Leon Cupra tuned by JD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Leon Cupra tuned by JD

Bericht door Tristan » 03 okt 2007, 15:49

Net gelezen dat Edwin zijn nieuwe demo (Leon Cupra) gisteren bij JD Engineering is geweest met als resultaat:

345pk! :shock:

Chip op maat
Volledige Milltek systeem met S3 downpipe
Carbon Airbox

Hoogste vermogen dat tot nu toe gehaald is met een Cupra.

Moet als een raket lopen. 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 03 okt 2007, 15:51

RESPECT HOOR!!! :shock:

Zal wel op 100 octaan lopen minimaal......toch bere!
Laatst gewijzigd door Marc R op 03 okt 2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 03 okt 2007, 15:59

Tering!

Die Seat's zijn serieus goed te tunen!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Leon Cupra tuned by JD

Bericht door Michel P » 03 okt 2007, 16:14

Tristan schreef:Net gelezen dat Edwin zijn nieuwe demo (Leon Cupra) gisteren bij JD Engineering is geweest met als resultaat:

345pk! :shock:

Chip op maat
Volledige Milltek systeem met S3 downpipe
Carbon Airbox

Hoogste vermogen dat tot nu toe gehaald is met een Cupra.

Moet als een raket lopen. 8)
Foto's, prijzen enz. enz.

Michel

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 03 okt 2007, 16:21

Netjes!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Leon Cupra tuned by JD

Bericht door RVV » 03 okt 2007, 16:33

Michel Pol schreef:
Foto's, prijzen enz. enz.

Michel
[img:360:270]http://www.vandervelden.nl/img/article/ ... 081731.jpg[/img]

Die linker :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 okt 2007, 16:34

Maaruh 345pk,, dat is potjandorie 2 pk meer dan mijn M3'tje :shock:

Wom
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2007, 19:29
Locatie: Zeeland

Bericht door Wom » 03 okt 2007, 16:41

Poeh, dat zijn flinke waardes. Daar heeft zelfs de aangepaste LC van JD moeite mee lijkt me :shock:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 okt 2007, 16:45

Wom schreef:Poeh, dat zijn flinke waardes. Daar heeft zelfs de aangepaste LC van JD moeite mee lijkt me :shock:
Je bedoelt de TC. :wink: Denkt het niet. Denkt alleen dat hij meer overuren gaat maken. :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 03 okt 2007, 17:33

Hoe krijg je die zonder wielspin uit de startblokken? :shock:

Autobahn killer!!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Leon Cupra tuned by JD

Bericht door Michel P » 03 okt 2007, 18:19

Rico v Velzen schreef:
Michel Pol schreef:
Foto's, prijzen enz. enz.

Michel
[img:360:270]http://www.vandervelden.nl/img/article/ ... 081731.jpg[/img]

Die linker :wink:
Zo snel, niet op de foto te zetten :lol:

Dan wil je toch wel een setje remmen van Dick..........

Michel

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 03 okt 2007, 18:25

Hans GP1630 schreef:Hoe krijg je die zonder wielspin uit de startblokken? :shock:

Autobahn killer!!
JD installeert volgens mij ook een goede traction control, toch?

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 03 okt 2007, 20:34

345pk klinkt wel als 'heel veel', maar hoe verhoudt zich dit in de realiteit? (JD staat bekend als een 'goede' tuner) :roll: Dus geen plotselinge piek waarna het vermogen weg is? En levert de motor dit enkel bij bijv. 15graden of lager, octaan 100 en andere beperkingen waardoor je in realiteit niet snel op dit vermogen zit?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 03 okt 2007, 23:42

Pescatore schreef:345pk klinkt wel als 'heel veel', maar hoe verhoudt zich dit in de realiteit? (JD staat bekend als een 'goede' tuner) :roll: Dus geen plotselinge piek waarna het vermogen weg is? En levert de motor dit enkel bij bijv. 15graden of lager, octaan 100 en andere beperkingen waardoor je in realiteit niet snel op dit vermogen zit?
Turbo motor is altijd gevoeliger voor temperaturen. Maar de TFSI heeft een zeer vlak koppelbereik, dus geen uit/aan/uit karakter. Ik trek moeiteloos door tot 7200 rpm, waar hij het nog steeds naar z'n zin heeft. En bij 2000 rpm heb ik al 300Nm, bij Cupra zal alles nog iets hoger liggen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 okt 2007, 00:32

Blijft redelijk uniek voor nederlandse normen dat Edwin een dergerlijke auto kan aanbieden. Zeker omdat hij hem ook nog eens voorziet van 2 jaar volledige garantie.
Dus op dat punt heb ik er wel respect voordat hij telkens de aanval kiest en zijn bedrijf in de schijnwerpers zet.

ArjanBor
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 sep 2007, 15:18

Bericht door ArjanBor » 04 okt 2007, 06:55

Marc RS4 schreef:RESPECT HOOR!!! :shock:

Zal wel op 100 octaan lopen minimaal......toch bere!
Dat dacht ik dus ook maar Edwin heeft echt gezegd dat hij op 98 liep....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 okt 2007, 07:03

Ik had het ook gelezen.

Op 98 vind ik het een prestatie.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 04 okt 2007, 16:06

Houdt de krukas dat geweld wel? Wel een bonk vermogen zeg voor een 2 liter :shock:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 04 okt 2007, 16:21

535d schreef:Houdt de krukas dat geweld wel? :shock:
Tijd zal dat leren :roll: .., ik denk zelf van wel..., 100pk op een standaard motor moet bij een VAG turbo (benzine) blok geen probleem zijn, mits met beleid omgegaan wordt met het bijbehorende koppel en de opbouw daarvan :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40162
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 okt 2007, 17:52

Rico v Velzen schreef:Maaruh 345pk,, dat is potjandorie 2 pk meer dan mijn M3'tje :shock:
En 1pk boven de 344pk S4 :)

Zegmaar 2 vliegen in 1 chip 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 04 okt 2007, 17:56

@Tristan,

Zou je foto's willen plaatsen en een test vergelijk maken met jou Leon? Ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Michel

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 okt 2007, 23:19

Michel Pol schreef:@Tristan,

Zou je foto's willen plaatsen en een test vergelijk maken met jou Leon? Ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Michel
Ga misschien zaterdag een stukje rijden met de Cup. Onderstel is hetzelfde, alleen de Cup heeft meer vermogen en grotere remmen. Dus verwacht dat het weggedrag hetzelfde is, alleen nog een stuk harder rechtuit gaat.

Will revert! :wink:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 05 okt 2007, 16:06

Ongelovelijk dat JD er 345 pk uithaalt zonder de internals aan te passen!

Drijfstangen, zuigers, lagerschalen ... ik vraag me af hoe lang je die heel houdt.

En het is net 9 pk te veel, nu moet je (eigenlijk) officieel naar de RDW voor een herkeuring (240pk x 1,40 = 336pk) :wink:

SteV6

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 okt 2007, 16:56

de 2.0 turbo staat bouwtechnisch steviger bekend dan de 1.8 turbo van vroeger?

ik wacht af wanneer ik het kleppendeksel hier in het Noorden in m'n nek gezeild krijg van dat ding uit Zoetahmeah 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 okt 2007, 18:40

Heb vandaag een 1/2 uurtje gestuurt met de Cupra. En loopt idd erg hard. In het begin denk je dat het snel zo snel is als de FR totdat de turbo er echt in komt. Dan sleurt hij er ongelooflijk aan. En het mooie is, net zo weinig wielspin als mijn FR. Heeft ook mede te maken dat hij een groter turbogat heeft, maar Jeroen heeft 'm perfect afgesteld.

Qua bochtgedrag hetzelfde als mijn FR, alleen stuurt hij iets zwaarder en iets directer, maar verder geen grote verschillen. Remmen zijn uber, daar hoef je echt geen BBK voor te kopen.

Dus ben bang dat ik een keuze voor de volgende auto heb gevonden. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], CRZ, Fabian, Google [Bot], KoenM en 13 gasten