Dat was hopelijk meteen de allerlaatste keer.
Ziet er niet uit. Lijkt net een Ariel wasbol! Volgens mij is de naam Aygo Japans voor wasbol. Kan niet anders.
[img:500:447]http://img265.imageshack.us/img265/2210 ... 679sv9.jpg[/img]
Rijden was ruk.
Koppeling te licht
Stuurbekrachtiging te licht
Schakelen te licht
Interieur ziet er niet uit. Dashboard is van heel lelijk plastic gemaakt.
Het hele lelijke plastic van het dashboard reflecteert ZEER irritant in de voorruit.
Doordat het dashboard in de voorruit reflecteert zie je dat hele lelijke plastic DUBBEL.
Wat een afgrijselijke bedieningsknoppen.
Ze zien er niet uit. Maar het 'bedient' ook niet prettig. En doordat je om de haverklap moet kijken of je wel de goede knop hebt 'bediend', vliegt de Aygo van links naar rechts over de weg, door die ultra lichte besturing. Het kan zijn omdat ik de afgelopen weken alleen maar in klassiekers heb gereden dat ik wat moest wennen, maar ik ben toch niet gek? Dit is ruk!
De stoelen zitten KUT. En de zithouding is al helemaal beroerd. De stoelen staan te hoog ten opzichte van het stuur. Ik ben weliswaar flink afgevallen, maar om nou maar 5cm 'vlees' op een stoel te hebben vind ik te weinig. Zelfs voor een stadsauto-tje.
Na een rit van 15 km had ik al kramp in mijn linkerbeen. En toen moest ik ook nog 15km terug.
Mijn afspraak lachte me gewoon in mijn gezicht uit toen ik uit die auto stapte. En die rijdt in een Megane sedan!
Het hele lelijke dashboard heeft een gebrek aan ventilatie openingen in het midden van het dashboard. Daardoor moet je de ramen open doen, omdat je op zo'n korte stukje de airco liever niet gebruikt (wel pluspunt dat airco geleverd kan worden in zo'n rijdende arielbol).
Ik neem aan dat dit een 3 cylinder was. Althans, zo klonk het. Beetje duf gebrom, wat op de snelweg meteen irritant het lelijke interieur domineerde.
Wegligging was redelijk voor die 5 bochten die ik ben tegengekomen. Maar ik had niet eens zin om het uit te testen.
Had ik al gezegd dat ie er niet uit ziet? De designers hebben zich laten inspireren terwijl ze de wasmachine vulden. Niet echt Japanse hogeschool ontwerpkunsten.
Na de C3 Pluriel is dit de meest verschrikkelijke auto waarin ik heb gereden. Gelukkig heeft ie geen hobby-Bob dak en geen flippers op het stuur met een belabberde semi automaat. De te lichte handbak redt de Aygo. Nipt.
Conclusie:
Look&feel = ruk, kut, klote, bagger, niet mijn ding. Noem mij maar ouderwets, maar ik gooi nog steeds poeder in het vakje van de wasmashine. Wasbollen zuigen!
De Aygo is denk ik een prima auto voor het SBS6 klootjesvolk. Als die ene enthousiaste verkoper zegt dat het een gave kar is, dan geloven ze dat!
Koop liever een LADA NIVA SUKKELS!!!!!