Welke vinden jullie het mooiste, ik kan niet kiezen.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Welke vinden jullie het mooiste, ik kan niet kiezen.
Moeilijk daar ze alledrie mooi zijn.
[img:1200:807]http://farm2.static.flickr.com/1198/133 ... 6617_o.jpg[/img]
355
[img:1200:800]http://farm2.static.flickr.com/1438/133 ... 03ae_o.jpg[/img]
360
[img:1200:803]http://farm2.static.flickr.com/1306/133 ... 03cc_o.jpg[/img]
430
[img:1200:807]http://farm2.static.flickr.com/1198/133 ... 6617_o.jpg[/img]
355
[img:1200:800]http://farm2.static.flickr.com/1438/133 ... 03ae_o.jpg[/img]
360
[img:1200:803]http://farm2.static.flickr.com/1306/133 ... 03cc_o.jpg[/img]
430
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Dit is wel een verdomd moeilijke keuze.
Ik ben zelf altijd groot fan geweest van de F355. De 360 Modena niet zo. Maar als je die hebt in Challenge Stradale uitvoering, dan ben ik vrij snel over stag hoor. De F430 is gewoon supergoed, maar dat komt omdat hij gewoon nog een stuk moderner is en oogt. Dat is wat de F355 nu tegen heeft. Die is zichtbaar achterhaald. Maar heeft in mijn ogen een bepaalde schoonheid waardoor ze nog lang, zeer gewild zullen blijven.
Ik denk dat ik de 599 na de F355 weer de mooiste Ferrari vind.
Ik kies hier dus uiteindelijk voor de F355. Maar dat is puur om zijn looks, en dat ik die altijd al zo gaaf gevonden heb. Ik wil de F430 zeker niets afdoen, want die rijdt GEWELDIG.
Ik ben zelf altijd groot fan geweest van de F355. De 360 Modena niet zo. Maar als je die hebt in Challenge Stradale uitvoering, dan ben ik vrij snel over stag hoor. De F430 is gewoon supergoed, maar dat komt omdat hij gewoon nog een stuk moderner is en oogt. Dat is wat de F355 nu tegen heeft. Die is zichtbaar achterhaald. Maar heeft in mijn ogen een bepaalde schoonheid waardoor ze nog lang, zeer gewild zullen blijven.
Ik denk dat ik de 599 na de F355 weer de mooiste Ferrari vind.
Ik kies hier dus uiteindelijk voor de F355. Maar dat is puur om zijn looks, en dat ik die altijd al zo gaaf gevonden heb. Ik wil de F430 zeker niets afdoen, want die rijdt GEWELDIG.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
De 360 moet het hier wel ontgelden. Onterecht, want het is een behoorlijk snelle auto die enkel in het grensbereik wat listig kan zijn (dat laatste weet ik niet uit eigen ervaring, want die grens heb ik nooit op kunnen zoeken). Qua looks kan de auto nog altijd mee, waarbij je niet moet vergeten dat de auto al uit '99 stamt. Het is de eerste Ferrari met aluminium carrosserie. De F1 bak die op bijna alle 360's geleverd is werkt eigenlijk alleen bij volgas mooi, daarbij is het jammer dat de bak bij een koude start zeer nukkig zijn werk doet en dat de koppelingsplaten meestal niet veel langer dan 20k km meegaan. Handbak dus (mocht je er ooit 1 willen hebben
)
De 430 is eigenlijk hetzelfde recept als een 360, maar dan nog wat sneller en qua uiterlijk is het meer een evolutie van de 360 dan iets echt 'vernieuwends'. Daarom snap ik de kritiek op het design van de 360 uit de mond van mensen die de 430 wel mooi vinden niet zo goed. De eerste Ferrari waarin de F1 bak écht goed is geworden (599 buiten beschouwing gelaten).
355 is zoals Mark zegt wat verouderd maar nog steeds snel genoeg om veel DF mee te beleven. Maar het doet me net wat minder dan de krijsende V8 van de 360 of de 430-brul. Ook de zitpositie is niet zo goed. Veel verschil in bouwkwaliteit tussen verschillende 355's (naden die soms niet goed sluiten, kleurverschillen vanuit de fabriek etc) Wel is de targa-uitvoering erg stoer 8)
P3 voor 355, p2 voor 360, p1 voor 430

De 430 is eigenlijk hetzelfde recept als een 360, maar dan nog wat sneller en qua uiterlijk is het meer een evolutie van de 360 dan iets echt 'vernieuwends'. Daarom snap ik de kritiek op het design van de 360 uit de mond van mensen die de 430 wel mooi vinden niet zo goed. De eerste Ferrari waarin de F1 bak écht goed is geworden (599 buiten beschouwing gelaten).
355 is zoals Mark zegt wat verouderd maar nog steeds snel genoeg om veel DF mee te beleven. Maar het doet me net wat minder dan de krijsende V8 van de 360 of de 430-brul. Ook de zitpositie is niet zo goed. Veel verschil in bouwkwaliteit tussen verschillende 355's (naden die soms niet goed sluiten, kleurverschillen vanuit de fabriek etc) Wel is de targa-uitvoering erg stoer 8)
P3 voor 355, p2 voor 360, p1 voor 430
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
360 CS ziet er het beste uit, klinkt het beste.
Ik vindt alleen het verschil tussen de 355 en de normale 360 eigenlijk nihil... Kwa vermogen per kg is er geen verschil. De motor is hetzelfde enz. Is het onderstel/chassis van een 360 zoveel beter? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat de 355 echt een super auto is om in te rijden en dat het geluid schitterend is. Een 360 zal waarschijnlijk niet meer in me loslaten als een 355...
Als je dan het verschil tussen een F430 en een 360 Modena bekijkt dan liggen de prestaties een stuk verder uit elkaar! Je ziet ook bij Ferrari dat de auto's met de jaren steeds zwaarder worden. Als het zo door gaat zal de nieuwe F480 1500kg gaan wegen en de F520 weegt straks een dikke 1550kg...
355 360 430
3496cc 3586cc 4308cc
380pk 400pk 490pk
363NM 372NM 465NM
1350kg 1400kg 1450kg
3.55kg/pk 3.50kg/pk 3.02kg/pk
4.7sec 4.5sec 4.0sec
295km/h 295km/h 315km/h
€157.000 €181.000 €215.000
Ik vindt alleen het verschil tussen de 355 en de normale 360 eigenlijk nihil... Kwa vermogen per kg is er geen verschil. De motor is hetzelfde enz. Is het onderstel/chassis van een 360 zoveel beter? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat de 355 echt een super auto is om in te rijden en dat het geluid schitterend is. Een 360 zal waarschijnlijk niet meer in me loslaten als een 355...
Als je dan het verschil tussen een F430 en een 360 Modena bekijkt dan liggen de prestaties een stuk verder uit elkaar! Je ziet ook bij Ferrari dat de auto's met de jaren steeds zwaarder worden. Als het zo door gaat zal de nieuwe F480 1500kg gaan wegen en de F520 weegt straks een dikke 1550kg...
355 360 430
3496cc 3586cc 4308cc
380pk 400pk 490pk
363NM 372NM 465NM
1350kg 1400kg 1450kg
3.55kg/pk 3.50kg/pk 3.02kg/pk
4.7sec 4.5sec 4.0sec
295km/h 295km/h 315km/h
€157.000 €181.000 €215.000
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
De 360 ziet er imo door alle afrondingen wat plastic en goedkoop uit, beetje hetzelfde gevoel als wat ik bij een corvette heb. De 430 lijkt weliswaar op de 360 maar is veel strakker vormgegeven. Dat vind ik in dit geval nou net het verschi maken tussen een prachte auto en een auto die "wel mooi" is. Juist de nuanceverschillen kunnen een auto bepalen, zo vind ik een 997 ook 10x mooier dan een 996, hoe zeer hij er ook op lijkt....Pescatore schreef:
De 430 is eigenlijk hetzelfde recept als een 360, maar dan nog wat sneller en qua uiterlijk is het meer een evolutie van de 360 dan iets echt 'vernieuwends'. Daarom snap ik de kritiek op het design van de 360 uit de mond van mensen die de 430 wel mooi vinden niet zo goed.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Wat ze presteren weet ik niet en hoef ik niet te weten. Zo lang ze maar onder het kopje 'snel' vallen.
Kwa uiterlijk kies ik dan absoluut met grote afstand de 355 in dit rijtje. Had je er een 348 bij gezet dan moest ik hard nadenken. Ik kan dan niet direct een mooiere aanwijzen.
[img:581:365]http://www.autodrome-cannes.com/ferrari ... front2.JPG[/img]
Kwa uiterlijk kies ik dan absoluut met grote afstand de 355 in dit rijtje. Had je er een 348 bij gezet dan moest ik hard nadenken. Ik kan dan niet direct een mooiere aanwijzen.
[img:581:365]http://www.autodrome-cannes.com/ferrari ... front2.JPG[/img]
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik ken iemand die de mening over de 348 met je deelt Allen. Nick (Kewly) heeft het grote geluk gehad om meerder types in zijn bezit te hebben. Hij reed voor zijn Diablo SV, een 360 Modena, daarvoor een F355 GTS en daarvoor de 348. De laatste was achteraf gezien zijn favoriet. Dus je hebt een medestaanderallen schreef:Wat ze presteren weet ik niet en hoef ik niet te weten. Zo lang ze maar onder het kopje 'snel' vallen.
Kwa uiterlijk kies ik dan absoluut met grote afstand de 355 in dit rijtje. Had je er een 348 bij gezet dan moest ik hard nadenken. Ik kan dan niet direct een mooiere aanwijzen.

- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten