ideaal met straatverhoudingen.
Omdat je meestal tussen 2 en 3 schakeld zeg maar.
Maar ik heb dat ook eens bekeken voor mijn M3 zeg maar, en met een 3.91 diff zou je dan het meeste tussen 3 en 4 schakelen. Conventionele bak is dan volgens mij bij beter.
Even los van de verhoudingen dan, want bij ons is de 5 natuurlijk al 1:1.
Een dogleg is volgens mij ideaal met straatverhoudingen.
Omdat je meestal tussen 2 en 3 schakeld zeg maar.
Maar ik heb dat ook eens bekeken voor mijn M3 zeg maar, en met een 3.91 diff zou je dan het meeste tussen 3 en 4 schakelen. Conventionele bak is dan volgens mij bij beter.
Even los van de verhoudingen dan, want bij ons is de 5 natuurlijk al 1:1.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast