mijn integra type r turbo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
leon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007, 18:30
Locatie: leeuwarden

mijn integra type r turbo

Bericht door leon » 05 okt 2007, 18:51

dit is mijn integra type r met turbo

[img:640:480]http://gallery.erikv.nl/albums/leon/DSC01338.jpg[/img]

[img:640:480]http://gallery.erikv.nl/albums/leon/DSC01339.jpg[/img]

[img:640:480]http://gallery.erikv.nl/albums/leon/DSC01130.jpg[/img]

blok is aangepast en goed voor 500whp
ik rij nu nog maar op 0.6 bar en weet niet hoeveel pk hij precies heeft
gaat echt super hard

tijdje terug een sprintje getroken tegen een ferrari 360 spyder en heb die zoek gereden

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 05 okt 2007, 18:55

Een 360 rijdt vrijwel iedereen van dit forum zoek,dus je bevind jezelf in geducht gezelschap.

:D :D :D

Wom
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2007, 19:29
Locatie: Zeeland

Bericht door Wom » 05 okt 2007, 19:08

Leuk ding, flink vermogen ook :shock:

Ik dacht eigenlijk dat ze enkel in wit in Nederland waren geleverd.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 05 okt 2007, 19:36

In Duitsland werden ze wel in het zwart geleverd, dus daar komen de meeste ook vandaan :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 05 okt 2007, 23:51

Welkom, hoop vermogen.

Nu nog wat aan je onderstel doen, want op de foto te zien is dat nog redelijk standaard. En hoe zit het met de remmerij? Heb je vast nodig bij dit vermogen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 okt 2007, 00:21

Errug impresive 8)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 06 okt 2007, 09:31

Welkom !

Mooie auto heb je. Zal wel rap gaan. Wat heb je allemaal aan je blok aangepast als ik vragen mag ? Want zoveel boost is killing voor een stock b18c6.
Tristan schreef:Welkom, hoop vermogen.

Nu nog wat aan je onderstel doen, want op de foto te zien is dat nog redelijk standaard. En hoe zit het met de remmerij? Heb je vast nodig bij dit vermogen.
Onderstel hoef je bij een Integra weinig aan te doen hoor. Die is af fabriek al erg goed. Remmerij zit ook wel goed. Maar een leuk Tein setje zal hem wel goed doen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 okt 2007, 09:34

VLA schreef:
Onderstel hoef je bij een Integra weinig aan te doen hoor. Die is af fabriek al erg goed. Remmerij zit ook wel goed. Maar een leuk Tein setje zal hem wel goed doen.
Onderstel is gemaakt voor 200pk, nu 500pk. Dus lijkt me een beter onderstel geen overbodige luxe.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 09:55

Heel erg leuk :wink:

leon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007, 18:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door leon » 06 okt 2007, 11:37

VLA schreef:Welkom !

Mooie auto heb je. Zal wel rap gaan. Wat heb je allemaal aan je blok aangepast als ik vragen mag ? Want zoveel boost is killing voor een stock b18c6.
Tristan schreef:Welkom, hoop vermogen.

Nu nog wat aan je onderstel doen, want op de foto te zien is dat nog redelijk standaard. En hoe zit het met de remmerij? Heb je vast nodig bij dit vermogen.
Onderstel hoef je bij een Integra weinig aan te doen hoor. Die is af fabriek al erg goed. Remmerij zit ook wel goed. Maar een leuk Tein setje zal hem wel goed doen.
hey dit is er met het blok gedaan
spec list
motorblok b18c6 standart cilinderbussen 81.5
cilinderkop b18c6 standart van fabriek af geflowd
kleppen , SUPERTECH
klepveren ,SUPERTECH
titanium schotels ,SUPERTECH
nokkenassen b18c6
inlaat edelbrock victor x
AEM feulrial brandstof druk regellaar van aem komt nog
ARP kopbouten
zuigers van CP
drijfstangen van EAGLE H BEAM
GOLDEN EAGLE vacum manifold
injectoren van PRESICION 880CC
obd1 conversie harnas
chrome pro motormangement op p28 ecu
AEM wideband

turbo
t3/t4 turbo met stage 3wheel goed voor 450pk
RLD spruitstuk
TIAL waste gate
fmic
65mm inlaat buizen
forge dump valve
3 inch downpijp
2,5 inch uitlaat
APEXI v-afc boostcontroler

versnellingsbak
S9B met lsd
competition vliegwiel 3.6kg
ACT extrme kopling

en afgesteld door andy van sneaky tuning

Gebruikersavatar
Manfred
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:02

Bericht door Manfred » 06 okt 2007, 20:03

Heftige auto hoor!!! 8)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 06 okt 2007, 20:42

Filmpje! 8)

Best een mooie auto, maar ik vind hem zelf in het wit altijd mooier.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 okt 2007, 21:03

Filmpje zou idd leuk zijn :)

500whp is wel erg veel voor zo'n ding.
Ik weet dat die V-tech blokken snel zijn maar dat is wel inmens veel voor die 4 cylinder.
Je bevind je idd tegen geduchte tegenstanders hier op DF :)
Misschien als er weer is zo'n soort van parkplatz treffen is ;) een keertje proberen :)

Hier in Klazienaveen staat wel is een Accord coupe met die 3,0 V6 van de Honda NSX. Zijn ook niet veel van heb ik me laten vertellen.
Wellicht een bekende van jou?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 06 okt 2007, 21:25

500 WHP dus pak em beet 560-570 krukas pk's?
Da's wel heel erg veel voor 1800 cc. Lijkt me dat dat op 0.6 bar niet haalbaar is. Uitdraai van de afstelsessie is op zich wel interessant. Benieuwd hoe het mengsel is bij 500 pk op de rol.
Kan me nog wel een flink getunede ITR van TCC herinneren, maar die kwam niet tot zoveel pk's zonder ontzettend veel last van detonatie te hebben.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 okt 2007, 21:29

Die CSL compressor rijdt ook met water alcohol injectie om detonatie te voorkomen en dat ding blaast 550PK en ragt van 0-200 in 10sec.

Dat vin ik al een hele prestatie :O
Laatst gewijzigd door frank de jonge op 06 okt 2007, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 06 okt 2007, 21:41

0-200 dan Frank :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 06 okt 2007, 21:45

Welkom!

Het lijkt wel alsof je velgen 'geshopt' zijn onder je wagen... :roll:

Heb je ook een rollerbank uitdraai?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 okt 2007, 21:47

Bedoel ik Tommy :D

Zaterdagavond he ;)
Vanmiddag 50km met de freerider aant crossen geweest dus ben ff niet helemaal wakker :P

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 07 okt 2007, 01:21

Volgens mij leest niemand de tekste die Leon hier bovenaan heeft neergezet :lol: :wink:

Het blok kan 500 pk hebben, en het vermogen is nu nog ''onbekend''!!

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 07 okt 2007, 11:53

hij is toch afgesteld? Dan lijkt het me dat de motor wel op de pijnbank heeft gestaan en er dus wel getallen bekend zijn.

btw Jan, je hebt helemaal gelijk. Voor 570 pk moet je hem wel gigantisch blazen met een enorme turbo. Bovendien zegt het verder ook niks over of de motor die 500 pk 100 km houdt of niet. Hij haalt iig minimaal 1x die 500whp dus 560-570 pk op de rollenbank ;) Then again, als je een F360 Modena er mee zoek rijdt heb je wel dat soort vermogens nodig.

on topic, op welke compressieverhouding wordt nu gereden? En is er nog wel een beetje reactievermogen overgebleven na verlagen van compressie? Wat is er aan extra koeling gedaan?

leon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007, 18:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door leon » 07 okt 2007, 11:59

hey hallo hij heeft nu een compressie van 9.5
reactie is echt nog super schiet lekker snel in toeren

maar binnen kort ga ik een keer op de dyno en dan laat ik het wel weten wat hij nu heeft op 0.6 bar

en wat bedoel je met extra koeling ja er staat nu een grotere koelvin achter de radiateur

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 07 okt 2007, 12:52

Denk koeling van de zuigers.

De verbranding is nu vele malen extremer dus zullen voorzieningen voor moeten worden getroffen omdat anders de kop kan verbranden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 okt 2007, 14:53

Dat kan je ook doen door de verbranding wat rijker af te stellen, word je verbrandingstemperatuur ook lager.

leon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007, 18:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door leon » 07 okt 2007, 15:43

ja idd dat kan ook met brandstof ja
en standart zitten er ook al sproeiers onder in het blok die de zuigers koelen

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 07 okt 2007, 17:18

ik doelde meer op de hoge thermische belasting van turbo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RJK, vester86 en 16 gasten