Robin schreef:R32 heeft een vorm van '4wielaandrijving', Hylke hij is FWD met wanneer 't moet achterwielondersteuning. Niet 't beste recept in my book voor 'fun'maar hard rechtuit zal ie wel gaan met een turbo.
(Ik had vroeger een S3 met hetzelfde systeem)
Och ja, Haldex. Ik ben uit vorm
Mening verandert er overigens niet door. 2 liter turbo's uit de moderne VAG's zijn uitstekend opvoerbaar. Heb een aantal weken terug even met een Golf5 R32 gereden en was niet echt onder de indruk. Power was duidelijk minder dan van een 130i en de vermogensafgifte was te lineair en daarmee niet spectaculair. Gewicht op de neus was ook overduidelijk aanwezig. Na 1/4 klaverblad sloeg het onderstuur toe.
Auto deed me in die karakteristiek sterk aan een E46 M3 denken. Als je deze denktrand doorzet maken de 2 liter turbo's van de VAG's dat wat de 130i voor BMW is. De beste rijmachines binnen de ranges. Want qua power en wegligging staat een R32 heel duidelijk in de schaduw van een goed getunede 2 liter turbo. Of er nou Seat, Audi of VW op staat.
Ik zal samen met een paar anderen altijd wel een roepende in de woestijn blijven. Zoals een M3 een onbreekbare status binnen BMW heeft, hebben de grote zware VW's en Audi's die binnen VAG. Mensen doen zichzelf voor heel veel geld graag heel erg tekort :twisted: