335i tuning
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
335i tuning
Kan iemand me helpen aan firma's c/q adressen waar je een 335i kunt laten tunen.
GTRene had het laatst over 410pk.
Tot op heden ben ik alleen AC Schnitzer tegengekomen 365pk.
Klopt het dat een aantal firma's op juridisch vlak met BMW hier over aan het bakkeleien zijn?
Wie levert op dit moment een tuning voor de 335i van 400pk?
Of heeft deze motor maar weinig marge na die 300pk?
Ik vraag dit voor een kennis die deze maand zijn 335i Touring ontvangt en al een hoop indianenverhalen tehoren heeft gekregen.
Hoop dat iemand me kan voorzien van betrouwbare informatie of adressen met gegevens.
Th,
Rob
GTRene had het laatst over 410pk.
Tot op heden ben ik alleen AC Schnitzer tegengekomen 365pk.
Klopt het dat een aantal firma's op juridisch vlak met BMW hier over aan het bakkeleien zijn?
Wie levert op dit moment een tuning voor de 335i van 400pk?
Of heeft deze motor maar weinig marge na die 300pk?
Ik vraag dit voor een kennis die deze maand zijn 335i Touring ontvangt en al een hoop indianenverhalen tehoren heeft gekregen.
Hoop dat iemand me kan voorzien van betrouwbare informatie of adressen met gegevens.
Th,
Rob
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Noelle Motors claimt 381pk met gebruikmaking van andere zuigers en sportkats. Het toerental met maximum vermogen ligt wat hoger dan bij een standaard 335i (6250 ipv 5800rpm):
http://www.noellemotors.de/335i_Bi-Turb ... e00.0.html
Alpina kiest ook voor andere zuigers (Mahle) om 360pk te bereiken in de B3 Bi-Turbo.
http://www.noellemotors.de/335i_Bi-Turb ... e00.0.html
Alpina kiest ook voor andere zuigers (Mahle) om 360pk te bereiken in de B3 Bi-Turbo.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Usa is ver weg heh
Hoezo is er geen tuner die uit een dergerlijke motor niet meer haalt zonder zuigers etc.
Als je kijkt wat ze uit een simpel 2.0 TFSI blokje halen bij seat?
Is dit echt alles wat mogelijk is op dit gebied?
Rene waar had jij die 410 hp gezien?
Is in nederland of duitsland niet nog een tuner die dit puur door chiptuning kan evenaren?
Hoezo is er geen tuner die uit een dergerlijke motor niet meer haalt zonder zuigers etc.
Als je kijkt wat ze uit een simpel 2.0 TFSI blokje halen bij seat?
Is dit echt alles wat mogelijk is op dit gebied?
Rene waar had jij die 410 hp gezien?
Is in nederland of duitsland niet nog een tuner die dit puur door chiptuning kan evenaren?
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Rebel, hier een link van Racing Dynamics, daar praten ze al over 420pk
http://www.racingdynamics.com/Catalog/A ... ?locale=EX
Racing Dynamics' development of BMW's new twin-turbo motor is called the R35 Biturbo, and is currently being tested in a variety of trims that are already consistently surpassing the 420Hp mark.
De engelsen hebben ook wel spul, met 385+ hp? en ook ander snoepgoed voor een 335i zie link:
http://www.caauto.reflex-hosting.net/se ... hbmQ=.html
http://www.racingdynamics.com/Catalog/A ... ?locale=EX
Racing Dynamics' development of BMW's new twin-turbo motor is called the R35 Biturbo, and is currently being tested in a variety of trims that are already consistently surpassing the 420Hp mark.
De engelsen hebben ook wel spul, met 385+ hp? en ook ander snoepgoed voor een 335i zie link:
http://www.caauto.reflex-hosting.net/se ... hbmQ=.html
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Ik vind het extra vermogen dat uit een 335i te halen is maar vrij beperkt moet ik zeggen.
Ik was en ben niet thuis in de tuningswereld, maar had meer verwacht.
Rene op die pagina werken niet veel links, en de uitleg is echt beperkt.
Maken zij een nieuwe motor a la AMG of M ?
Of gaat het hier om chiptuning?
Beetje wazig, mede omdat de links niet werken.
Zou je dit eens kunnen nakijken voor me?
Is er niemand lid van een duits of engels forum waar ze de 335i al onder handen hebben gepakt?
AC Schnitzer telt 2000 euro voor een tuning tot 365 pk.
Rica Engineering doet een gemiddelde tuning voor 695 euro.
Welke opties zijn er nog voor handen, voor
A: minder geld dan die 2000 euro?
B: meer vermogen dan die 365 en eventueel meer geld?
Kortom wat zijn concreet alle mogelijkheden op een rijtje voor een 335i?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Ik vind het extra vermogen dat uit een 335i te halen is maar vrij beperkt moet ik zeggen.
Ik was en ben niet thuis in de tuningswereld, maar had meer verwacht.
Rene op die pagina werken niet veel links, en de uitleg is echt beperkt.
Maken zij een nieuwe motor a la AMG of M ?
Of gaat het hier om chiptuning?
Beetje wazig, mede omdat de links niet werken.
Zou je dit eens kunnen nakijken voor me?
Is er niemand lid van een duits of engels forum waar ze de 335i al onder handen hebben gepakt?
AC Schnitzer telt 2000 euro voor een tuning tot 365 pk.
Rica Engineering doet een gemiddelde tuning voor 695 euro.
Welke opties zijn er nog voor handen, voor
A: minder geld dan die 2000 euro?
B: meer vermogen dan die 365 en eventueel meer geld?
Kortom wat zijn concreet alle mogelijkheden op een rijtje voor een 335i?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Knot schreef:Zou die zuigers ook lekker vervangen, zekere voor het onzekere, en tsja, een 3.0 blok hoeft toch niet 150% van het vermogen van een 2liter te hebben??? Het gaat ook om de totale grafiek en het soepele minder nerveuze karakter van de 335i.
Nee maar als een simpele 2.0 te tunen is met een winst van ongeveer 30%(inclusief volledige garantie) . Voor een flutbedrag..... Mag je toch een zelfde resultaat verwachten bij een 3.0 van BMW? En dan heb ik het nog niet eens over garantie.
400hp moet toch niet onmogelijk zijn?
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kunnen hele andere ontwerpstrategieën zijn he.Rebel schreef:Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Ik vind het extra vermogen dat uit een 335i te halen is maar vrij beperkt moet ik zeggen.
Ik was en ben niet thuis in de tuningswereld, maar had meer verwacht.
Rene op die pagina werken niet veel links, en de uitleg is echt beperkt.
Maken zij een nieuwe motor a la AMG of M ?
Of gaat het hier om chiptuning?
Beetje wazig, mede omdat de links niet werken.
Zou je dit eens kunnen nakijken voor me?
Is er niemand lid van een duits of engels forum waar ze de 335i al onder handen hebben gepakt?
AC Schnitzer telt 2000 euro voor een tuning tot 365 pk.
Rica Engineering doet een gemiddelde tuning voor 695 euro.
Welke opties zijn er nog voor handen, voor
A: minder geld dan die 2000 euro?
B: meer vermogen dan die 365 en eventueel meer geld?
Kortom wat zijn concreet alle mogelijkheden op een rijtje voor een 335i?
BMW heeft dat blok ontworpen op lage druk, en om aan te voelen als een gewone atmo. Dus zullen de zuigers, zuigerstangen enz niet overdreven zwaar uitgevoerd zijn, eerder licht gehouden om een betere gasrespose te krijgen.
BMW gebruikt een compressieverhouding van 1:10,2 dat is uitzonderlijk hoog. De TFSI blokken lopen op 1:10,3 MAAR hebben door de directe injectie minder last van voortijdige ontbranding. BMW werkt met valvetronic op die motoren denk ik, dan heb je wel een heel geavanceerd systeem maar dat vlakt niet de traditionele nadelen uit, dat je compressie omlaag moet bij veel turbodruk.
Los daarvan wil je wel veel druk boven die internals, al zou je geen voortijdige verbranding willen.
En dan is er nog wat voor turbo's zitten er op? Iemand daar een compressormap van bij de hand? Als je turbo's buiten hun efficiency range komen valt je druk in elkaar in het hoge toerengebied en produceerd die turbo alleen nog maar warmte. Waar je ook niet zo blij mee bent.
Hoeveel flow leveren je injectoren en is dat genoeg voor het doel wat je voor ogen hebt?
het is dus allemaal wel iets ingewikkelder als "Jamaar JD heeft 400 PK uit een 2.0 dus BMW zou veel meer moeten kunnen"
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Volgens mij zijn die 2.0TFSI's ook LPT's en de 1.8T's ook.
Maar ben me niet helemaal zeker
Zonder wat van die techniek te weten zeg ik ook; 400pk moet een makkie zijn.
Maar ik dacht met m'n Focus ST (2.5T 5cil van Volvo) ook makkelijk de 280pk tot 300pk te halen, afgaande op m'n VAG/JD ervaringen.
Maar de meeste tuners blijven bij 260-265pk steken...?
Maar ben me niet helemaal zeker

Zonder wat van die techniek te weten zeg ik ook; 400pk moet een makkie zijn.
Maar ik dacht met m'n Focus ST (2.5T 5cil van Volvo) ook makkelijk de 280pk tot 300pk te halen, afgaande op m'n VAG/JD ervaringen.
Maar de meeste tuners blijven bij 260-265pk steken...?
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Racing Dynamics andere link praten ze over 385pk maar het schijnt dat ze bezig zijn met een 420pk versie....echter de meesten gaan rond de 360pk en enkele rond de 380pk dus zul je waarschijnlijk daarboven op eigen risico moeten rijden...echter ik denk dat 400pk moet kunnen maar je schijnbaar wel op de rand zit van belasting omder zware omstandigheden.
http://www.racing-dynamics.net/fr_index ... elektronik
http://www.racing-dynamics.net/fr_index ... elektronik
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
de link hierboven is rechtstreeks Rebel...hier wat gegevens van die linkRebel schreef:Rene ik kan dat nergens vinden daar. Heb je geen specifieke link naar die pagina waar ze het over 381 pk hebben?
Persoonlijk, vind ik het inderdaad een tegenvaller voor een Bi-Turbo 3 liter motor. Met pijn en moeite vind je een enkele tuner die zich eraan waagt.
Leistungskit R35t
RACING DYNAMICS Leistungskit R35t
Black Box™ Zusatzsteuergerät, Adapterstecker,
Aluminium-Schriftzug und Modellschriftzug R35t
Bestell-Nummer: 202 06 54 302 F
Applikation: BMW 335i [N54]
nicht für Fahrzeuge mit SA-Code 205
(Steptronic)
Bestell-Nummer: 202 06 54 301 F
Applikation: BMW 335i [N54]
nur für Fahrzeuge mit SA-Code 205
(Steptronic)
Beschreibung: Leistungssteigerung durch Black Box™ Zusatzelektronik für das MSD80 DME Grundsteuergerät. Schnelle, einfache Mon-tage durch mitgeliefertes Stecksystem im Plug and Drive-Verfahren. Aufwändige, umfangreiche Sicherheitsfunktionen zum Schutz des Triebwerkes und der beiden Turbolader durch Korrekturkennfelder und permanente Überwachung des Ladedruck-es.
Technische Daten:
Hubraum: 2.979 cm3
Leistung: 283 kW (385 PS)* bei 6.000 min-1
Max. Drehmoment: 550 Nm* bei 2.400 min-1- 3.800 min-1
Anmerkung: * Ermittlung der o.a. Leistungsdaten unter Verwendung von Normalbenzin gemäß DIN EN 228 (ROZ 91/MOZ 82,5).
Leistung und Drehmoment werden bei Verwendung von hochoktanigen Kraftstoff-en (ROZ 100) signifikant erhöht.
Leistungsdiagramm ansehen
385pk dus...maar met Ron 91 en dus meer pk's met de 100 octaan's , dikke pijp erbij en een goede aanzuiging dan zit je al rond de 400ps

en daar staat ook eem leistungsdiagram op...
http://p27004.typo3server.info/fileadmi ... amm%5D.bmp
hoop dat je het kunt zien nu? tis een soort drive and plug systeem 8) dus handig voor garantie, haal je hem er weer tussenweg...en dan maar hopen dat ze de computer niet uitlezen

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
@Rebel: Heeft Jeroen Dik simpelweg een Golf GTI uit de schappen getrokken en alleen wat software hier op los gelaten of zijn er ook internals gemodificeerd en/of vervangen? Zal het blok bijv. 150.000 km of langer meegaan met die 400pk? Want wat vandaag heel is kan morgen stuk zijn.Rebel schreef:Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Als JD die 400 pk uit een standaard 2 liter krijgt met een chip van een paar honderd euri dan wil ik als volgende auto best eentje uit de VAG groep. Laat Audi dan maar snel een A5 met dat blok uitbrengen.
*Voelt de denkbeeldige trap van z'n broeder* :twisted:
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Allen, die 2,0 TFSI blokken zijn nu eenmaal goed te tunen. Kijk naar Tristan 70hp meer.
Dat dit geintje bij BMW aanzienlijk meer kost, kun je hier ook zien, kwam ik zojuist zelf tegen met zoeken:
58pk voor 2000 euro
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw- ... tml#header
Dat dit geintje bij BMW aanzienlijk meer kost, kun je hier ook zien, kwam ik zojuist zelf tegen met zoeken:
58pk voor 2000 euro
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw- ... tml#header
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Rob, ik weet dat dat blok goed te tunen is. Ik weet ook hoeveel geld ik aan m'n eigen project heb uitgeven. Was het maar 2k.
Maar dat was m'n vraag niet.
Komt die 400 pk simpelweg door een chip of is er meer aangepast? Stel je voor dat je nu voor 29k die Golf in de aanbieding koopt en bijv 1k optelt voor het chippen om 400 pk te hebben zonder al teveel aan betrouwbaarheid in te leveren. Dan heb je een serieus leuke wagen voor zo goed als geen geld. Leuke bijkomstigheid is dan de bijtelling die minimaal blijft itt wanneer je bijv. een RS4 zou halen.
Maar dat was m'n vraag niet.
Komt die 400 pk simpelweg door een chip of is er meer aangepast? Stel je voor dat je nu voor 29k die Golf in de aanbieding koopt en bijv 1k optelt voor het chippen om 400 pk te hebben zonder al teveel aan betrouwbaarheid in te leveren. Dan heb je een serieus leuke wagen voor zo goed als geen geld. Leuke bijkomstigheid is dan de bijtelling die minimaal blijft itt wanneer je bijv. een RS4 zou halen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, SlowCo en 35 gasten