Oproep aan M3-rijders (E30, E36 en E46)
- Lars Bouten
Oproep aan M3-rijders (E30, E36 en E46)
Het gaat om het volgende: Autokampioen gaat een special maken nav het 20-jarig jubileum van de BMW M3.
Nu is het de bedoeling dat er een aantal M3's op Circuit Park Zandvoort gaan rijden met uiteraard de bijbehorende fotografie. Alle series van de M3 - E30, E36 en E46 - moeten aan bod komen en aangezien hier een noemenswaardig aantal M3-rijders zit, leek dit mij de goede plek om een oproep te doen.
Tussen half en eind april zal er een dag worden geprikt om deze dag te organiseren. Dit alles wel onder voorbehoud omdat er al contact is geweest met de BMW Drivers Club of zij geinteresseerden hebben. Het format weet ik nog niet precies, dus of er alleen een aantal M3's gaan rijden en dat is het, of dat er een aantal gaan rijden en er nog een hoop andere M3's worden gebruikt voor de fotografie buiten het circuit.
Dit laat ik zo spoedig mogelijk weten.
Wij gaan zelf met een CSL, dus spektakel gegarandeerd ;-)
Nu is het de bedoeling dat er een aantal M3's op Circuit Park Zandvoort gaan rijden met uiteraard de bijbehorende fotografie. Alle series van de M3 - E30, E36 en E46 - moeten aan bod komen en aangezien hier een noemenswaardig aantal M3-rijders zit, leek dit mij de goede plek om een oproep te doen.
Tussen half en eind april zal er een dag worden geprikt om deze dag te organiseren. Dit alles wel onder voorbehoud omdat er al contact is geweest met de BMW Drivers Club of zij geinteresseerden hebben. Het format weet ik nog niet precies, dus of er alleen een aantal M3's gaan rijden en dat is het, of dat er een aantal gaan rijden en er nog een hoop andere M3's worden gebruikt voor de fotografie buiten het circuit.
Dit laat ik zo spoedig mogelijk weten.
Wij gaan zelf met een CSL, dus spektakel gegarandeerd ;-)
- Lars Bouten
-
Zal wel weer een zelfverheerlijking dagje zijn voor autokampioen journalisten.
Beetje in de traditie van deze.
We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee.
Of had ik alle m modellen van alle types kwam ik nog niet. Ik ben ooit naar een autovisie dagje geweest te kijken ging over tuning evo s etc. Ze dringen zich gewoon op om zelf te rijden. Flikker toch op.
Beetje in de traditie van deze.
We gaan naar zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee.
Of had ik alle m modellen van alle types kwam ik nog niet. Ik ben ooit naar een autovisie dagje geweest te kijken ging over tuning evo s etc. Ze dringen zich gewoon op om zelf te rijden. Flikker toch op.
- Lars Bouten
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
Er zijn al zoveel van dit soort verslagen geweest (heb zelf ook nog ergens een niet afgerond M3 E30 t/m E46 verslag liggen). Autokampioen is het gewoon net-niet. Ik ken in ieder geval niemand die er een abonnement op heeft. Met een M3 special zou ik als ik dit blad was (en een 'cooler' imago wilde opbouwen) wachten totdat de E90 M3's er zijn. Dan heb je meteen een primeur die íedereen wil lezen. Ik wel althans.
Maar neemt niet weg dat je gelijk hebt: jullie hebben een leuk initiatief.
Ben het met Adje eens dat journalisten je auto simpelweg slopen, want rijden kunnen de meesten echt niet (heb er met tranen in mijn ogen naar staan kijken). Er zijn altijd uitzonderingen uiteraard...
Maar neemt niet weg dat je gelijk hebt: jullie hebben een leuk initiatief.
Ben het met Adje eens dat journalisten je auto simpelweg slopen, want rijden kunnen de meesten echt niet (heb er met tranen in mijn ogen naar staan kijken). Er zijn altijd uitzonderingen uiteraard...
- Dennis Cavallino
Begrijp me niet verkeerd: Als ik Lars was en ik mocht bij Autokampioen stage lopen/werken, dan had ik dat ook met 2 handen aangegrepen. Veel journalistieke ervaring, veel contacten overal en een serieuze uitstraling. Absoluut een plek waar je trots op mag zijn hoor.
Als je dan ook nog eens voor je baas een hoop M3's bij elkaar kunt krijgen, dan doe je het goed.
Maar ik, als autoliefhebber, heb gewoon niets met het blad en vind de special slecht getimed. Wacht een paar maanden en je hebt een primeur.
Als je dan ook nog eens voor je baas een hoop M3's bij elkaar kunt krijgen, dan doe je het goed.
Maar ik, als autoliefhebber, heb gewoon niets met het blad en vind de special slecht getimed. Wacht een paar maanden en je hebt een primeur.
- RVV
- Lars Bouten
Jullie hebben het over auto's slopen, maar ik heb bet gezegd dat de eigenaren ZELF rijden.
En wat betreft de CSL; nee, die is niet van de redacteur zelf, maar het is toch aardig als je daarmee erheen kunt. En om nog een keer op het slopen terug te komen, als het echt zo erg bij AK was zouden ze geen auto's meer krijgen.
En om op het circuit te rijden (gratis) lijkt me toch een buitenkans.
Ik zie wel hoe het verder loopt.
En wat betreft de CSL; nee, die is niet van de redacteur zelf, maar het is toch aardig als je daarmee erheen kunt. En om nog een keer op het slopen terug te komen, als het echt zo erg bij AK was zouden ze geen auto's meer krijgen.
En om op het circuit te rijden (gratis) lijkt me toch een buitenkans.
Ik zie wel hoe het verder loopt.
- Lars Bouten
- Peter Tunissen
Wat wordt dit dan voor verhaal?Lars Bouten schreef:Jullie hebben het over auto's slopen, maar ik heb bet gezegd dat de eigenaren ZELF rijden.
Autokampioen haalt een paar M3's naar Zandvoort, knipt er wat mooie scherpe foto's van een versgepoetste auto die op wandeltempo door de duinen toert en de rest wordt er gewoon bij verzonnen?
Serieus, wat moet je als journalist gaan vertellen als je niet in die auto's gaat rijden, hoe mooi alle auto's die dag blonken in het zonlicht?
Dan hadden jullie ook de moeite kunnen besparen, ga op een willekeurige zondag naar de Ring en je ziet meer M3's dan er ooit in Zandvoort zijn geweest.
Misschien een moeilijk publiek hier, maar ik vraag me serieus af wat AK hier dan mee wil als het niet even wat ritjes bietsen in alle M3's is?
En dat auto's slopen verhaal komt ook niet zomaar uit de lucht vallen hoor.
Herinner me het Rush verhaal nog wel, vooral omdat ik toen zelf met de gedachte liep om een Caterham te bouwen; de laatste zin was iets als 'we weten nog iets dat op de wishlist kan; een toerenbegrenzer'.
Ja, of misschien een autojournalist met een beetje meer gevoel voor een auto dan een dronken mossel, een auto in een eerste sprintje in de eerste versnelling, zonder meelopende stopwatch nota bene zo weten te slopen is echt een prestatie van formaat, zo'n blok gaat niet naar de kloten van een fractie van een seconde 100rpm te veel.
- Peter Tunissen
- RVV
Als je alles va nde CSL wil verzamelen moet je gewoon ff dat boek bestellen
http://www.the-csl-book.com/ Gisteren 2 uurtjes mee zoet geweest, gewoon erg leuk boek met heel veel zoniet alle achtergrond informatie omtrend de CSL. Tot in de kleinste details. aanrader !
Ik zal die autokampioen ook ff kopen, toch altijd wel leuk dit soort artikelen.
http://www.the-csl-book.com/ Gisteren 2 uurtjes mee zoet geweest, gewoon erg leuk boek met heel veel zoniet alle achtergrond informatie omtrend de CSL. Tot in de kleinste details. aanrader !
Ik zal die autokampioen ook ff kopen, toch altijd wel leuk dit soort artikelen.
- Dennis Cavallino
Peter Tunissen schreef:ben met lezen eerlijk gezegd weer afgehaakt toen ik las hoe geweldig de remmen van de E46 wel niet waren.

Ik vond het een k*tverhaal zonder toegevoegde waarde. Geen Autokampioen voor mij. Ik had al eerder gezegd: WACHT TOT DE E90 M3 uit is, dan heb je tenminste nieuwswaarde.
Wel leuk om wat namen te lezen van bekenden enzo. Maar journalistiek/informatief gezien was het niks.
- Peter Tunissen
Ok, Dennis verwoordt wel ongeveer wat ik niet wilde zeggen. 
En nu is iedereen zo nieuwsgierig dat ze meteen naar de bladenwinkel rennen om dat blad te halen om te kijken of het echt zo erg is; iedereen weer blij.
Maar hebben de schrijvers van dit verhaal nou met de verschillende M3's gereden of niet?
Ik las tenminste allemaal dingen over scherper sturen en betere remmen en zo, maar hierboven zegt Lars dat ze zelf niet gingen rijden en alleen de eigenaren rond lieten tuffen.
:
Dat boek lijkt me trouwens supermooi Rico, maar ik vind €150 euro voor een boek ook serieus geld; als de auto er ooit komt komt dat boek ook maar mee en tot die tijd kijk ik wel plaatjes op internet of zo.

En nu is iedereen zo nieuwsgierig dat ze meteen naar de bladenwinkel rennen om dat blad te halen om te kijken of het echt zo erg is; iedereen weer blij.
Maar hebben de schrijvers van dit verhaal nou met de verschillende M3's gereden of niet?
Ik las tenminste allemaal dingen over scherper sturen en betere remmen en zo, maar hierboven zegt Lars dat ze zelf niet gingen rijden en alleen de eigenaren rond lieten tuffen.

Dat boek lijkt me trouwens supermooi Rico, maar ik vind €150 euro voor een boek ook serieus geld; als de auto er ooit komt komt dat boek ook maar mee en tot die tijd kijk ik wel plaatjes op internet of zo.

- Macboy
-
jongens niet zo lullig doen over de autokampioen.
De verslaggevers hebben alleen in de csl gereden (die hadden ze geregeld bij ekris).De auto's zijn alleen bestuurd door de eigenaars en de verslaggever (lars) is in diverse auto's mee gereden.Het verhaal is wel aangedikt (ik was maar 3 wielkappen verloren
) maar voor de autokampioen lezer is het een prima verslag geworden.(vind ik)
Tuurlijk valt er vaktechnisch op het verhaal aan te merken maar zoals ik al zei voor een normale lezer is het een prima verhaal

De verslaggevers hebben alleen in de csl gereden (die hadden ze geregeld bij ekris).De auto's zijn alleen bestuurd door de eigenaars en de verslaggever (lars) is in diverse auto's mee gereden.Het verhaal is wel aangedikt (ik was maar 3 wielkappen verloren

Tuurlijk valt er vaktechnisch op het verhaal aan te merken maar zoals ik al zei voor een normale lezer is het een prima verhaal