Toyota Aygo (wasbol)

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Toyota Aygo (wasbol)

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jun 2007, 22:52

Vanmiddag in de Aygo gereden. Mijn auto wacht nog op een nieuwe computer. Mijn collega d'r Astra staat bij de garage en ik moest naar een afspraak. Dus mocht ik haar leen-Aygo lenen. :)

Dat was hopelijk meteen de allerlaatste keer.

Ziet er niet uit. Lijkt net een Ariel wasbol! Volgens mij is de naam Aygo Japans voor wasbol. Kan niet anders.

[img:500:447]http://img265.imageshack.us/img265/2210 ... 679sv9.jpg[/img]

Rijden was ruk.
Koppeling te licht
Stuurbekrachtiging te licht
Schakelen te licht

Interieur ziet er niet uit. Dashboard is van heel lelijk plastic gemaakt.
Het hele lelijke plastic van het dashboard reflecteert ZEER irritant in de voorruit.
Doordat het dashboard in de voorruit reflecteert zie je dat hele lelijke plastic DUBBEL.

Wat een afgrijselijke bedieningsknoppen.
Ze zien er niet uit. Maar het 'bedient' ook niet prettig. En doordat je om de haverklap moet kijken of je wel de goede knop hebt 'bediend', vliegt de Aygo van links naar rechts over de weg, door die ultra lichte besturing. Het kan zijn omdat ik de afgelopen weken alleen maar in klassiekers heb gereden dat ik wat moest wennen, maar ik ben toch niet gek? Dit is ruk!

De stoelen zitten KUT. En de zithouding is al helemaal beroerd. De stoelen staan te hoog ten opzichte van het stuur. Ik ben weliswaar flink afgevallen, maar om nou maar 5cm 'vlees' op een stoel te hebben vind ik te weinig. Zelfs voor een stadsauto-tje.

Na een rit van 15 km had ik al kramp in mijn linkerbeen. En toen moest ik ook nog 15km terug.
Mijn afspraak lachte me gewoon in mijn gezicht uit toen ik uit die auto stapte. En die rijdt in een Megane sedan!

Het hele lelijke dashboard heeft een gebrek aan ventilatie openingen in het midden van het dashboard. Daardoor moet je de ramen open doen, omdat je op zo'n korte stukje de airco liever niet gebruikt (wel pluspunt dat airco geleverd kan worden in zo'n rijdende arielbol).

Ik neem aan dat dit een 3 cylinder was. Althans, zo klonk het. Beetje duf gebrom, wat op de snelweg meteen irritant het lelijke interieur domineerde.

Wegligging was redelijk voor die 5 bochten die ik ben tegengekomen. Maar ik had niet eens zin om het uit te testen.

Had ik al gezegd dat ie er niet uit ziet? De designers hebben zich laten inspireren terwijl ze de wasmachine vulden. Niet echt Japanse hogeschool ontwerpkunsten.

Na de C3 Pluriel is dit de meest verschrikkelijke auto waarin ik heb gereden. Gelukkig heeft ie geen hobby-Bob dak en geen flippers op het stuur met een belabberde semi automaat. De te lichte handbak redt de Aygo. Nipt.

Conclusie:
Look&feel = ruk, kut, klote, bagger, niet mijn ding. Noem mij maar ouderwets, maar ik gooi nog steeds poeder in het vakje van de wasmashine. Wasbollen zuigen!

De Aygo is denk ik een prima auto voor het SBS6 klootjesvolk. Als die ene enthousiaste verkoper zegt dat het een gave kar is, dan geloven ze dat!

Koop liever een LADA NIVA SUKKELS!!!!!

RVV

Bericht door RVV » 06 jun 2007, 01:39

duifjes ? :wink:

Tom

Bericht door Tom » 06 jun 2007, 10:00

Ik weet niet hoe ze rijden maar het is en blijft een auto voor mensen die weinig eisen hebben. Het ding kost nieuw geen drol en, omdat Toyota een groot deel van de ontwikkeling op zich heeft genomen, zal het ook wel betrouwbaar zijn.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 jun 2007, 10:15

Ook wel eens zo'n hok gereden, maar vind het voor het geld echt geen verkeerde auto; best geinig hokje eigenlijk zelfs :D. Ik zou het 1000 keer eerder kopen dan een Yaris. Stap alleen van een complete Aygo naar een leuke Swift is volgens mij klein?

In de keuze c1/107/Aygo zou ik 100% voor de Aygo gaan

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2007, 10:24

Maar hij ziet er zo schatig uit zeggen de vrouwtjes dan, vooral in dat kleurtje.. :)

allen

Bericht door allen » 06 jun 2007, 10:37

En wat als je de Aygo mocht kopen met de helft in Rentepunten? Dan wel het hebben waard? Wroaw!!!

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2007, 10:40

allen schreef:En wat als je de Aygo mocht kopen met de helft in Rentepunten? Dan wel het hebben waard? Wroaw!!!
LOL.. ik heb nog wel een berg airmiles over!

René130i

Re: Toyota Aygo (wasbol)

Bericht door René130i » 06 jun 2007, 11:13

Dennis Cavallino schreef: Conclusie:
Look&feel = ruk, kut, klote, bagger, niet mijn ding.
:lol: Duidelijke taal. Leuk verslagje.

Knot

Bericht door Knot » 06 jun 2007, 11:19

Waar blijven de filmpjes??? 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2007, 11:25

Deze Aygo is niet meer.

Vanochtend total loss gereden. Vriend van mijn collega reed. Er kwam een dombo door de binnenbocht. KLABANG

Die vriend van haar heeft het zonder letsel overleefd, 5 cm verder naar elkaar toe en ik denk dat we hier geen taart hadden gegeten vandaag.

René130i

Bericht door René130i » 06 jun 2007, 11:27

wtf :shock:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 jun 2007, 14:37

Gelukkig 4 sterren EuroNCAP net zo veel als een nieuwe 5-serie...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jun 2007, 14:43

Je vergeet alleen dat de ene NCAP klasse niet klakkeloos met de andere klasse vergeleken kan worden.

Maar doet het wel goed in de verkoop natuurlijk. :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 jun 2007, 14:45

tuurlijk,

Ik begrijp alleen Cav zijn verhaal niet, behalve die te trage automaat is de handbak versie super om mee te knallen, in zn 2 110km/per uur, tuurlijk is de afwerking etc. minder maar noem is een gave kar van 9000euro? *(nieuw.....)

Ik ken Dennis een beetje en dacht dat hij juist de Aygo gaaf zou vinden?

JeroenT

Re: Toyota Aygo (wasbol)

Bericht door JeroenT » 11 jun 2007, 18:23

Even reageren op het stukje van Dennis, aangezien ik er vandaag voor het eerst in gereden heb, in een 107 1.0 XS.
M´n eigen auto heeft namelijk een probleem met de airco.

Zie dik gedrukte stukjes.
Dennis Cavallino schreef: Dat was hopelijk meteen de allerlaatste keer. Woensdag gaan ze m´n auto afmaken, onderdelen zijn besteld. Ik pak ´m woensdag weer, als het kan!

Ziet er niet uit. Lijkt net een Ariel wasbol! Volgens mij is de naam Aygo Japans voor wasbol. Kan niet anders. Knappe looks heeft ie idd niet, maar kan een stuk slechter.

Rijden was ruk.
Koppeling te licht
Stuurbekrachtiging te licht
Schakelen te licht
Niets van dit alles, al helt ie wel wat veel over. Maargoed het is dan ook geen circuitbakkie.

Interieur ziet er niet uit. Dashboard is van heel lelijk plastic gemaakt.
Ok, het plastic straalt ervanaf. Maar om nou gelijk te zeggen dat het er niet uitziet? Het dashboard(bovenkant) design is wel geneig. En het stuur ligt ook wel lekker in de hand.
Het hele lelijke plastic van het dashboard reflecteert ZEER irritant in de voorruit.
Doordat het dashboard in de voorruit reflecteert zie je dat hele lelijke plastic DUBBEL.
Geen reflectie gezien?

Wat een afgrijselijke bedieningsknoppen.
Ze zien er niet uit. Maar het 'bedient' ook niet prettig. En doordat je om de haverklap moet kijken of je wel de goede knop hebt 'bediend', vliegt de Aygo van links naar rechts over de weg, door die ultra lichte besturing. Het kan zijn omdat ik de afgelopen weken alleen maar in klassiekers heb gereden dat ik wat moest wennen, maar ik ben toch niet gek? Dit is ruk!
Ik heb idd liever een draaiknop voor de radio volume, maar verder? Je moet is wat moderners gaan rijden Dennis :wink:

De stoelen zitten KUT. En de zithouding is al helemaal beroerd. De stoelen staan te hoog ten opzichte van het stuur. Ik ben weliswaar flink afgevallen, maar om nou maar 5cm 'vlees' op een stoel te hebben vind ik te weinig. Zelfs voor een stadsauto-tje.
De stoelen hebben best wel steun, meer dan je zou denken als je ernaar kijkt. Maar inderdaad, je zit zeker te hoog! Maar als je klein bent (1,70 of kleiner) kan dat best wel weer prettig zijn

Het hele lelijke dashboard heeft een gebrek aan ventilatie openingen in het midden van het dashboard. Daardoor moet je de ramen open doen, omdat je op zo'n korte stukje de airco liever niet gebruikt (wel pluspunt dat airco geleverd kan worden in zo'n rijdende arielbol).
Airco? Gewoon altijd aanzetten, ook op kleine stukjes.

Ik neem aan dat dit een 3 cylinder was. Althans, zo klonk het. Beetje duf gebrom, wat op de snelweg meteen irritant het lelijke interieur domineerde.
Leuk geluidje juist, die 3 cil. Gekke ding gaat over de 100 in de 2e versnelling :lol: En geen brom op de snelweg gehoord?

Wegligging was redelijk voor die 5 bochten die ik ben tegengekomen.
Eens, zie boven.

Conclusie:
Look&feel = ruk, kut, klote, bagger, niet mijn ding. Noem mij maar ouderwets, maar ik gooi nog steeds poeder in het vakje van de wasmashine. Wasbollen zuigen!
Je stelt je aan Dennis!(niet al te serieus nemen deze uitspraak) :mrgreen:
Mijn conclusie is, voor het type auto en prijsklasse is het echt wel een leuk dingetje. Weinig mis mee.
Al heb ik geen ervaring met bijvoorbeeld een VW Fox die vanaf 9k tekoop is...? De 107 die ik had was ruim 12k.

Als ze ´m neer zouden zetten met kuipstoeltjes, brede banden en een sportonderstel, zou je er best veel fun mee kunnen hebben in de stad.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 jun 2007, 00:04

Kasteel schreef:In de keuze c1/107/Aygo zou ik 100% voor de Aygo gaan
100% niet; de C1 is het goedkoopst, technisch identiek alleen het label is anders. 8)
Als ze ´m neer zouden zetten met kuipstoeltjes, brede banden en een sportonderstel, zou je er best veel fun mee kunnen hebben in de stad.
Dat ding wil nu al als een dolle door de bocht. Lift-off oversteer is erg makkelijk op te roepen. Erg leuk wagentje om golfjes e.d. in de bochten helemaal kwijt te rijden :wink:

Tom

Bericht door Tom » 13 jun 2007, 00:08

Toyota geeft het langste garantie. En denk dat deze ook waardevaster zijn dan de Citroen en Peugeot.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 jun 2007, 00:53

Zeker weten Tom.

badge doet veel voor de restwaarde.

C1 is iets goedkoper jah, maar Aygo heeft standaard bumpers in kleur, radio/cd en stuurbekrachtiging, plus dat de Aygo het leukst smoelt

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 jun 2007, 13:36

Sander Spoolder schreef:Zeker weten Tom.

badge doet veel voor de restwaarde.

C1 is iets goedkoper jah, maar Aygo heeft standaard bumpers in kleur, radio/cd en stuurbekrachtiging, plus dat de Aygo het leukst smoelt
Bij zo'n goedkoop gebakje als een c1/aygo etc. zal dat wel beperkt blijven tot een hoop geneuzel binnen de marge van een euro of 200.. :?:

Plaats reactie