Conspiracy theories... ZeitGeist... opent je ogen...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Conspiracy theories... ZeitGeist... opent je ogen...

Bericht door Roman » 14 aug 2007, 12:30

http://www.zeitgeistmovie.com/
Zeitgeist was created as a not for profit expression to inspire people to start looking at the world
from a more critical perspective and to understand that very often things are not what the
population at large think they are. The information in Zeitgeist was established over a year long period
of research and the current Source page on this site lists the sources used / referenced.
Soon, an interactive transcript will be online with detailed footnotes and links.

It's important to point out that there is a tendency to simply disbelieve things that are
counter to our understanding, without the necessary research performed.
For example, some information contained in Part 1 and Part 3, specifically, is not obtained
by simple keyword searches on the Internet. You have to dig deeper. For instance,
very often people who look up "Horus" or "The Federal Reserve" on the Internet
draw their conclusions from very general or biased sources. Online encyclopedias or text book
Encyclopedias often do not contain the information contained in Zeitgeist. However, if one takes
the time to read the sources provided, they will find that what is being presented is
based on documented evidence. Any corrections, clarifications & further points regarding the film
are found on the Clarifications page.

That being said, It is my hope that people will not take what is said
in the film as the truth, but find out for themselves, for truth is not told, it is realized.
Als je de tijd hebt een keer, de moeite waart om te zien. :shock:

Marc R

Bericht door Marc R » 14 aug 2007, 16:29

Is er geen directe link om m effe op t slaan?

Hans

Bericht door Hans » 14 aug 2007, 17:18

Nu 27 minuten gekeken, morgen verder. Wel intresant.

Marc R

Bericht door Marc R » 14 aug 2007, 18:21

Ineens afgekeken,daar wordt ik wel effe stil van.......DAMN IMPRESSIVE!!!

Joost H.

Bericht door Joost H. » 14 aug 2007, 20:08

Zware materie.
Leuke docu voor op de EO.

Erg indrukwekkend.

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2007, 01:22

Net de hele docu gekeken. Erg interessant alhoewel sommige dingen wel heel far fetched waren. Met name het stuk over de federal reserve was opzienbarend.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 aug 2007, 07:31

Ook helemaal gekeken, als je een beetje kritisch in de wereld staat, weinig nieuws onder de zon, wel mooi in beeld gebracht.

Geloof-Oorlog-Geld......................een soort van heilige 3 eenheid.....................om maar even dat soort termen te blijven.

Leuke visie ook op het oude, maar nog altijd geldende adagium; geef ze brood en spelen.............................nu in de vorm van nutteloze TV en ander onmogelijk entertainment......................to prevent us from thinking....................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 aug 2007, 07:32

joosth schreef:Zware materie.
Leuke docu voor op de EO.

Erg indrukwekkend.
Dat 1e deel hebben ze eruit geknipt, dat laat zich raden natuurlijk...................... :lol:

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2007, 10:50

romo schreef:Ook helemaal gekeken, als je een beetje kritisch in de wereld staat, weinig nieuws onder de zon, wel mooi in beeld gebracht.

Geloof-Oorlog-Geld......................een soort van heilige 3 eenheid.....................om maar even dat soort termen te blijven.

Leuke visie ook op het oude, maar nog altijd geldende adagium; geef ze brood en spelen.............................nu in de vorm van nutteloze TV en ander onmogelijk entertainment......................to prevent us from thinking....................

In hoeverre zou die claim waar zijn dat ze naar een global governance willen gaan? Klinkt me namelijk wel erg vergezocht.

Trouwens, dat verhaal over inkomensbelasting is wel geweldig. Bij wet ben je dus eigenlijk niet verplicht te betalen in de U.S. Ergo, Brutoloon wordt nagenoeg nettoloon 8)

Hebben wij het een heel stuk slechter met de belastingschijven.

romo

Bericht door romo » 15 aug 2007, 11:02

hugo schreef:
romo schreef:Ook helemaal gekeken, als je een beetje kritisch in de wereld staat, weinig nieuws onder de zon, wel mooi in beeld gebracht.

In hoeverre zou die claim waar zijn dat ze naar een global governance willen gaan? Klinkt me namelijk wel erg vergezocht.

Trouwens, dat verhaal over inkomensbelasting is wel geweldig. Bij wet ben je dus eigenlijk niet verplicht te betalen in de U.S. Ergo, Brutoloon wordt nagenoeg nettoloon 8)

Hebben wij het een heel stuk slechter met de belastingschijven.

Denk niet dat dat ver gezocht is................................de Amerikanen laten dit elke dag zien, een aantal voorspellingen is ook uit gekomen, Iran en Venezuella zullen nog volgen....................
Dat is niet zo zeer een politiek statement maar gewoon de wet van geld verdienen, de FED ( niet eens een overheidsorgaan dus) en bankiers zijn de ware machthebbers, een oorlog wordt gewoon "geproduceerd" ( lees ; in scene gezet) omdat het simpelweg nog meer geld genereert.
Alle menselijke ellende boeit die gasten niet, money makes the world go round..........................

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 17 aug 2007, 20:12

dus als ik het goed begrijp zijn de aanleidingen voor de oorlog in vietnam, WO1 én 2 in scene gezet? zijn hier ook bewijzen voor :shock: ?

romo

Bericht door romo » 17 aug 2007, 21:55

emiel307sw schreef:dus als ik het goed begrijp zijn de aanleidingen voor de oorlog in vietnam, WO1 én 2 in scene gezet? zijn hier ook bewijzen voor :shock: ?
Als je de film bekeken hebt; ja dus, waarbij ik moet zeggen dat ik niet kan zeggen of dat ook wetenschappelijk verantwoord bewijs is

WO1; De VS wil meedoen met de oorlog ( er zijn nl mega $$$ aan te verdienen), er is echter geen reden om mee te doen. Die wordt gemaakt door de Lucitania (1200 doden) te torpederen, de reden om een oorlogs verklaring uit te vaardigen.

WO2; idem, er lag maar een klein deel van de Pacifische vloot in Pearl Harbor, nog relatief onbewaakt ook, de belangerijke vliedekschepen lagen allemaal buitengaats, gaf de Jappen dus een schot voor open doel, maar wel politiek gebruiken; de good old USA joins the war.

Vietnam; de beschieting van een patrouille boot, was naar ik meen de aanleiding om te gaan knokken. Uiteraard uitgelokt, ze wilden natuurlijk geen communischtische machts uitbreiding. Het ergste is wel dat de zogenaamde rules off engagement opzettelijk door de CIA aan de vijand werden doorgegeven, dit om de strijd zover als mogelijk te rekken, uiteraard alleen maar om maximaal financiëel gwin.

romo

Bericht door romo » 17 aug 2007, 21:59

Deze lijn is uiteraard lineair door te trekken naar Irak ( op basis van false info en bangmakerij, Wapons off Mass destruction, doet het publiekelijk altijd erg goed), mogelijk near future naar Iran en Venezuela....................................

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 17 aug 2007, 22:58

hoop het niet,
ik denk dat na irak veel mensen ook wel doorhebben dat bush de boel ter plekke verzint

romo

Bericht door romo » 17 aug 2007, 23:32

emiel307sw schreef:hoop het niet,
ik denk dat na irak veel mensen ook wel doorhebben dat bush de boel ter plekke verzint
Das altijd achteraf kaarten, er zullen altijd "redenen" worden gevonden om de oorlogskaravaan weer ten strijde te laten trekken..................

funnyname

Bericht door funnyname » 17 aug 2007, 23:56

Voor mensen die hier van houden, misschien kennen jullie deze nog niet

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 aug 2007, 05:33

Roman

Bericht door Roman » 23 aug 2007, 23:34

Wat ik mij afvraag is waarom niemand nergens op de wereld fatsoenlijk opstaat tegen dit soort praktijken...

3 generaties Bush betrokken bij allerlei rotzooi, en niemand die vragen stelt...

Of G.W. Bush die voor de 9/11 comissie staat en gewoon niet eens onder ede staat. Dat kan toch niet :roll:

Niels

Bericht door Niels » 24 aug 2007, 00:10

Roman schreef:Wat ik mij afvraag is waarom niemand nergens op de wereld fatsoenlijk opstaat tegen dit soort praktijken...

3 generaties Bush betrokken bij allerlei rotzooi, en niemand die vragen stelt...

Of G.W. Bush die voor de 9/11 comissie staat en gewoon niet eens onder ede staat. Dat kan toch niet :roll:
Macht is het enige woord ervoor. Verdiep je eens in Skull & Bones, een genootschap waar generaties B lid van zijn (geweest) en het een en ander zal je nog duidelijker worden :wink: Mensen worden van hoger hand gewoon teruggefloten :? John F. wilde er wat aan doen en de rest is geschiedenis...En mysterieus genoeg zijn z´n zoons en broer ook al dood (onder bedenkelijke omstandigheden..).

Pluis de Amerikaanse geschiedenis uit en je komt tijd te kort :lol:

Roman

Bericht door Roman » 24 aug 2007, 00:29

Vraag is, tot hoeverre gebeurt hetzelfde in Europa?

North American Union waar ze het over hadden, met dezelfde mensen erachter dan de European Union.

Vraag me af hoe het hier zit. In Zeitgeist zie je de Britten ook betrokken bij een hoop zaken.

romo

Bericht door romo » 24 aug 2007, 07:58

Het is 1 grote smeerboel.............................CT zo je wil.......................

Niels

Bericht door Niels » 24 aug 2007, 10:49

Roman schreef:Vraag is, tot hoeverre gebeurt hetzelfde in Europa?

North American Union waar ze het over hadden, met dezelfde mensen erachter dan de European Union.

Vraag me af hoe het hier zit. In Zeitgeist zie je de Britten ook betrokken bij een hoop zaken.
Het probleem van de VS is, is dat ze geen geschiedenis hebben. Geen koningshuis en een wet systeem wat laat op gang is gekomen. Daardoor is de basis al commercieel vanuit economische visie. Een economie die geld van een bank leent zonder restrictie i.p.v. andersom.....tenminste zo kijk ik er tegen aan :wink: In Europa zal ook voldoende gesmeerd worden maar de VS spant echt de kroon. Die gaan (moeten) gewoon oorlog gaan voeren om hun economie weer impuls te geven :?

Roman

Bericht door Roman » 24 aug 2007, 10:55

Vraag me af hoe lang dat goed gaat. Dat moet haast wel een keer fout gaan...

romo

Bericht door romo » 24 aug 2007, 10:56

Niels schreef:
Roman schreef:Vraag is, tot hoeverre gebeurt hetzelfde in Europa?

Het probleem van de VS is, is dat ze geen geschiedenis hebben. Geen koningshuis en een wet systeem wat laat op gang is gekomen. Daardoor is de basis al commercieel vanuit economische visie. Een economie die geld van een bank leent zonder restrictie i.p.v. andersom.....tenminste zo kijk ik er tegen aan :wink: In Europa zal ook voldoende gesmeerd worden maar de VS spant echt de kroon. Die gaan (moeten) gewoon oorlog gaan voeren om hun economie weer impuls te geven :?

Zo is het maar net, dat ze daarmee de gehele wereld in het verderf storten zal ze aan de reet roesten.......................... :?

Roman

Bericht door Roman » 24 aug 2007, 11:11

Waar ik me over verbaasde is de insinuatie over de betrokkenheid van de Britten.

Vraag je je toch af wie er eigenlijk allemaal in zo'n Federal Reserve zit. Zitten er ook Europeanen in?

En dat zo'n Federal Reserve niet door de overheid onder controle is...

Waar houd het op :?

Plaats reactie