Paultje Porno

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Paul

Paultje Porno

Bericht door Paul » 28 apr 2007, 22:20

Huppel hier al een tijd rond... nu maar eens even voorstellen voor de mensen die me niet kennen

Hallo, ook maar eens tijd genomen om me voor te stellen..

Ben Paul, 28 jaar en kom uit Drachten, jawel home van de legale sprintjes hiero op de strip ( en de illegale natuurlijk waar het allemaal mee begonnen is :D )

Na een tijdje een 325i coupe gereden te hebben..begonnen de 208pk behoorlijk te vervelen... een kennis van me probeerde toendertijd erachter te komen wat sterker zou zijn.. een boom of een voorkant van een E36 ///M3... Boom 1 ///M3 0

Na een heeeeeeeeeeleboel getelefoneer over en weer liet ie me de complete auto kopen voor een leuk bedrag.. ///M3 motor inbouwen in een E36 is een redelijk easyswap.. en ik had nu echt alles bij de hand wat ik maar nodig zou hebben.

[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM1723.jpg[/img]

Het hart , S50B30.. 3 liter M3 motor met standaard TBs en goed voor 286pk....
[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM1712.jpg[/img]

Ouwe motor eruit en die mocht zijn plicht gaan vervullen in een oude drift E30..

Meteen een Carbonnen Airbox gekocht voor het bekende ´CSL´ geluid + H&H Motorsport AlphaN... (dus geen luchtmassameter meer, topklant bij de benzinepompen :D )
[img:588:441]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... r/box2.jpg[/img]
[img:588:441]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... r/box1.jpg[/img]
Leuk NA tunen... niet te betalen die rotzooi, maar goed... de sound maakt alles goed!
Het 1:4 lopen in de stad wat minder :S

Tijd om maar eens op de testbank te gaan bij FCG Engineering, resultaat 317.5 pk aan de krukas en 355nm bij 3700 toeren.. pklijn bleef nog stijgen, alleen de toerenbegrenzer maakt er een eind aan bij 7900tpm, dit was met standaard uitlaat.

Dit was natuurlijk een behoorlijk ander verhaal dan de 2.5 die er eerst in lag... nu ook LSD, dus heerlijk driften en donuts draaien, nog betere vrienden gemaakt bij de bandenboer als bij de benzinepomp :D
[img:576:432]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... C01375.jpg[/img]

Standaard uitlaatsysteem was niet jevanhet meer,dus RACE katvvs van Supersprint eronder met natuurlijk een Eisenmann SS "LOUD" einddemper...heerlijk soundje...

Tijd voor nog een paar runs op de testbank... resultaat 328pk en 357nm, nadeel van AlphaN is dat je motor behoorlijk rijk loopt.. wat dus een belachelijk benzinegebruik ten gevolge heeft.. voordeel daarvan is weer dat ie zo veilig als wat loopt..

Drijfstanglagers zijn een zwak punt van de ///M motoren en zeker als je 7900 toeren draait.. is het niet onverstandig om die dingen te vervangen.. want als ze gaan ben je een hoop centjes verder.. krukas van een S50B30/32 kost al 1800 euro! zegt genoeg denk ik!
[img:640:429]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... wer/a5.jpg[/img]
[img:640:429]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... wer/a6.jpg[/img]

Leuke van 7900 toeren draaien, en de AlphaN chips is dat de normale elektronische geregelde top van 250 nu natuurlijk peanuts is..
GPS gemeten top van 284kmpu en dat is zon 300 op teller... 188 geijkt in de 3e versnelling, 233 geijkt in de 4e..
[img:260:195]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... 70easy.jpg[/img]

Had na de swap verwacht dat ik toch aardig lichter zou zijn dan een standaard M3... goh had ik me daar even lekker in vergist.. ding moest maar eens gewogen worden.. 1460 kilo schoon aan de haak met een lege tank :S

Na de nodige drift- en sprintdaagjes en de fullock op en afritjes [img:640:479]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... ssen24.jpg[/img]
[img:800:532]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... C_0091.jpg[/img]
zag ///Monica er niet al te fris meer uit, dus tijd voor een complete spuitbeurt..


Kennis van me is spuiter en maakt wel eens een autootje strak in de schuur achter huis..
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... er/m31.jpg[/img]
[img:3b0e08f3

Paul

Bericht door Paul » 28 apr 2007, 22:21

[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... er/m32.jpg[/img]
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... power1.jpg[/img]
Merken allemaal verwijderd, happer in de kap boven de carbon airbox, voorschermen 1 cm uitgeklopt.
Tja zoek dan eens een leuk kleurtje uit wat dichtbij de BMW Sterling zilver ligt.. ik wilde natuurlijk een iets andere look.. het is dus GRIGIO STEEL geworden,... een Fiat kleur :oops: dak is zwart gespoten...

Dan de hell van het opbouwen ...... [img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... M2440b.jpg[/img]
[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM2478.jpg[/img]
Begint er alweer wat op te lijken...

Carbonnen dakspoiler besteld.. Schnitzer carbonnen voorlip, Schnitzer radiateurafdekking gehaald..
[img:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM2479.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... oto136.jpg[/img]
Inmiddels zit ie zo goed als weer inelkaar.. nieuwe raamrubbers,sierlijsten etc.. weet nu ook weer waar de letters BMW voor staan.. BlijfMaarWerken :?

Ff snelle pic voor op straat....
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM2526.jpg[/img]
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... IM2528.jpg[/img]

Moet hier en daar nog wat kleine dingetjes doen... maarja de vrouw wil ook nog wel eens wat aandacht :D

Hier verder nog wat specs:

Volledig ///M interieur opnieuw bekleed wit leer.
KW Var3 schroefset, staat op het laagst dus 80/60
19" Koya Imagination met antraciet hart
215/35/19 Dunlop voor en 235/35/19 achterom
Porsche 4pots aluklauwen met 330mm schijven, dit worden 345mm van een CSL, achter nog standaard heb nog geen tijd om de 320mm erop te zetten achter.
Xbrace onder subframe, polyurethaanbushings
Safety Devices rolbeugel met kruis
Schnitzer carbon lip
Schnitzer radiatorkap
carbon dakspoiler
GT carbon middenconsole
GT carbon strip handschoenenkastje
H&H motorsport 300kmpu tellers
8000 Xenon HID kit
en nog meer flauwekul...

Auto zit nu op 328pk, beste tijd op 200mtr Assen was een 8.88 sec en dat met 1460kilo + benzine + 94 kilo bestuurder, best netjes dacht ik zo.. 13 mid 1/4 mile.

Gaan nu op zoek naar een Superchargerkitje en dan richting de 450+ pk, 6 bak eronder en dan ist 300+ en 0-200 in zon 12 sec.

Enige nadeel is dat de kitjes voor ///MPower niet te betalen zijn.. twinscrew supercharger kitjes zitten rond de 12000 euro! en voor een 325i ben je voor 3500 euro klaar... leuk had ik eerder moeten weten dit :D
hier dan nog wat flauwekul filmpies
0-160
[img:528:432]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... 3MPG-1.jpg[/img]

Flyby..
[img:528:432]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... 372MPG.jpg[/img]

Viaduct TT circuit Assen even het wegdek een ander kleurtje geven...
[img:320:240]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... _Paul5.jpg[/img]

Easy kill
[img:320:240]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... _Paul1.jpg[/img]

naast een maatje van me met zijn 911
[img:528:432]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... 367MPG.jpg[/img]

Ikzelf aan het werk in de kroeg.. Fristi zonnebril en de Fristi natuurlijk :D
[img:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... ower-1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Paul op 05 mei 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 28 apr 2007, 22:46

Mooi verhaal!

Zat er van de week aan te denken een M3 blok in een 325 te gaan leggen. Mijn 325 had echt een superbalans. Jammer dat het achteraf toch behoorlijk zwaar is.

Heb je de huidige remmen al verkocht of zijn die nog te koop?

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 apr 2007, 01:42

Welkom op DF Paul. 2 consumptiebonnen kun je halen bij Peter :wink:

Mooi verhaal 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 apr 2007, 05:17

Super verhaal Paul, met natuurlijk wat Paul ingredieënten :lol: donuts 8)

alleen die van 0 tot 160..tjs je hebt wel een supercharger nodig om onder de 12 sec te komen :roll: ik doe het in zo'n 8.5sec met de nwe banden :lol: eindelijk grip...ik kan nu gecontroleerd net als destijds in mijn Z3 m coupe met 321 en 360 pk weg rijden als het droog is...dus redelijk planken zonder drama...en dus ook serieus sneller vooruit, heerlijk :D
En een Engelsman heeft uitgerekend dat ik minimaal een 8.22sec moet kunnen rijden met grip op de 200 meter en dat zal ook wel, had al ooit een 8.52 met een snelle Nissan Sunny GTI-R en deze is veel sneller, maarja tis een kwestie van grip, moment, schakelen enz enz, maar ik ga nooit meer met gladde banden sprinten haha afgang, maar moest het weten, en ja ik heb het geweten...

Ow eneuh welkom Paul :lol: je hebt een mooi monster met een mooi geluid inderdaad een beetje CSL maar oude lui zullen wel wijzen als je langs rijd met het gas diep :?:
have fun mate, ben benieuwd naar je compressor verhaal, eneeuh voor een kleine 8.000,-euro kan dat ook al :idea:

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Bericht door GarreTT » 29 apr 2007, 10:02

Welkom Paul.

Super sound in die machine. :D Full lock op- en afritjes gaat je inderdaad prima af. En op mijn voorbumper zit nog wat rubber van je achterbanden. :mrgreen:

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 29 apr 2007, 10:16

Leuke auto. Op papier nog steeds 325?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 apr 2007, 10:38

Welkom ofzo.
Je auto ziet er weer strak uit nu :wink:

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 29 apr 2007, 11:12

ook welkom van mijn kant hier en leuk om je verslag te lezen!
ik haalde een 9,24 op assen met het slechte oude blok! wil graag eens weten wat ik nu rijdt?!!
kijken of ik daar achter kan komen op AM

MikeM3
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 okt 2006, 01:34

Bericht door MikeM3 » 30 apr 2007, 01:25

Hey Paul, mooi verhaal.
En je hebt smaak, ik vind je e36 echt mooi geworden. 8)

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 30 apr 2007, 18:04

Welkom Paul! Nette auto! Nette specs!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 30 apr 2007, 18:54

Mooie donuts! 8) :lol:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 30 apr 2007, 20:22

haha welkom PAUL!!!!!

En laat me voortaan niet meer zo schrikken he, bij de start in assen!! MAFKEES :D :D :D

Maareh geile wagen heb je hoor! :twisted:

Paul

Bericht door Paul » 30 apr 2007, 21:17

GOH lieverds wat een warm onthaal 8)


Ik loop natuurlijk al een tijdje mee hiero... maar denk stel me maar eens netjes voor..

Klauwen blijven hetzelfde Nandor.. alleen de schijven worden iets groter,

Het is idd nog steeds een 325i op kenteken, scheelt wat in de wegenbelasting en behoorlijk wat in de verzekering..
:lol:
@ GarreTT, de Subaruman neem ik aan??????

@ Arthur, ik heb voorlopug je waterpomptang niet meer nodig... gelukkig :D

@ Rene... een beetje M3 met kompressor moet de 0-200 wel doen in zon 12 sec lijkt me..., en je was de afgelopen keer niet de enige met gladde banden.. jij had nog profiel... ik had canvas :D

@ Sven, start is het allerbelangrijkste bij de 200mtr sprint.. die 8.8 ging gewoonweg perfect!

Nandor, het M3 blok is niets zwaarder dan een M50 motor hoor.. een beetje rijklare M3 zit hoog in de 1400 kilo,ik had een 325 met volledig m3 interieur dus de zware hufterstoelen.. dan hang je al tegen de 1400 kilo aan.. kooi erbij.. wat benzine etc..

Paul

Bericht door Paul » 30 apr 2007, 21:22

Trouwens Cees... hoezo niet meer laten schrikken....?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 30 apr 2007, 21:48

Paul schreef: @ Rene... een beetje M3 met kompressor moet de 0-200 wel doen in zon 12 sec lijkt me..., en je was de afgelopen keer niet de enige met gladde banden.. jij had nog profiel... ik had canvas :D

@ Sven, start is het allerbelangrijkste bij de 200mtr sprint.. die 8.8 ging gewoonweg perfect!
Ja maar jou gladde banden is ook wel logisch Oooh Gij grote Donut draaier :lol: 8)
Met de nwe Falken FK-542 is het minder genieten qua wheelspin maar stukken beter qua naar voren snelheid :lol: en kan nu weer gewoon sprintjes aangaan bij stoplichten of gewoon plomp het gas instampen in z'n 2 deze bandjes zijn echt goed! zo goed had ik niet verwacht...

eneuh toen ik een week ofzo later deze banden erop zette zag ik toen de oude er af kwamen ook canvas en ijzerdraad :shock: en dat 3 dagen voor ik over de 300km/u in Duitsland reed en wilde rijden, dus net op tijd :? moet er niet aan denken een klapband met die snelheid...

Ow en een Engelsman heeft uitgerekend dat ik minimaal een 8.22 moet kunnen halen op de 200mtr sprint en eindsnelheid 144km ik had al 140plus met die wheelspin(dus dat kan nog harder natuurlijk met deze nwe bandjes) maar hij had nog teveel gewicht ingevoerd voor mijn auto
dus kon nog iets sneller zei hij, maarja bla bla en geen persoonlijk bewijs, trouwens in Drachten op die strip kunnen ze daar ook behalve die 400 ook de 200 meenemen?

Paul

Bericht door Paul » 30 apr 2007, 22:23

200mtr tijd staat daar ook wel bij + je 60ft time.. en dat is ultiem belangrijk voor je tijd!

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 30 apr 2007, 22:39

Paul schreef:Trouwens Cees... hoezo niet meer laten schrikken....?
omdat je met je bivakmuts en maglight even kwam aanzetten terwijl ik compleet ik gedachten was om een list te bedenken om jouw te verslaan natuurlijk :twisted:

Paul

Bericht door Paul » 01 mei 2007, 00:24

OWJA.... de bivakmuts... 8) wask al helemaal vergeten man

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 01 mei 2007, 00:29

Welkom! Wij hebben elkaar al eens gesproken onder hét viaduct in Assen, na het Japanse gedoe. :)

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 01 mei 2007, 09:29

Hallo Paul,

Mooi verhaal, leuke history 8)

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 02 mei 2007, 17:24

dikke kar, leuk verhaal...

maareuh, 0 - 160 vol in de begrenzer met een olietemp van 50 graden? Nee dank je...

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 03 mei 2007, 18:41

Wat hoor/zie ik je daar zeggen Paul ...

Supercharger voor een 325 ???

Tell me more 8)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 03 mei 2007, 19:14

Dennis Schroyen schreef:dikke kar, leuk verhaal...

maareuh, 0 - 160 vol in de begrenzer met een olietemp van 50 graden? Nee dank je...
Olie-temp niet aangesloten.

Welkom Paul.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 03 mei 2007, 20:06

Hay Paul,

Leuke voorstel ronde ;)

Hier nog een filmpje van Jeroen en daarna Paul tijdens de CBR 2006:
Click here to watch Drive-by-350ZM3-E36

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten