GADVERDAMME!
Was haar reactie.

We hadden al eens een zwarte gezien. Die camoufleert al het lelijke plastic op de auto en die rare dikke strook achter de voordeuren. Toen had ze geen mening over de auto. Terwijl ik het dus echt een verschrikkelijk lelijke auto vind.
Enfin, voor ons reed een klassieke beige Citroen DS. Je zag de vrouw die achterin zat, duidelijk een 'hip' type, echt haar wenkbrauwen optrekken en denken: 'ok, dán liever een beige DS!'.
We stonden stil, dus Marijke vroeg me of ik zo'n Audi zou willen hebben. Ik antwoorde NEE. Nog niet misschien.
'Ook niet als je de jackpot wint?'
No way! Te lelijk.
En als je hem van mij krijgt?
Dan mag jij erin rijden, maar dan laat ik hem ombouwen tot Lamborghini. Nee serieus, ik heb echt liever de Lada. Vind ik serieus een mooiere auto en leuker.
We reden over de rotonde richting Galgenwaard. Ik zat nog achter de R8 en zei tegen Marijke: als die DS er niet had gereden, had ik die R8 rechts voorbij gekund. Dat mag op een rotonde.

Marijke keek me aan? Is dat gedrocht niet veel sneller dan de Lada?
Ik nee joh, dat valt wel mee, we hebben allebei vierwielaandrijving.
Ik gaf volgas, for what it's worth. Kroop naar de achterkant van de R8 toe.
En toen: MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Ik gaf echt volgas in de Lada, maar die DS konden we nog net pakken na 300 meter. (Deze auto vonden ze aan de reacties te zien kennelijk wel leuk!). De R8 rijders zaten toen al bij de dealer capuccino te drinken. Tering wat gaat zo'n ding hard van zijn plek! Ook in de bocht omhoog naar de rondweg liet hij het gas staan. Fokking indrukwekkend.
Conclusie Lada vs R8: Alleen als je volgas rijdt, en niemand je goed kan zien, zou ik in zo'n R8 willen rijden. Laat mij maar lekker in de Lada tuffen, zodat iedereen me kan zien. 8)