R32 stelt zich voor
- R32
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 04 okt 2007, 22:43
R32 stelt zich voor
Hallo,
Mijn naam is Ivan - 39 jaar oud, getrouwd en 2 kinderen. Na voornamelijk rondgehangen te hebben op subaruclub en extreme-machines heb ik mijzelf nu ook hier aangemeld.
Tot voor ongeveer 4 weken geleden bewoog ik mij voort in een Subaru impreza GTT. Het vermogen hiervan lag rond de 300pk. Deze auto werd dagelijks voor woon-werkverkeer gebruikt en maakte ongeveer 15000km per jaar. Helaas heeft de techniek mij meerdere malen in de steek gelaten. Na tweemaal de motor "opgeblazen" te hebben (eerste maal drijfstanglagers eruit en tweede maal distributieriem gebroken) had ik het gehad met dit merk. De Subaru is verkocht en ik ben op zoek gegaan naar iets anders. Uiteindelijk is het een Volkswagen golf R32 geworden. De auto is uit 2003 - volledig origineel (op het pioneer DVD / navigatiesysteem na) en heeft 40000km gedraaid. Het is een wereld van verschil met de GTT. Qua snelheid haalt de Golf het niet bij de GTT maar de rest van de rij-ervaring maakt veel goed! Ik heb de auto nu pas een paar dagen in mijn bezit en ben er erg tevreden mee! Ik hoop via dit forum ook in contact te komen met wat andere eigenaren van een R32 en hoop wat tips en informatie te krijgen over plekken op het www waar ik wat meer over de golf kan leren.
Zoals het hoort; hieronder wat foto's!
Groet,
Ivan
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01496.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01495.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01494.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01493.jpg[/img]
Mijn naam is Ivan - 39 jaar oud, getrouwd en 2 kinderen. Na voornamelijk rondgehangen te hebben op subaruclub en extreme-machines heb ik mijzelf nu ook hier aangemeld.
Tot voor ongeveer 4 weken geleden bewoog ik mij voort in een Subaru impreza GTT. Het vermogen hiervan lag rond de 300pk. Deze auto werd dagelijks voor woon-werkverkeer gebruikt en maakte ongeveer 15000km per jaar. Helaas heeft de techniek mij meerdere malen in de steek gelaten. Na tweemaal de motor "opgeblazen" te hebben (eerste maal drijfstanglagers eruit en tweede maal distributieriem gebroken) had ik het gehad met dit merk. De Subaru is verkocht en ik ben op zoek gegaan naar iets anders. Uiteindelijk is het een Volkswagen golf R32 geworden. De auto is uit 2003 - volledig origineel (op het pioneer DVD / navigatiesysteem na) en heeft 40000km gedraaid. Het is een wereld van verschil met de GTT. Qua snelheid haalt de Golf het niet bij de GTT maar de rest van de rij-ervaring maakt veel goed! Ik heb de auto nu pas een paar dagen in mijn bezit en ben er erg tevreden mee! Ik hoop via dit forum ook in contact te komen met wat andere eigenaren van een R32 en hoop wat tips en informatie te krijgen over plekken op het www waar ik wat meer over de golf kan leren.
Zoals het hoort; hieronder wat foto's!
Groet,
Ivan
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01496.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01495.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01494.jpg[/img]
[img:1024:768]http://i219.photobucket.com/albums/cc93 ... C01493.jpg[/img]
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Welkom op D-F.
Mooie R32 in de snelste kleur
Waar je meer over de R32 te weten kan komen:
www.r32-club.de
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=145
Mooie R32 in de snelste kleur

Waar je meer over de R32 te weten kan komen:
www.r32-club.de
http://forums.vwvortex.com/zeroforum?id=145
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Welkom hier Ivan.
Petje af voor je auto. Hij ziet er echt heel erg fraai uit. In deze kleur heeft ie nog net iets meer dan bijvoorbeeld een zwarte. Reed gisteravond in de file nog achter een zwarte met Zwitsers kenteken, en dat geluid blijft gewoon super. Heb er zelf nog nooit mee gereden, maar heb er veel goede dingen over gehoord.
Heel veel DF hier!!!
Groetjes,
Mark Nauta
www.marknauta.nl
Petje af voor je auto. Hij ziet er echt heel erg fraai uit. In deze kleur heeft ie nog net iets meer dan bijvoorbeeld een zwarte. Reed gisteravond in de file nog achter een zwarte met Zwitsers kenteken, en dat geluid blijft gewoon super. Heb er zelf nog nooit mee gereden, maar heb er veel goede dingen over gehoord.
Heel veel DF hier!!!
Groetjes,
Mark Nauta
www.marknauta.nl
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- R32
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 04 okt 2007, 22:43
@ Peric: Soebies betrouwbaar? Grapjas
@ Sander: Voorlopig denk ik niet dat ik er aanpassingen aan ga doen. Eerst de auto maar wat beter leren kennen en als ik lees wat er met een chippie aan (minimale) vermogenswinst (18pk / 57nm) te halen is vraag ik mij af of dit wel 'merkbaar' is. (of kan Jeroen Dik er meer uit halen?) Een turbokit komt er in ieder geval niet op - hier heb ik slechte ervaringen mee uit mijn Subaru-tijdperk.
Voor wat betreft het geluid; er is niets lekkerder dan met een lage brom vanuit de 1e versnelling op te trekken. Bij hogere snelheden blijft er van de geluidsbeleving niet veel meer over vind ik zelf (althans niet van binnen in de auto). Uiteraard heb ik ook met open raam door een tunnel gereden om de proef op de som te nemen
. Misschien komt het ook omdat ik het geluid van een open Scoobysport uitlaatsysteem op de Subaru gewend ben
.
Ik dacht ergens gelezen of gezien te hebben dat de R32 kleppen in het uitlaatsysteem heeft die boven een bepaalde snelheid / toerental open gaan en daardoor het geluid beinvloeden? Wie kan mij hier meer over vertellen?
In ieder geval bedankt voor het warme welkom!
Groet,
Ivan

@ Sander: Voorlopig denk ik niet dat ik er aanpassingen aan ga doen. Eerst de auto maar wat beter leren kennen en als ik lees wat er met een chippie aan (minimale) vermogenswinst (18pk / 57nm) te halen is vraag ik mij af of dit wel 'merkbaar' is. (of kan Jeroen Dik er meer uit halen?) Een turbokit komt er in ieder geval niet op - hier heb ik slechte ervaringen mee uit mijn Subaru-tijdperk.
Voor wat betreft het geluid; er is niets lekkerder dan met een lage brom vanuit de 1e versnelling op te trekken. Bij hogere snelheden blijft er van de geluidsbeleving niet veel meer over vind ik zelf (althans niet van binnen in de auto). Uiteraard heb ik ook met open raam door een tunnel gereden om de proef op de som te nemen


Ik dacht ergens gelezen of gezien te hebben dat de R32 kleppen in het uitlaatsysteem heeft die boven een bepaalde snelheid / toerental open gaan en daardoor het geluid beinvloeden? Wie kan mij hier meer over vertellen?
In ieder geval bedankt voor het warme welkom!
Groet,
Ivan
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Ja, in het standaard uitlaatsysteem zit een vacuum gestuurde klep die bij stationair en boven een bepaald toerental (ik dacht 4000rpm) open gaat. Deze klep zit in de 180 graden bocht die aan je einddemper zit.R32 schreef:Ik dacht ergens gelezen of gezien te hebben dat de R32 kleppen in het uitlaatsysteem heeft die boven een bepaalde snelheid / toerental open gaan en daardoor het geluid beinvloeden? Wie kan mij hier meer over vertellen?
Op het door Mike genoemde VWVortex-forum kan je genoeg info vinden over de "flapper mod".
Een andere optie is een Milltek of EIP uitlaat aan te schaffen. En kijk eens naar je inlaatsnorkel. Misschien kan je die vervangen door een 70 of 76mm slang. Scheelt bij mijn Leon met 2.8 een hele hoop in loopcultuur (boven de 5500rpm geen ademnood meer).
Veel plezier met je .:R32!
SteV6
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast