Wouter81 schreef:
Het doet me denken aan Al Qaida. Tot 11-09-2001 had nog nooit iemand van Al Qaida gehoord en ineens pats boem was het de grootste terreurorganisatie van de wereld

: en werd je er dagelijks mee geconfronteerd.
Ik zag eens op joubuis een filmpje van bush en de gang. Duurde 4 minuten en je hoorde ongeveer 4x per seconde 1 vd volgende woorden: Al Qaida, Terrorists, Nucular, nuclear (jaja, de juiste uitspraak), Osama, WMD's, 9/11, en nog een paar van die dingen.
Als mensen 'van verstand' lang genoeg dingen roepen gaan de domme mensen het geloven. Het wordt dan een item en dan gaan zelfs slimme mensen erin geloven.
Ik geloof in geen van beide. Al Qaida is een tweederangs groepje theedoeken die slechts door propaganda van bush, blair en bakellende status heeft gekregen. Hun enige wapenfeit (trouwens, zij hebben het niet uitgevoerd maar zijn slechts benaderd door het brein erachter) is dat ze een kleine hand hadden in 9/11, waar dus ook al genoeg over getwijfeld wordt.
De milieulobby is gewoon crap van de bovenste plank. Dat wij invloed hebben staat vast. Maar Thatcher heeft het in de jaren 80 bedacht omdat ze wilde pushen voor kernenergie (iets van die strekking, ik zou het nog es na moeten kijken). Ze hebben alleen voet aan de grond gekregen en nu zijn we zover dat milieudefensie via de overheid geld vd burger krijgt, om zo te burger tegen te werken in elke vorm van vervoer. Aardse cycli, de zoncyclus, en zelfs het feit dat er een temperatuurstijging op mars is waargenomen wordt allemaal niet in de situatie betrokken...