waterpomp verwarmings circuit kapot/lek/op.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

waterpomp verwarmings circuit kapot/lek/op.

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 16:19

Nou, na alles te hebben gecontroleerd en niks gevonden dus maar strakker aangedraaid...vul ik hem weer, dacht ff in de gaten houden, en ja hoor het is de electrische waterpomp van de heater...daar lekte het uit een kleine uitsparing...dus ik dat ding er weer tussenweg halen... en uit elkaar draaien...is die dus stuk...de magneten? zijn gebroken en speling en spul wat verouderd en dus lekt ie ergens langs de afdichting niet te repareren en dus een nieuwe nodig! heeeeeeeeeelp nu te laat voor bestellen want niemand bij bmw dealer in het magazijn...kan nu niks, trouwens is het mogelijk dat ding er tijdelijk tussenweg te laten en dan een pijpje er voor zolang tussen te plaatsen? tis toch alleen van de verwarming om het water rond te pompen aldaar...anyway baal nu wel.

de pomp is van Hella de PA66-GF25 en een bmw merkje en daar staat achter 8 390 063 maar via onderdelen bmw parts zie ik wel zo'n waaser pump maar staat nr : 64118375237 ook te vinden op de 5 serie en de 7 serie in elk geval...wat kan ik doen behalve hopen dat maandag dat ding op voorraad is bij de dealer?
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 04 aug 2007, 16:53

Hopen dat ze hem maandag bestellen en dat ie dan dinsdag binnen is :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 17:10

Fabian schreef:Hopen dat ze hem maandag bestellen en dat ie dan dinsdag binnen is :wink:
Inderdaad...anders een klein probleempje...maar ben blij dat het gister gebeurde en niet woensdag...pfff...

Heb nu dus de pomp er tussen weg gehaald en de slang op het waterklep huis gemonteerd rechtstreeks dus had helemaal geen bypas pijpje nodig...kon ik ook niet vinden in de schuur, dus nu mooi tijdelijk opgelost, ff warm draaien en kijken wat er gebeurt :lol: en maandag meteen dat ding bestellen! zit op meerdere modellen schijnbaar dus hoeft geen probleem te zijn...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 17:56

Eind goed algoed, net ff de auto warm laten draaien en op spanning , goed heet laten worden maar de temp blijft nu lekker stabiel 8) mede dankzij de nwe verbinding, heb de elektrische waterpomp voor de verwarming er tijdelijk tussen uit gehaald en de slangen toen rechtreeks op de klep gezet :lol: alles lijkt goed nu, geen lekkage en de verwarming doet nog steeds dus ik kan weer rijden, eerst maar eens voor de zekerheid wat reserve koelvloeistof erbij halen, ben er nu doorheen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 aug 2007, 17:59

Mooi,ook weer (tijdelijk) opgelost.
Overigens,filmpje werkt niet :cry:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 18:21

:df:
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 aug 2007, 18:30

Camera wordt bijna overgeblazen,leuk :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 18:35

Dennis van der Schoot schreef:Camera wordt bijna overgeblazen,leuk :D
:lol: klopt, ik had hem eerst op 1,5 meter op een doos staan, en dat ging me heen en weer op de pc dus te onstabiel:twisted: dus dat filmpje maar weg gedaan, toen maar op 2 meter op de werkbank gezet en wat hoger tijdens een nwe filmpje, dacht dat is stabieler...maar dan nog blaasde ie aardig wat lucht weg schijnbaar :lol: zal wel aan de 5.0L liggen dat ie elke keer uitademt :wink: dus als dit goed blijft gaan en ik heb voor woensdag geen waterpom voor het heater systeem dan rijd ik zonder dat ding, en in theorie is dat ook geen probleem lijkt me, alleen de doorstroming zal minder zijn in het kachel circuit, weet niet wat voor invleod dat heeft op de motortemp maar tot nu toe gaat ie goed, vanavond maar eens een km of 30 tuffen en kijken.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 aug 2007, 18:40

Je hebt volgens mij meer werk gehad om het e.e.a. te filmen,dan om het pompje er tussenuit te halen :D .
Neem 10 liter koelvloeistof,een gsm,een sleepkabel,desnoods wat gereedschap en een koppakkingset mee voor je proeftrit,en het gaat helemaal goedkomen :wink: .
Suuk6.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 aug 2007, 18:45

ja haha, lol...maar moest ook eerst de leidingen checken wist eerst niet waar het wegkwm en alles wat strakker aangedraait(niet altijd oke) maarja toen bleek het de pomp te zijn, anyway simpel klusje gelukkig :lol:

Hopelijk is er tijdens DF-CPZ07
ook een toolkit in de buurt voor kleine dingen ook van andere leden? zal het wel ff opperen in de CPZ thread

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 aug 2007, 23:33

GTRene schreef:ja haha, lol...maar moest ook eerst de leidingen checken wist eerst niet waar het wegkwm en alles wat strakker aangedraait(niet altijd oke) maarja toen bleek het de pomp te zijn, anyway simpel klusje gelukkig :lol:

Hopelijk is er tijdens DF-CPZ07
ook een toolkit in de buurt voor kleine dingen ook van andere leden? zal het wel ff opperen in de CPZ thread
Ik rij alfa dus heb ten aller tijden een gereedschapskoffer, garagekrik en 2 assesteunen bij.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 aug 2007, 00:17

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 03:50

partyondude schreef::mrgreen:
double :mrgreen:


maar wel handig 8)

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 aug 2007, 16:58

GTRene schreef:
partyondude schreef::mrgreen:
double :mrgreen:


maar wel handig 8)

Is geen grapje, hoor.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2007, 17:22

Wat dacht je ervan om gewoon zelf wat gereedschap mee te nemen?

Een uitgebreide gereedschapset zou standaard bij zo`n hok moeten zitten 8) (+race handschoenen) :twisted: :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 19:11

HANZ06 schreef:Wat dacht je ervan om gewoon zelf wat gereedschap mee te nemen?

Een uitgebreide gereedschapset zou standaard bij zo`n hok moeten zitten 8) (+race handschoenen) :twisted: :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:
heb ik ook, helemaal compleet 8) dus de standaard kit zit wel in de kar, en handschoenen liggen nu al in de auto, gister ff mee gereden maar zonder is iets fijner, tot je gaat zweten of klamme handen krijgt, vanaf dan zijn de handschoenen waarschijnlijk lekker grippy, helm gaat ook mee, hopelijk wordt het dus niet te HOT :tooth:
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 mei 2015, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 05 aug 2007, 19:19

heb je geen airco in dat hok :?:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 aug 2007, 19:42

HANZ06 schreef:heb je geen airco in dat hok :?:
jawel, maar die kost in mijn auto erg veel merkbaar vermogen?! vooral als ik hem wat langer aan heb...raar maar waar, dus die gebruik ik alleen als het echt te hot is, of niet langer dan max 15min dan ist redelijk, maar hij gaat dan merkbaar trager door de toeren heen, en de top is zo bijna 20km langzamer om maar wat te noemen, dus hopelijk is het niet te warm :idea:

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 aug 2007, 23:43

GTRene schreef:
HANZ06 schreef:heb je geen airco in dat hok :?:
jawel, maar die kost in mijn auto erg veel merkbaar vermogen?! vooral als ik hem wat langer aan heb...raar maar waar, dus die gebruik ik alleen als het echt te hot is, of niet langer dan max 15min dan ist redelijk, maar hij gaat dan merkbaar trager door de toeren heen, en de top is zo bijna 20km langzamer om maar wat te noemen, dus hopelijk is het niet te warm :idea:
Kijk, alweer een reden om volvo te rijden. Deze wagens sluiten namelijk hun airco af als je volgas c.q. kickdown geeft.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 00:15

das inderdaad erg handig, hoor ook wel eens dat sommige airco sysytemen het niet fijn vinden dat je bv tot 8.000rpm doortrekt..?

heb ooit 1 volvo gehad(van de 116 auto's) dat was destijds een Volvo 240 GLT Turbo(normale straat auto) waar ze ook rallys mee reden/rijden, herinner me dat het nogal een bak was :lol: maarja die dagen was turbo Hot en spraken ze nog van turbo taal enzo, die hype is wel gemeengoed geworden en normaal tegen woordig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 11:42

Zo, vanmorgen vroeg om 08:10u een nwe kachel/waterpomp besteld en als het goed is morgen al bij de dealer...dus voor woensdag klaar als alles er op tijd zoals gedacht is en loopt...
Anders plan B gewoon rijden zoals ik het nu heb kortgesloten, bevalt prima en alles werkt gewoon en temp blijft netjes :wink: maar het liefste toch wel de kachel circulatie pomp er tussen ook al was het alleen voor het idee of om als eventuele extra koeling te dienen van het koelwater.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 12:44

@ gtrene

Probeer jij het record van Rico te verbreken met posts of heb je gewoon niks te doen 8) :lol:













2

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 13:56

HANZ06 schreef:@ gtrene

Probeer jij het record van Rico te verbreken met posts of heb je gewoon niks te doen 8) :lol: 2
Gewoon niks te doen :lol: maar kan ook niet teveel aan, de site waar ik ook zeer veel poste was PistonHeads en nu kom ik er niet zo veel meer omdat dat me iets te veel is geworden, heel af en toe spiek ik ff daar maar dan heel gericht.

Vandaag ffde auto snel gewassen ivm woensdag en werd weer eens tijd :lol: daarna ff droogrijden 8) affijn moest ook nog steeds reserve koelvloeistof halen want toen ik dat zondag wilde proberen bij een pomp van de shell kost dat daar bijna 20,-euro de 4 L vond ik te duur...dus op naar de BP pomp en ja daar hadden ze het ook...a bijna 10,-euro de liter :shock: Ik zei das toch niet normaal meer, hij van yep, dat zijn pompprijzen...
Toen maar voor nood want ik had nog een 1,5L nodig de 5L kan opgehaald bij een vriendin van me(lekker handig) en dacht haal ik het maandag wel bij de Gamma...zo gezegd zo gedaan, helaas stond er maar 1 kan van 5L maar d prijs slechts 7,50 per 5L dat zijn betere prijzen dus ik blij.
Echter daarna dus auto wassen en droogrijden en dus de kan plat gevallen, maar das ja geen probleem is ja nieuw en dicht(dacht ik want dop zat ook vast check altijd) kom ik thuis zie ik allemaal sporen koelvloeistof lekken heel langzaam uit de kan :evil: aaaaaaaaaaargh dus op mijn net schoongemaakte mat! bah stinkspul, gelukkig niet zoveel maar toch, dus die moet/ben ik nu aan het schoonmaken met reiniger en water en nu hangt ie te drogen, allemaal extra werk, gelukkig vandaag nog zon, dus straks an het einde van de dag weer klaar :roll:

Moraal van het verhaal, %l koelvloeistof lekker goedkoop bij de Gamma voor 7,50euro maar tjonge wel super nachecken terwijl op de buitenkant in de winkel nisk te bespeuren viel en de dop "vast"zat en sealed...schijnbaar waren de acceleratie G-krachten te groot 8)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2007, 16:00

Nou,wat acceleratie g krachten allemaal niet kunnen veroorzaken.
Ik zou als ik jou was ook mijn achterruit ff met ducktape extra vast zetten.
Dadelijk verlies je dat ding ook nog. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 16:11

HANZ06 schreef:Nou,wat acceleratie g krachten allemaal niet kunnen veroorzaken.
Ik zou als ik jou was ook mijn achterruit ff met ducktape extra vast zetten.
Dadelijk verlies je dat ding ook nog. :mrgreen:
Tis geen TVR waarbij je op hoge snelheid ineens het targa dak kunt verliezen door de druk :lol: scheelt wel als ie eruit waait, weegt best veel zo'n ruit klimt ie weer makkelijker in toeren :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul en 10 gasten