emiel307sw schreef:dus als ik het goed begrijp zijn de aanleidingen voor de oorlog in vietnam, WO1 én 2 in scene gezet? zijn hier ook bewijzen voor

?
Als je de film bekeken hebt; ja dus, waarbij ik moet zeggen dat ik niet kan zeggen of dat ook wetenschappelijk verantwoord bewijs is
WO1; De VS wil meedoen met de oorlog ( er zijn nl mega $$$ aan te verdienen), er is echter geen reden om mee te doen. Die wordt gemaakt door de Lucitania (1200 doden) te torpederen, de reden om een oorlogs verklaring uit te vaardigen.
WO2; idem, er lag maar een klein deel van de Pacifische vloot in Pearl Harbor, nog relatief onbewaakt ook, de belangerijke vliedekschepen lagen allemaal buitengaats, gaf de Jappen dus een schot voor open doel, maar wel politiek gebruiken; de good old USA joins the war.
Vietnam; de beschieting van een patrouille boot, was naar ik meen de aanleiding om te gaan knokken. Uiteraard uitgelokt, ze wilden natuurlijk geen communischtische machts uitbreiding. Het ergste is wel dat de zogenaamde rules off engagement opzettelijk door de CIA aan de vijand werden doorgegeven, dit om de strijd zover als mogelijk te rekken, uiteraard alleen maar om maximaal financiëel gwin.