Hallo, ook maar eens tijd genomen om me voor te stellen..
Ben Paul, 28 jaar en kom uit Drachten, jawel home van de legale sprintjes hiero op de strip ( en de illegale natuurlijk waar het allemaal mee begonnen is

Na een tijdje een 325i coupe gereden te hebben..begonnen de 208pk behoorlijk te vervelen... een kennis van me probeerde toendertijd erachter te komen wat sterker zou zijn.. een boom of een voorkant van een E36 ///M3... Boom 1 ///M3 0
Na een heeeeeeeeeeleboel getelefoneer over en weer liet ie me de complete auto kopen voor een leuk bedrag.. ///M3 motor inbouwen in een E36 is een redelijk easyswap.. en ik had nu echt alles bij de hand wat ik maar nodig zou hebben.
[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM1723.jpg[/img]
Het hart , S50B30.. 3 liter M3 motor met standaard TBs en goed voor 286pk....
[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM1712.jpg[/img]
Ouwe motor eruit en die mocht zijn plicht gaan vervullen in een oude drift E30..
Meteen een Carbonnen Airbox gekocht voor het bekende ´CSL´ geluid + H&H Motorsport AlphaN... (dus geen luchtmassameter meer, topklant bij de benzinepompen

[img:588:441]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... r/box2.jpg[/img]
[img:588:441]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... r/box1.jpg[/img]
Leuk NA tunen... niet te betalen die rotzooi, maar goed... de sound maakt alles goed!
Het 1:4 lopen in de stad wat minder :S
Tijd om maar eens op de testbank te gaan bij FCG Engineering, resultaat 317.5 pk aan de krukas en 355nm bij 3700 toeren.. pklijn bleef nog stijgen, alleen de toerenbegrenzer maakt er een eind aan bij 7900tpm, dit was met standaard uitlaat.
Dit was natuurlijk een behoorlijk ander verhaal dan de 2.5 die er eerst in lag... nu ook LSD, dus heerlijk driften en donuts draaien, nog betere vrienden gemaakt bij de bandenboer als bij de benzinepomp

[img:576:432]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... C01375.jpg[/img]
Standaard uitlaatsysteem was niet jevanhet meer,dus RACE katvvs van Supersprint eronder met natuurlijk een Eisenmann SS "LOUD" einddemper...heerlijk soundje...
Tijd voor nog een paar runs op de testbank... resultaat 328pk en 357nm, nadeel van AlphaN is dat je motor behoorlijk rijk loopt.. wat dus een belachelijk benzinegebruik ten gevolge heeft.. voordeel daarvan is weer dat ie zo veilig als wat loopt..
Drijfstanglagers zijn een zwak punt van de ///M motoren en zeker als je 7900 toeren draait.. is het niet onverstandig om die dingen te vervangen.. want als ze gaan ben je een hoop centjes verder.. krukas van een S50B30/32 kost al 1800 euro! zegt genoeg denk ik!
[img:640:429]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... wer/a5.jpg[/img]
[img:640:429]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... wer/a6.jpg[/img]
Leuke van 7900 toeren draaien, en de AlphaN chips is dat de normale elektronische geregelde top van 250 nu natuurlijk peanuts is..
GPS gemeten top van 284kmpu en dat is zon 300 op teller... 188 geijkt in de 3e versnelling, 233 geijkt in de 4e..
[img:260:195]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... 70easy.jpg[/img]
Had na de swap verwacht dat ik toch aardig lichter zou zijn dan een standaard M3... goh had ik me daar even lekker in vergist.. ding moest maar eens gewogen worden.. 1460 kilo schoon aan de haak met een lege tank :S
Na de nodige drift- en sprintdaagjes en de fullock op en afritjes [img:640:479]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... ssen24.jpg[/img]
[img:800:532]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... C_0091.jpg[/img]
zag ///Monica er niet al te fris meer uit, dus tijd voor een complete spuitbeurt..
Kennis van me is spuiter en maakt wel eens een autootje strak in de schuur achter huis..
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... er/m31.jpg[/img]
[img:3b0e08f3