Oproep aan M3-rijders (E30, E36 en E46)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Lars Bouten

Oproep aan M3-rijders (E30, E36 en E46)

Bericht door Lars Bouten » 15 mar 2006, 09:42

Het gaat om het volgende: Autokampioen gaat een special maken nav het 20-jarig jubileum van de BMW M3.

Nu is het de bedoeling dat er een aantal M3's op Circuit Park Zandvoort gaan rijden met uiteraard de bijbehorende fotografie. Alle series van de M3 - E30, E36 en E46 - moeten aan bod komen en aangezien hier een noemenswaardig aantal M3-rijders zit, leek dit mij de goede plek om een oproep te doen.

Tussen half en eind april zal er een dag worden geprikt om deze dag te organiseren. Dit alles wel onder voorbehoud omdat er al contact is geweest met de BMW Drivers Club of zij geinteresseerden hebben. Het format weet ik nog niet precies, dus of er alleen een aantal M3's gaan rijden en dat is het, of dat er een aantal gaan rijden en er nog een hoop andere M3's worden gebruikt voor de fotografie buiten het circuit.

Dit laat ik zo spoedig mogelijk weten.

Wij gaan zelf met een CSL, dus spektakel gegarandeerd ;-)

k33z

Bericht door k33z » 15 mar 2006, 09:46

Moet dit in 2 delen van het forum staan?

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 15 mar 2006, 09:48

Excuses als je je eraan stoort, had het beter alleen hier in kunnen zetten.

Andre

Bericht door Andre » 15 mar 2006, 11:05

Zal wel weer een zelfverheerlijking dagje zijn voor autokampioen journalisten.

Beetje in de traditie van deze.

We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee.

Of had ik alle m modellen van alle types kwam ik nog niet. Ik ben ooit naar een autovisie dagje geweest te kijken ging over tuning evo s etc. Ze dringen zich gewoon op om zelf te rijden. Flikker toch op.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 mar 2006, 11:07

We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee.
MEGAROFL

N.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 15 mar 2006, 11:08

Waar heb je mij horen zeggen dat ze zelf willen rijden?
Is er wat gaafs, besteedt Autokampioen er aandacht aan, is het nog niet goed.
Triest.

Andre

Bericht door Andre » 15 mar 2006, 11:19

Is die CSL ook van een autokampioen journalist als ik zo vrij mag zijn.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 mar 2006, 11:27

He shoots, he scores. :lol:

Zeker geen interesse bij AK in een E30 Lego-edition die (op de Ring in ieder geval) achter zo'n CSL blijft bumperstickeren? 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 12:08

Er zijn al zoveel van dit soort verslagen geweest (heb zelf ook nog ergens een niet afgerond M3 E30 t/m E46 verslag liggen). Autokampioen is het gewoon net-niet. Ik ken in ieder geval niemand die er een abonnement op heeft. Met een M3 special zou ik als ik dit blad was (en een 'cooler' imago wilde opbouwen) wachten totdat de E90 M3's er zijn. Dan heb je meteen een primeur die íedereen wil lezen. Ik wel althans.

Maar neemt niet weg dat je gelijk hebt: jullie hebben een leuk initiatief.
Ben het met Adje eens dat journalisten je auto simpelweg slopen, want rijden kunnen de meesten echt niet (heb er met tranen in mijn ogen naar staan kijken). Er zijn altijd uitzonderingen uiteraard...

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2006, 12:12

kom op Jongens, Lars is net koud binnen bij autokampioen, mag ie meewerken aan een leuk project. Hij doet ook maar zijn best. :wink:

Zeg Lars telt een 130i met M paket ook mee :lol: :lol: :lol: :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 12:19

Begrijp me niet verkeerd: Als ik Lars was en ik mocht bij Autokampioen stage lopen/werken, dan had ik dat ook met 2 handen aangegrepen. Veel journalistieke ervaring, veel contacten overal en een serieuze uitstraling. Absoluut een plek waar je trots op mag zijn hoor.

Als je dan ook nog eens voor je baas een hoop M3's bij elkaar kunt krijgen, dan doe je het goed.

Maar ik, als autoliefhebber, heb gewoon niets met het blad en vind de special slecht getimed. Wacht een paar maanden en je hebt een primeur.

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2006, 12:32

Ik kom bij autokampioen ook niet verder als de voorpagina. Maar al die M tjes zijn wel droomauto's voor al die brave zafira huisvaders. Dus zo'n artikel zal best als lekkernijtje worden gepresenteerd.

Ikzelf zou geen behoefte hebben om in autoblad met mijn auto te komen.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 15 mar 2006, 12:38

Jullie hebben het over auto's slopen, maar ik heb bet gezegd dat de eigenaren ZELF rijden.
En wat betreft de CSL; nee, die is niet van de redacteur zelf, maar het is toch aardig als je daarmee erheen kunt. En om nog een keer op het slopen terug te komen, als het echt zo erg bij AK was zouden ze geen auto's meer krijgen.
En om op het circuit te rijden (gratis) lijkt me toch een buitenkans.
Ik zie wel hoe het verder loopt.

Knot

Bericht door Knot » 15 mar 2006, 12:39

Opeens weet je het.....

... je wordt journalist :)

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2006, 13:24

Is die CSL van van Ekris ?

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 15 mar 2006, 13:44

Weet niet. Dat is die van van der Vaart toch?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 mar 2006, 13:56

Lars Bouten schreef:Jullie hebben het over auto's slopen, maar ik heb bet gezegd dat de eigenaren ZELF rijden.
Wat wordt dit dan voor verhaal?
Autokampioen haalt een paar M3's naar Zandvoort, knipt er wat mooie scherpe foto's van een versgepoetste auto die op wandeltempo door de duinen toert en de rest wordt er gewoon bij verzonnen?
Serieus, wat moet je als journalist gaan vertellen als je niet in die auto's gaat rijden, hoe mooi alle auto's die dag blonken in het zonlicht?
Dan hadden jullie ook de moeite kunnen besparen, ga op een willekeurige zondag naar de Ring en je ziet meer M3's dan er ooit in Zandvoort zijn geweest.
Misschien een moeilijk publiek hier, maar ik vraag me serieus af wat AK hier dan mee wil als het niet even wat ritjes bietsen in alle M3's is?

En dat auto's slopen verhaal komt ook niet zomaar uit de lucht vallen hoor.
Herinner me het Rush verhaal nog wel, vooral omdat ik toen zelf met de gedachte liep om een Caterham te bouwen; de laatste zin was iets als 'we weten nog iets dat op de wishlist kan; een toerenbegrenzer'.
Ja, of misschien een autojournalist met een beetje meer gevoel voor een auto dan een dronken mossel, een auto in een eerste sprintje in de eerste versnelling, zonder meelopende stopwatch nota bene zo weten te slopen is echt een prestatie van formaat, zo'n blok gaat niet naar de kloten van een fractie van een seconde 100rpm te veel.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 17:19

Het blad ligt nu in de winkel trouwens.
Heb hem ook maar even gekocht, ben alles van de CSL aan het verzamelen, maar ja, ben met lezen eerlijk gezegd weer afgehaakt toen ik las hoe geweldig de remmen van de E46 wel niet waren. :?

RVV

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 17:34

Als je alles va nde CSL wil verzamelen moet je gewoon ff dat boek bestellen

http://www.the-csl-book.com/ Gisteren 2 uurtjes mee zoet geweest, gewoon erg leuk boek met heel veel zoniet alle achtergrond informatie omtrend de CSL. Tot in de kleinste details. aanrader !

Ik zal die autokampioen ook ff kopen, toch altijd wel leuk dit soort artikelen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jun 2006, 17:53

Peter Tunissen schreef:ben met lezen eerlijk gezegd weer afgehaakt toen ik las hoe geweldig de remmen van de E46 wel niet waren. :?
:lol:

Ik vond het een k*tverhaal zonder toegevoegde waarde. Geen Autokampioen voor mij. Ik had al eerder gezegd: WACHT TOT DE E90 M3 uit is, dan heb je tenminste nieuwswaarde.

Wel leuk om wat namen te lezen van bekenden enzo. Maar journalistiek/informatief gezien was het niks.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 jun 2006, 18:00

Ok, Dennis verwoordt wel ongeveer wat ik niet wilde zeggen. :lol:
En nu is iedereen zo nieuwsgierig dat ze meteen naar de bladenwinkel rennen om dat blad te halen om te kijken of het echt zo erg is; iedereen weer blij.
Maar hebben de schrijvers van dit verhaal nou met de verschillende M3's gereden of niet?
Ik las tenminste allemaal dingen over scherper sturen en betere remmen en zo, maar hierboven zegt Lars dat ze zelf niet gingen rijden en alleen de eigenaren rond lieten tuffen. :?:

Dat boek lijkt me trouwens supermooi Rico, maar ik vind €150 euro voor een boek ook serieus geld; als de auto er ooit komt komt dat boek ook maar mee en tot die tijd kijk ik wel plaatjes op internet of zo. :)

Andre

Bericht door Andre » 14 jun 2006, 19:08

dat boek is over 3 jaar het dubbele waard. Wordt een collecters item.

:)

RVV

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 21:28

Kaft en het binnenblad zijn van een soort van kunst stof met carbon look.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jun 2006, 21:33

de bijbel ook

leonard

Bericht door leonard » 14 jun 2006, 22:32

jongens niet zo lullig doen over de autokampioen. :wink:

De verslaggevers hebben alleen in de csl gereden (die hadden ze geregeld bij ekris).De auto's zijn alleen bestuurd door de eigenaars en de verslaggever (lars) is in diverse auto's mee gereden.Het verhaal is wel aangedikt (ik was maar 3 wielkappen verloren :wink: ) maar voor de autokampioen lezer is het een prima verslag geworden.(vind ik)

Tuurlijk valt er vaktechnisch op het verhaal aan te merken maar zoals ik al zei voor een normale lezer is het een prima verhaal

Plaats reactie