335i tuning

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

335i tuning

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 17:54

Kan iemand me helpen aan firma's c/q adressen waar je een 335i kunt laten tunen.
GTRene had het laatst over 410pk.
Tot op heden ben ik alleen AC Schnitzer tegengekomen 365pk.

Klopt het dat een aantal firma's op juridisch vlak met BMW hier over aan het bakkeleien zijn?

Wie levert op dit moment een tuning voor de 335i van 400pk?

Of heeft deze motor maar weinig marge na die 300pk?
Ik vraag dit voor een kennis die deze maand zijn 335i Touring ontvangt en al een hoop indianenverhalen tehoren heeft gekregen.
Hoop dat iemand me kan voorzien van betrouwbare informatie of adressen met gegevens.


Th,

Rob

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 sep 2007, 18:02

Shiv van Vishnu in de USA(Californie dacht ik) wil ook in Eu z'n chip gaan promoten. 380/390 pk. Met uitlaat erbij zo'n 410pk idd. 500/550Nm.

Zoek op Vishnu 335i op google.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 11 sep 2007, 18:10

Noelle Motors claimt 381pk met gebruikmaking van andere zuigers en sportkats. Het toerental met maximum vermogen ligt wat hoger dan bij een standaard 335i (6250 ipv 5800rpm):

http://www.noellemotors.de/335i_Bi-Turb ... e00.0.html

Alpina kiest ook voor andere zuigers (Mahle) om 360pk te bereiken in de B3 Bi-Turbo.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 18:18

Usa is ver weg heh

Hoezo is er geen tuner die uit een dergerlijke motor niet meer haalt zonder zuigers etc.

Als je kijkt wat ze uit een simpel 2.0 TFSI blokje halen bij seat?
Is dit echt alles wat mogelijk is op dit gebied?

Rene waar had jij die 410 hp gezien?
Is in nederland of duitsland niet nog een tuner die dit puur door chiptuning kan evenaren?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 sep 2007, 18:46

moet ik ff zoeken in mijn lange lijst met BMW gerelateerde tuners e.d. :lol: ik zal ff kijken straks.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 11 sep 2007, 18:49

Omdat het heel moet blijven. Je kan wel chippen op pk's, maar als dat dat weer snel stuk loopt is het zonde. Nou kost zo'n simpel 2 litertje ook wel wat minder dan een biturbo 6 in lijn, maar dan nog ist zonde om het blok te moeten swappen.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 11 sep 2007, 18:50

Maar die 2litertjes gaan toch niet bij bosjes kapot? Zie bijv. Tristan, die al een flinke tijd met zijn 265pk Leon rondrijdt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 sep 2007, 18:52

@Rebel, hier een link van Racing Dynamics, daar praten ze al over 420pk


http://www.racingdynamics.com/Catalog/A ... ?locale=EX


Racing Dynamics' development of BMW's new twin-turbo motor is called the R35 Biturbo, and is currently being tested in a variety of trims that are already consistently surpassing the 420Hp mark.

De engelsen hebben ook wel spul, met 385+ hp? en ook ander snoepgoed voor een 335i zie link:


http://www.caauto.reflex-hosting.net/se ... hbmQ=.html

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 11 sep 2007, 19:08

Laat hem contact zoeken met Carly.

Als ik een 335 zou hebben, was Carly de enige tuner die er bij mij aan mocht komen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 19:15

Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Ik vind het extra vermogen dat uit een 335i te halen is maar vrij beperkt moet ik zeggen.
Ik was en ben niet thuis in de tuningswereld, maar had meer verwacht.


Rene op die pagina werken niet veel links, en de uitleg is echt beperkt.
Maken zij een nieuwe motor a la AMG of M ?
Of gaat het hier om chiptuning?
Beetje wazig, mede omdat de links niet werken.
Zou je dit eens kunnen nakijken voor me?

Is er niemand lid van een duits of engels forum waar ze de 335i al onder handen hebben gepakt?

AC Schnitzer telt 2000 euro voor een tuning tot 365 pk.
Rica Engineering doet een gemiddelde tuning voor 695 euro.

Welke opties zijn er nog voor handen, voor
A: minder geld dan die 2000 euro?
B: meer vermogen dan die 365 en eventueel meer geld?

Kortom wat zijn concreet alle mogelijkheden op een rijtje voor een 335i?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 sep 2007, 19:17

Zou die zuigers ook lekker vervangen, zekere voor het onzekere, en tsja, een 3.0 blok hoeft toch niet 150% van het vermogen van een 2liter te hebben??? Het gaat ook om de totale grafiek en het soepele minder nerveuze karakter van de 335i.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 19:17

Marcelvv schreef:Laat hem contact zoeken met Carly.

Als ik een 335 zou hebben, was Carly de enige tuner die er bij mij aan mocht komen.

Hebben zij een website en/of tunen zij ook voor particuliere klanten?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 19:23

Knot schreef:Zou die zuigers ook lekker vervangen, zekere voor het onzekere, en tsja, een 3.0 blok hoeft toch niet 150% van het vermogen van een 2liter te hebben??? Het gaat ook om de totale grafiek en het soepele minder nerveuze karakter van de 335i.

Nee maar als een simpele 2.0 te tunen is met een winst van ongeveer 30%(inclusief volledige garantie) . Voor een flutbedrag..... Mag je toch een zelfde resultaat verwachten bij een 3.0 van BMW? En dan heb ik het nog niet eens over garantie.
400hp moet toch niet onmogelijk zijn?

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 11 sep 2007, 19:31

hangt natuurlijk vanaf wat voor turbo er op de bmw zit, misschien dat die niet zoveel power kunnen leveren ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2007, 20:01

Rebel schreef:Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
Ik vind het extra vermogen dat uit een 335i te halen is maar vrij beperkt moet ik zeggen.
Ik was en ben niet thuis in de tuningswereld, maar had meer verwacht.


Rene op die pagina werken niet veel links, en de uitleg is echt beperkt.
Maken zij een nieuwe motor a la AMG of M ?
Of gaat het hier om chiptuning?
Beetje wazig, mede omdat de links niet werken.
Zou je dit eens kunnen nakijken voor me?

Is er niemand lid van een duits of engels forum waar ze de 335i al onder handen hebben gepakt?

AC Schnitzer telt 2000 euro voor een tuning tot 365 pk.
Rica Engineering doet een gemiddelde tuning voor 695 euro.

Welke opties zijn er nog voor handen, voor
A: minder geld dan die 2000 euro?
B: meer vermogen dan die 365 en eventueel meer geld?

Kortom wat zijn concreet alle mogelijkheden op een rijtje voor een 335i?
Kunnen hele andere ontwerpstrategieën zijn he.

BMW heeft dat blok ontworpen op lage druk, en om aan te voelen als een gewone atmo. Dus zullen de zuigers, zuigerstangen enz niet overdreven zwaar uitgevoerd zijn, eerder licht gehouden om een betere gasrespose te krijgen.

BMW gebruikt een compressieverhouding van 1:10,2 dat is uitzonderlijk hoog. De TFSI blokken lopen op 1:10,3 MAAR hebben door de directe injectie minder last van voortijdige ontbranding. BMW werkt met valvetronic op die motoren denk ik, dan heb je wel een heel geavanceerd systeem maar dat vlakt niet de traditionele nadelen uit, dat je compressie omlaag moet bij veel turbodruk.

Los daarvan wil je wel veel druk boven die internals, al zou je geen voortijdige verbranding willen.

En dan is er nog wat voor turbo's zitten er op? Iemand daar een compressormap van bij de hand? Als je turbo's buiten hun efficiency range komen valt je druk in elkaar in het hoge toerengebied en produceerd die turbo alleen nog maar warmte. Waar je ook niet zo blij mee bent.

Hoeveel flow leveren je injectoren en is dat genoeg voor het doel wat je voor ogen hebt?

het is dus allemaal wel iets ingewikkelder als "Jamaar JD heeft 400 PK uit een 2.0 dus BMW zou veel meer moeten kunnen"

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 11 sep 2007, 21:21

Wat denk jij Bert? Een 335i chippen of afblijven?

Dus als JIJ er een had, zou je het dan doen?

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 11 sep 2007, 21:27

Oh ja,
Carly Motors
Amphoraweg 6
Leiden

071-5318524

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 sep 2007, 21:27

Volgens mij zijn die 2.0TFSI's ook LPT's en de 1.8T's ook.
Maar ben me niet helemaal zeker :wink:
Zonder wat van die techniek te weten zeg ik ook; 400pk moet een makkie zijn.
Maar ik dacht met m'n Focus ST (2.5T 5cil van Volvo) ook makkelijk de 280pk tot 300pk te halen, afgaande op m'n VAG/JD ervaringen.
Maar de meeste tuners blijven bij 260-265pk steken...?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 sep 2007, 21:32

Marcelvv schreef:Wat denk jij Bert? Een 335i chippen of afblijven?

Dus als JIJ er een had, zou je het dan doen?
Dat kan ik dus niet zonder meer zeggen, omdat ik de antwoorden op vragen in mijn eigen post niet weet :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 sep 2007, 21:40

Racing Dynamics andere link praten ze over 385pk maar het schijnt dat ze bezig zijn met een 420pk versie....echter de meesten gaan rond de 360pk en enkele rond de 380pk dus zul je waarschijnlijk daarboven op eigen risico moeten rijden...echter ik denk dat 400pk moet kunnen maar je schijnbaar wel op de rand zit van belasting omder zware omstandigheden.

http://www.racing-dynamics.net/fr_index ... elektronik

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 23:39

Rene ik kan dat nergens vinden daar. Heb je geen specifieke link naar die pagina waar ze het over 381 pk hebben?

Persoonlijk, vind ik het inderdaad een tegenvaller voor een Bi-Turbo 3 liter motor. Met pijn en moeite vind je een enkele tuner die zich eraan waagt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 sep 2007, 23:46

Rebel schreef:Rene ik kan dat nergens vinden daar. Heb je geen specifieke link naar die pagina waar ze het over 381 pk hebben?

Persoonlijk, vind ik het inderdaad een tegenvaller voor een Bi-Turbo 3 liter motor. Met pijn en moeite vind je een enkele tuner die zich eraan waagt.
de link hierboven is rechtstreeks Rebel...hier wat gegevens van die link

Leistungskit R35t

RACING DYNAMICS Leistungskit R35t
Black Box™ Zusatzsteuergerät, Adapterstecker,
Aluminium-Schriftzug und Modellschriftzug R35t
Bestell-Nummer: 202 06 54 302 F
Applikation: BMW 335i [N54]
nicht für Fahrzeuge mit SA-Code 205
(Steptronic)
Bestell-Nummer: 202 06 54 301 F
Applikation: BMW 335i [N54]
nur für Fahrzeuge mit SA-Code 205
(Steptronic)
Beschreibung: Leistungssteigerung durch Black Box™ Zusatzelektronik für das MSD80 DME Grundsteuergerät. Schnelle, einfache Mon-tage durch mitgeliefertes Stecksystem im Plug and Drive-Verfahren. Aufwändige, umfangreiche Sicherheitsfunktionen zum Schutz des Triebwerkes und der beiden Turbolader durch Korrekturkennfelder und permanente Überwachung des Ladedruck-es.

Technische Daten:
Hubraum: 2.979 cm3
Leistung: 283 kW (385 PS)* bei 6.000 min-1
Max. Drehmoment: 550 Nm* bei 2.400 min-1- 3.800 min-1
Anmerkung: * Ermittlung der o.a. Leistungsdaten unter Verwendung von Normalbenzin gemäß DIN EN 228 (ROZ 91/MOZ 82,5).
Leistung und Drehmoment werden bei Verwendung von hochoktanigen Kraftstoff-en (ROZ 100) signifikant erhöht.

Leistungsdiagramm ansehen


385pk dus...maar met Ron 91 en dus meer pk's met de 100 octaan's , dikke pijp erbij en een goede aanzuiging dan zit je al rond de 400ps :roll:

en daar staat ook eem leistungsdiagram op...

http://p27004.typo3server.info/fileadmi ... amm%5D.bmp

hoop dat je het kunt zien nu? tis een soort drive and plug systeem 8) dus handig voor garantie, haal je hem er weer tussenweg...en dan maar hopen dat ze de computer niet uitlezen :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 11 sep 2007, 23:52

Rebel schreef:Tommy, omdat het heel moet blijven?
Jeroen Dik rijdt met een 2.0 van bijna 400pk op het circuit, ding blijft ook heel.
@Rebel: Heeft Jeroen Dik simpelweg een Golf GTI uit de schappen getrokken en alleen wat software hier op los gelaten of zijn er ook internals gemodificeerd en/of vervangen? Zal het blok bijv. 150.000 km of langer meegaan met die 400pk? Want wat vandaag heel is kan morgen stuk zijn.

Als JD die 400 pk uit een standaard 2 liter krijgt met een chip van een paar honderd euri dan wil ik als volgende auto best eentje uit de VAG groep. Laat Audi dan maar snel een A5 met dat blok uitbrengen.

*Voelt de denkbeeldige trap van z'n broeder* :twisted:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 sep 2007, 23:55

Allen, die 2,0 TFSI blokken zijn nu eenmaal goed te tunen. Kijk naar Tristan 70hp meer.


Dat dit geintje bij BMW aanzienlijk meer kost, kun je hier ook zien, kwam ik zojuist zelf tegen met zoeken:
58pk voor 2000 euro

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw- ... tml#header

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 sep 2007, 00:06

Rob, ik weet dat dat blok goed te tunen is. Ik weet ook hoeveel geld ik aan m'n eigen project heb uitgeven. Was het maar 2k.
Maar dat was m'n vraag niet.

Komt die 400 pk simpelweg door een chip of is er meer aangepast? Stel je voor dat je nu voor 29k die Golf in de aanbieding koopt en bijv 1k optelt voor het chippen om 400 pk te hebben zonder al teveel aan betrouwbaarheid in te leveren. Dan heb je een serieus leuke wagen voor zo goed als geen geld. Leuke bijkomstigheid is dan de bijtelling die minimaal blijft itt wanneer je bijv. een RS4 zou halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten