orgineel of niet?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

orgineel of niet?

orgineel houden
13
68%
super snelle bak van maken
6
32%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

orgineel of niet?

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2007, 23:01

Wat is jullie keuze?

BMW 1802

Orgineel houden *(dus spuiten lassen etc.

of

een nieuw project buitenkant niet netjes maken onderhuids een monster

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 apr 2007, 23:06

Ik zou het koetswerk origineel houden. Een setje mooie wielen uit het goede tijdperk en onderhuids kun je imho alles doen wat je wil. Dubbele webers, scherpe nokken, turbo, etc. Deden ze vroeger ook al.
De buitenkant zou ik zelf altijd in orde maken!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 apr 2007, 23:10

't Is wel een moeilijke, maar ik zou 'em toch in zijn geheel origineel laten. Eventueel een paar andere velgen, maar wel een set die origineel als optie onder de 02er hebben gezeten, of een setje 13" Alpina's

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2007, 23:21

Ik denk aan:

een lekker snel blok wat voor merk dan ook wat past, goedkoop in onderhoud, makkelijk snel te maken

2x sparco stoelen

uiteraard onderstel remmen naar moderne maatstaven aanpassen

denk aan. 800kg en 200+ pk.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 apr 2007, 23:22

Orgineel houden, dan is zo'n type veel meer waard.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 apr 2007, 23:25

Als een monster wilt hebben die makkelijk 'snel' te maken moet zijn kun je beter een Golf I of II kopen. Is nog betaalbaar ook.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2007, 23:29

erik, een 'monster'heb ik al...de m3gt

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 apr 2007, 23:47

Ja ik wou al zeggen ;)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2007, 23:52

Erik, mijn huidige wagenpark waar ik regelmatig in rij *(niet om te pochen) is een Lexus RX300, M3GT en een nieuw type Toyota MR2 *(wat een heerlijk rij-ijzer is.......)

tijde voor iets nieuws wat een jaar of 2/3 gaat duren.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 29 apr 2007, 00:16

Mwoah, zo'n bmw is goed betaalbaar imho. Je kunt het huidige blokje aardig onder handen nemen. Of een m42/m44 blok pakken en zonder het voorste schutbord moet dat allemaal mooi in de auto passen.
Verder kun je het zo gek maken als je wil.

Even shoppen bij www.metricmechanic.com en je haalt er 300pk uit. Als dat nog niet genoeg is voor een auto van nog geen 1000kg ben je vast iemand die niet snel tevreden is. :wink:

---
edit: persoonlijk zou ik alleen een 2002 turbo origineel houden. De rest gewoon verbouwen.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 29 apr 2007, 00:24

allen ik denk ook aan een honda of toyota blok klein compact snel makkelijk te tunen en lekker betrouwbaar....

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 29 apr 2007, 10:06

Het Audi TT 1.8T 225pk blok is eenvoudig en goedkoop te tunen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 apr 2007, 10:50

S14 ofwel e30 m3 motor erin, is al heel vaak gedaan, google maar eens.

Michel

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 29 apr 2007, 10:55

Huh, Honda of toyota makkelijk te tunen? IIG niet de blokken die met RWD versnellingsbak geleverd zijn. S2000 blokje zou wel erg leuk en betrouwbaar zijn. Helaas ook peperduur. Toyota blokken op 200pk krijgen gebeurt vooral veel op internetfora, iets minder vaak in de praktijk.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 29 apr 2007, 11:03

Damir Vukovic schreef:Huh, Honda of toyota makkelijk te tunen? IIG niet de blokken die met RWD versnellingsbak geleverd zijn. S2000 blokje zou wel erg leuk en betrouwbaar zijn. Helaas ook peperduur. Toyota blokken op 200pk krijgen gebeurt vooral veel op internetfora, iets minder vaak in de praktijk.
http://www.tte.de/popup/cm_mr2_turbokit.htm

De VVT-i motoren hebben 192 pk maar zitten volgens mij alleen in FWD Toyota's.

Van een oude BMW zou ik een monsterbak maken. Standaard is leuk voor een ritje in de zon maar verder gaat het snel vervelen.
Ombouwmogelijkheden zijn er genoeg. S14 zoals Michel zegt, M30 'big six', M42/M44 (318is) atmosferisch te tunen naar 200 pk of met DASC (compressor) naar 210 pk.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 29 apr 2007, 12:30

S14 is reteduur, maar wel leuk en toepasselijk.
M30 big six = rechtuitbrander conversie, als die bende al in de lengte in de motorruimte past.
318is tunen = peperduur, onbetrouwbaar.

200pk is denk ik overkill voor het 1802 chassis, zelf lijkt het me leuker om de auto echt op 800kg te krijgen inc een motortje dat uitgewrongen moet worden om er 150pk uit te krijgen. Hing dat niet standaard al in een 2002Tii?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 apr 2007, 12:35

Tii had 130 pk

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 29 apr 2007, 12:54

duifjes.com schreef:Wat heb jij dan voor sjonnie bak...
Slijptol erin en hoppa pleur dat blok in je 02.
Klaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 apr 2007, 13:16

nieuw project van maken en er een monster van maken, heerlijk :lol: tis wel een leuke klassieker, maar je krijgt er nooit meer voor weer wat je erin stopt met een goede restauratie, of je moet echt een zeldzaam exemplaar hebben..en als je al twijvelt tussen wat te doen? gewoon eenbommetje in klassieke kledij van maken!

Hoorde van een BMW 02 man die ook een 2002 Turbo heeft en meerdere andere oude, dat ze ook E36 M3 blokken en of E30 M3 blokken in zo'n 2002 gooien :twisted: dus zal dat ook wel in zo'n 1802 gaan lijkt me, how cool is that 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2007, 13:29

318is blokje erin. std 140 pk, met wat aanpassingen zijn 160-185 pk mogelijk zonder dat het onbetrouwbaar wordt.

Buitenkant restaureren/spuiten. Binnen strippen, kooitje erin, kuipjes erin. Remmen van een 3.0 CSi, Alpina velgjes. Kicke!

Kleur lichtblauw (zelfde als nu) met witte striping uit het midden, zoals dit:
[img:500:329]http://www.eunos.com/keith/stripes/imag ... silver.JPG[/img]

En grote witte ronde startnummers op motorkap, zijkant en kofferbak.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40161
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2007, 13:31

Ik hou m wel origineel, ben zelf al een monster 8)

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 29 apr 2007, 13:39

Michel Pol schreef:S14 ofwel e30 m3 motor erin, is al heel vaak gedaan, google maar eens.

Michel
Ja! De ultieme 1802 on-crack. 8)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 29 apr 2007, 14:06

Damir Vukovic schreef:S14 is reteduur, maar wel leuk en toepasselijk.
M30 big six = rechtuitbrander conversie, als die bende al in de lengte in de motorruimte past.
318is tunen = peperduur, onbetrouwbaar.

200pk is denk ik overkill voor het 1802 chassis, zelf lijkt het me leuker om de auto echt op 800kg te krijgen inc een motortje dat uitgewrongen moet worden om er 150pk uit te krijgen. Hing dat niet standaard al in een 2002Tii?
M42B18/M44B19 (318is) zijn ontzettend betrouwbaar, zelfs na tuning. ITB/Alpha-N/nokken/kopbewerking/chip = 190 pk. Met DASC 210 pk, en daarvan lopen er auto's al jaren mee zonder een centje pijn aan het blok. Zitten forged internals in. Dus waarom ze onbetrouwbaar zouden zijn...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40161
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 apr 2007, 21:05

Ik had ook altijd wel een goed idee bij/over de 318is, mede door de ketting ipv riem en hoge vermogen in vergelijk met de 320i

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 01 mei 2007, 14:50

ITB/Alpha-N/nokken/kopbewerking/chip /meer dan 100pk/l

Dus je hoeft alleen even de totale motor aan te passen en dan is het appeltje eitje? Daar is het dus onbetrouwbaar..los van de hogere belastingen. Het zal niet heel erg bezwaarlijk zijn bij de kilometrages van een speelauto, maar dit is ver verwijderd bij de plug and play betrouwbaarheid van een volledig standaard blok.
Daarnaast ben je een fortuin kwijt voor nog steeds hooguit 200pk, weggegooid geld als je voor minder geld een std blok kunt krijgen dat betrouwbaarder is, meer vermogen levert en zuiniger is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Bram, erwin20vt, GRzep, Joost H., L5S1 en 1 gast