waterpomp verwarmings circuit kapot/lek/op.
- GTRene
waterpomp verwarmings circuit kapot/lek/op.
Nou, na alles te hebben gecontroleerd en niks gevonden dus maar strakker aangedraaid...vul ik hem weer, dacht ff in de gaten houden, en ja hoor het is de electrische waterpomp van de heater...daar lekte het uit een kleine uitsparing...dus ik dat ding er weer tussenweg halen... en uit elkaar draaien...is die dus stuk...de magneten? zijn gebroken en speling en spul wat verouderd en dus lekt ie ergens langs de afdichting niet te repareren en dus een nieuwe nodig! heeeeeeeeeelp nu te laat voor bestellen want niemand bij bmw dealer in het magazijn...kan nu niks, trouwens is het mogelijk dat ding er tijdelijk tussenweg te laten en dan een pijpje er voor zolang tussen te plaatsen? tis toch alleen van de verwarming om het water rond te pompen aldaar...anyway baal nu wel.
de pomp is van Hella de PA66-GF25 en een bmw merkje en daar staat achter 8 390 063 maar via onderdelen bmw parts zie ik wel zo'n waaser pump maar staat nr : 64118375237 ook te vinden op de 5 serie en de 7 serie in elk geval...wat kan ik doen behalve hopen dat maandag dat ding op voorraad is bij de dealer?
de pomp is van Hella de PA66-GF25 en een bmw merkje en daar staat achter 8 390 063 maar via onderdelen bmw parts zie ik wel zo'n waaser pump maar staat nr : 64118375237 ook te vinden op de 5 serie en de 7 serie in elk geval...wat kan ik doen behalve hopen dat maandag dat ding op voorraad is bij de dealer?
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Inderdaad...anders een klein probleempje...maar ben blij dat het gister gebeurde en niet woensdag...pfff...Fabian schreef:Hopen dat ze hem maandag bestellen en dat ie dan dinsdag binnen is
Heb nu dus de pomp er tussen weg gehaald en de slang op het waterklep huis gemonteerd rechtstreeks dus had helemaal geen bypas pijpje nodig...kon ik ook niet vinden in de schuur, dus nu mooi tijdelijk opgelost, ff warm draaien en kijken wat er gebeurt

- GTRene
Eind goed algoed, net ff de auto warm laten draaien en op spanning , goed heet laten worden maar de temp blijft nu lekker stabiel 8) mede dankzij de nwe verbinding, heb de elektrische waterpomp voor de verwarming er tijdelijk tussen uit gehaald en de slangen toen rechtreeks op de klep gezet
alles lijkt goed nu, geen lekkage en de verwarming doet nog steeds dus ik kan weer rijden, eerst maar eens voor de zekerheid wat reserve koelvloeistof erbij halen, ben er nu doorheen.

Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis van der Schoot
- Dennis van der Schoot
- GTRene
Dennis van der Schoot schreef:Camera wordt bijna overgeblazen,leuk

- Dennis van der Schoot
- GTRene
ja haha, lol...maar moest ook eerst de leidingen checken wist eerst niet waar het wegkwm en alles wat strakker aangedraait(niet altijd oke) maarja toen bleek het de pomp te zijn, anyway simpel klusje gelukkig
Hopelijk is er tijdens DF-CPZ07
ook een toolkit in de buurt voor kleine dingen ook van andere leden? zal het wel ff opperen in de CPZ thread

ook een toolkit in de buurt voor kleine dingen ook van andere leden? zal het wel ff opperen in de CPZ thread
-
Ik rij alfa dus heb ten aller tijden een gereedschapskoffer, garagekrik en 2 assesteunen bij.GTRene schreef:ja haha, lol...maar moest ook eerst de leidingen checken wist eerst niet waar het wegkwm en alles wat strakker aangedraait(niet altijd oke) maarja toen bleek het de pomp te zijn, anyway simpel klusje gelukkig![]()
- Downforce Hans
- GTRene
heb ik ook, helemaal compleet 8) dus de standaard kit zit wel in de kar, en handschoenen liggen nu al in de auto, gister ff mee gereden maar zonder is iets fijner, tot je gaat zweten of klamme handen krijgt, vanaf dan zijn de handschoenen waarschijnlijk lekker grippy, helm gaat ook mee, hopelijk wordt het dus niet te HOTHANZ06 schreef:Wat dacht je ervan om gewoon zelf wat gereedschap mee te nemen?
Een uitgebreide gereedschapset zou standaard bij zo`n hok moeten zitten 8) (+race handschoenen) :twisted:![]()
Grtz,Hanz06

Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
- GTRene
jawel, maar die kost in mijn auto erg veel merkbaar vermogen?! vooral als ik hem wat langer aan heb...raar maar waar, dus die gebruik ik alleen als het echt te hot is, of niet langer dan max 15min dan ist redelijk, maar hij gaat dan merkbaar trager door de toeren heen, en de top is zo bijna 20km langzamer om maar wat te noemen, dus hopelijk is het niet te warm :idea:HANZ06 schreef:heb je geen airco in dat hok:
-
Kijk, alweer een reden om volvo te rijden. Deze wagens sluiten namelijk hun airco af als je volgas c.q. kickdown geeft.GTRene schreef:jawel, maar die kost in mijn auto erg veel merkbaar vermogen?! vooral als ik hem wat langer aan heb...raar maar waar, dus die gebruik ik alleen als het echt te hot is, of niet langer dan max 15min dan ist redelijk, maar hij gaat dan merkbaar trager door de toeren heen, en de top is zo bijna 20km langzamer om maar wat te noemen, dus hopelijk is het niet te warm :idea:HANZ06 schreef:heb je geen airco in dat hok:
- GTRene
das inderdaad erg handig, hoor ook wel eens dat sommige airco sysytemen het niet fijn vinden dat je bv tot 8.000rpm doortrekt..?
heb ooit 1 volvo gehad(van de 116 auto's) dat was destijds een Volvo 240 GLT Turbo(normale straat auto) waar ze ook rallys mee reden/rijden, herinner me dat het nogal een bak was
maarja die dagen was turbo Hot en spraken ze nog van turbo taal enzo, die hype is wel gemeengoed geworden en normaal tegen woordig.
heb ooit 1 volvo gehad(van de 116 auto's) dat was destijds een Volvo 240 GLT Turbo(normale straat auto) waar ze ook rallys mee reden/rijden, herinner me dat het nogal een bak was

- GTRene
Zo, vanmorgen vroeg om 08:10u een nwe kachel/waterpomp besteld en als het goed is morgen al bij de dealer...dus voor woensdag klaar als alles er op tijd zoals gedacht is en loopt...
Anders plan B gewoon rijden zoals ik het nu heb kortgesloten, bevalt prima en alles werkt gewoon en temp blijft netjes
maar het liefste toch wel de kachel circulatie pomp er tussen ook al was het alleen voor het idee of om als eventuele extra koeling te dienen van het koelwater.
Anders plan B gewoon rijden zoals ik het nu heb kortgesloten, bevalt prima en alles werkt gewoon en temp blijft netjes

- Downforce Hans
- GTRene
Gewoon niks te doenHANZ06 schreef:@ gtrene
Probeer jij het record van Rico te verbreken met posts of heb je gewoon niks te doen 8)2

Vandaag ffde auto snel gewassen ivm woensdag en werd weer eens tijd

Toen maar voor nood want ik had nog een 1,5L nodig de 5L kan opgehaald bij een vriendin van me(lekker handig) en dacht haal ik het maandag wel bij de Gamma...zo gezegd zo gedaan, helaas stond er maar 1 kan van 5L maar d prijs slechts 7,50 per 5L dat zijn betere prijzen dus ik blij.
Echter daarna dus auto wassen en droogrijden en dus de kan plat gevallen, maar das ja geen probleem is ja nieuw en dicht(dacht ik want dop zat ook vast check altijd) kom ik thuis zie ik allemaal sporen koelvloeistof lekken heel langzaam uit de kan

Moraal van het verhaal, %l koelvloeistof lekker goedkoop bij de Gamma voor 7,50euro maar tjonge wel super nachecken terwijl op de buitenkant in de winkel nisk te bespeuren viel en de dop "vast"zat en sealed...schijnbaar waren de acceleratie G-krachten te groot 8)
- Downforce Hans
- GTRene
Tis geen TVR waarbij je op hoge snelheid ineens het targa dak kunt verliezen door de drukHANZ06 schreef:Nou,wat acceleratie g krachten allemaal niet kunnen veroorzaken.
Ik zou als ik jou was ook mijn achterruit ff met ducktape extra vast zetten.
Dadelijk verlies je dat ding ook nog.