orgineel of niet?
- duifjes.com
orgineel of niet?
Wat is jullie keuze?
BMW 1802
Orgineel houden *(dus spuiten lassen etc.
of
een nieuw project buitenkant niet netjes maken onderhuids een monster
BMW 1802
Orgineel houden *(dus spuiten lassen etc.
of
een nieuw project buitenkant niet netjes maken onderhuids een monster
-
- duifjes.com
- duifjes.com
- duifjes.com
-
Mwoah, zo'n bmw is goed betaalbaar imho. Je kunt het huidige blokje aardig onder handen nemen. Of een m42/m44 blok pakken en zonder het voorste schutbord moet dat allemaal mooi in de auto passen.
Verder kun je het zo gek maken als je wil.
Even shoppen bij www.metricmechanic.com en je haalt er 300pk uit. Als dat nog niet genoeg is voor een auto van nog geen 1000kg ben je vast iemand die niet snel tevreden is.
---
edit: persoonlijk zou ik alleen een 2002 turbo origineel houden. De rest gewoon verbouwen.
Verder kun je het zo gek maken als je wil.
Even shoppen bij www.metricmechanic.com en je haalt er 300pk uit. Als dat nog niet genoeg is voor een auto van nog geen 1000kg ben je vast iemand die niet snel tevreden is.

---
edit: persoonlijk zou ik alleen een 2002 turbo origineel houden. De rest gewoon verbouwen.
- duifjes.com
- Damir Vukovic
- Joy
http://www.tte.de/popup/cm_mr2_turbokit.htmDamir Vukovic schreef:Huh, Honda of toyota makkelijk te tunen? IIG niet de blokken die met RWD versnellingsbak geleverd zijn. S2000 blokje zou wel erg leuk en betrouwbaar zijn. Helaas ook peperduur. Toyota blokken op 200pk krijgen gebeurt vooral veel op internetfora, iets minder vaak in de praktijk.
De VVT-i motoren hebben 192 pk maar zitten volgens mij alleen in FWD Toyota's.
Van een oude BMW zou ik een monsterbak maken. Standaard is leuk voor een ritje in de zon maar verder gaat het snel vervelen.
Ombouwmogelijkheden zijn er genoeg. S14 zoals Michel zegt, M30 'big six', M42/M44 (318is) atmosferisch te tunen naar 200 pk of met DASC (compressor) naar 210 pk.
- Damir Vukovic
S14 is reteduur, maar wel leuk en toepasselijk.
M30 big six = rechtuitbrander conversie, als die bende al in de lengte in de motorruimte past.
318is tunen = peperduur, onbetrouwbaar.
200pk is denk ik overkill voor het 1802 chassis, zelf lijkt het me leuker om de auto echt op 800kg te krijgen inc een motortje dat uitgewrongen moet worden om er 150pk uit te krijgen. Hing dat niet standaard al in een 2002Tii?
M30 big six = rechtuitbrander conversie, als die bende al in de lengte in de motorruimte past.
200pk is denk ik overkill voor het 1802 chassis, zelf lijkt het me leuker om de auto echt op 800kg te krijgen inc een motortje dat uitgewrongen moet worden om er 150pk uit te krijgen. Hing dat niet standaard al in een 2002Tii?
- GTRene
nieuw project van maken en er een monster van maken, heerlijk
tis wel een leuke klassieker, maar je krijgt er nooit meer voor weer wat je erin stopt met een goede restauratie, of je moet echt een zeldzaam exemplaar hebben..en als je al twijvelt tussen wat te doen? gewoon eenbommetje in klassieke kledij van maken!
Hoorde van een BMW 02 man die ook een 2002 Turbo heeft en meerdere andere oude, dat ze ook E36 M3 blokken en of E30 M3 blokken in zo'n 2002 gooien :twisted: dus zal dat ook wel in zo'n 1802 gaan lijkt me, how cool is that 8)

Hoorde van een BMW 02 man die ook een 2002 Turbo heeft en meerdere andere oude, dat ze ook E36 M3 blokken en of E30 M3 blokken in zo'n 2002 gooien :twisted: dus zal dat ook wel in zo'n 1802 gaan lijkt me, how cool is that 8)
- Dennis Cavallino
318is blokje erin. std 140 pk, met wat aanpassingen zijn 160-185 pk mogelijk zonder dat het onbetrouwbaar wordt.
Buitenkant restaureren/spuiten. Binnen strippen, kooitje erin, kuipjes erin. Remmen van een 3.0 CSi, Alpina velgjes. Kicke!
Kleur lichtblauw (zelfde als nu) met witte striping uit het midden, zoals dit:
[img:500:329]http://www.eunos.com/keith/stripes/imag ... silver.JPG[/img]
En grote witte ronde startnummers op motorkap, zijkant en kofferbak.
Buitenkant restaureren/spuiten. Binnen strippen, kooitje erin, kuipjes erin. Remmen van een 3.0 CSi, Alpina velgjes. Kicke!
Kleur lichtblauw (zelfde als nu) met witte striping uit het midden, zoals dit:
[img:500:329]http://www.eunos.com/keith/stripes/imag ... silver.JPG[/img]
En grote witte ronde startnummers op motorkap, zijkant en kofferbak.
- Joy
M42B18/M44B19 (318is) zijn ontzettend betrouwbaar, zelfs na tuning. ITB/Alpha-N/nokken/kopbewerking/chip = 190 pk. Met DASC 210 pk, en daarvan lopen er auto's al jaren mee zonder een centje pijn aan het blok. Zitten forged internals in. Dus waarom ze onbetrouwbaar zouden zijn...Damir Vukovic schreef:S14 is reteduur, maar wel leuk en toepasselijk.
- Damir Vukovic
ITB/Alpha-N/nokken/kopbewerking/chip /meer dan 100pk/l
Dus je hoeft alleen even de totale motor aan te passen en dan is het appeltje eitje? Daar is het dus onbetrouwbaar..los van de hogere belastingen. Het zal niet heel erg bezwaarlijk zijn bij de kilometrages van een speelauto, maar dit is ver verwijderd bij de plug and play betrouwbaarheid van een volledig standaard blok.
Daarnaast ben je een fortuin kwijt voor nog steeds hooguit 200pk, weggegooid geld als je voor minder geld een std blok kunt krijgen dat betrouwbaarder is, meer vermogen levert en zuiniger is.
Dus je hoeft alleen even de totale motor aan te passen en dan is het appeltje eitje? Daar is het dus onbetrouwbaar..los van de hogere belastingen. Het zal niet heel erg bezwaarlijk zijn bij de kilometrages van een speelauto, maar dit is ver verwijderd bij de plug and play betrouwbaarheid van een volledig standaard blok.
Daarnaast ben je een fortuin kwijt voor nog steeds hooguit 200pk, weggegooid geld als je voor minder geld een std blok kunt krijgen dat betrouwbaarder is, meer vermogen levert en zuiniger is.