Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos)

Bericht door Roman » 13 apr 2007, 10:07

En autoweek zei ook nog wel zo zeker, tis een Cayman! Foutje...
First things first: Contrary to what was widely reported yesterday (including here), the RUF CTR 3 is not derived from the Porsche Cayman. That makes it no less amazing, as the technical data pasted after the jump bears out. The CTR 3's bodywork is a RUF creation in aluminum and carbon fiber, and the earlier reports stating that the car is Cayman-based were probably a result of the automaker's use of the mid-engined Porsche coupe's taillamps. That's where it ends, however.

The 3,746cc twin-turbocharged flat six produces 700 horsepower and over 656 lb-ft of torque, which, according to RUF, enables the CTR3 to run from zero to 62 mph in 3.2 seconds and max out at 235 mph. Shifts come courtesy of a six-speed sequential manual gearbox. The tall shifter is capped with a metal knob and features prominently in the Ruf's leather-lined cabin. 15" 6-piston ceramic-composite brakes fore and aft handle the task of stopping this rocketship. The brakes are tucked behind a set five-spoke wheels sized 19" in front and 20" in back. As much a supercar as the Enzo, Carrera GT, and SLR McLaren, the CTR 3 is priced accordingly at €380,000 plus VAT. That's over $510,000 US dollars at the current exchange rate, and for the buyers who would consider adding one to their collections, it's probably worth every single penny.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roman op 13 apr 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 apr 2007, 10:13

GRUWELIJK gaaf ding!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 13 apr 2007, 10:31

Ik vond hem ook al wat groot voor een Cayman, die achterwielen waren op de vorige foto's gigantisch. CGT klopt beter qua verhoudingen. Wel gaaf dat ze gewoon bij de Flat 6 blijven ipv een V10. Stoere kar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 apr 2007, 10:55

Alle bronnen tot nu toe zeggen dat het gewoon een speciale Cayman is! kijk ook maar naar het blok ;

Zo is de CTR3 voorzien van een 3.8 liter twin-turbo 6-cilinder boxer motor met 700 pk en maar liefst 890 Nm aan koppel. Volgens de geruchten zou al deze power via een 7-traps automaat naar de wielen gaan en zou de CTR3 in staat zijn om een topsnelheid van 360 km/h te behalen. Toen de CTR & CTR2 op de markt kwamen waren ze zo goed als alle supercars uit hun periode de baas en het is dan ook te verwachten dat deze derde generatie hetzelfde gaat doen (bron: motor authority).

In de Carera GT zit echt wat anders en de acterlichten enz enz misschien dat ze de wielbasis hebben verlengd? dat zou kunnen maar denk gewoon een EVO Cayman...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 apr 2007, 11:08

Onderstel (chassis) is iig niet van een Cayman, daar is 'ie te groot voor. Misschien een 997 onderstel, chassis, voorkant en dan met aangepaste Cayman achterkant. Want het interieur is ook van een 997.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 apr 2007, 13:24

Topper, maar wel middenmotor ipv Heckmotor of niet?

Ruf flikt 't 'm weer. De CTR had ook een Alois' eigenbrouwsel 6 bak terwijl de turbo's van hun donormerk nog bij wijze van 4 bakken hadden (1987 ofzo) en dat en de rest van de aanpassingen: Leichtbau, geen dakgootjes, 1 buitenspiegel aerodynamica etc.maakte de kar tot een legend(Tschuess 959) en de tuner tot een fabrikant van wereldformaat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 apr 2007, 14:35

Het antwoord gevonden, lees hier;

Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld.

Voor het bouwen van de CTR 3 heeft RUF veel lichtgewicht materialen gebruikt. Zo is de carrosserie gemaakt van kevlar en koolstofvezel. Voor de deuren en de motorkap is aluminium gebruikt. Het onderstel is in eigen beheer ontwikkeld en maar liefst 20 centimeter langer dan dat van de Cayman. Dit resulteert in een hogere stabiliteit bij extreme snelheden. Alleen de achterlichten van de Porsche hebben hun weg gevonden naar de CTR 3.
De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo’s 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur.
Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.


Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 apr 2007, 15:16

DIK

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 13 apr 2007, 15:19

GTRene schreef:
Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...
dat is inderdaad echt schandalig! 380.000 euro excl. btw, dat is hier 440.800 euros.

Dat is wel ff wat minder als 620k :shock:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 19:03

Roman schreef:
GTRene schreef:
Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...
dat is inderdaad echt schandalig! 380.000 euro excl. btw, dat is hier 440.800 euros.

Dat is wel ff wat minder als 620k :shock:
volgens mij vergeet je de BPM als 380k de netto prijs is, zo ja dan kom je idd ergens rond de 600k uit.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 19:04

O ja had ik al gemeld dat ik dit geweldig speelgoed vind :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 apr 2007, 19:32

Ik heb een nieuw bureaubladachtergrondfotoobject gevonden :

[img:1280:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... hi_001.jpg[/img]



Prachtig stiksel ;)

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 13 apr 2007, 19:37

HEEEEEEEEERRRRRRRRRRRLLLLLLLLijke Wagen

er is ook nog een één of ander bedrijf bezig aan een Veyron-killer, de koets van de GT3, die is net wat lager, een verlengde achterkant, extra buizen, 3,6 liter twinturbomotor (boxer) met 1000+ pk, een verwachte topsnelheid van een dikke 400!!!
word dacht ik aan gewerkt door 9ff

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 apr 2007, 19:37

Ik had al zo'n idee dat je dit wel lekker zou vinden (zie gesloten draadje):
Joop schreef:Lekker porno interieurtje hoor echt iets voor Ilija (Macboy)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

RUF CTR 3 Clubsport

Bericht door GTRene » 09 mar 2012, 17:25

Foto's in eerdere posten moeten ff weer zichtbaar gemaakt worden, linkie ff iets aanpassen.

anyway, op de beurs staat weer een mooie, de RUF CTR 3 Clubsport

Afbeelding
RUF liet de Clubsportversie van de CTR 3 zien op de Autosalon Genève. De Clubsport-versie onderscheidt zich van de standaard-CTR 3 door een andere kleur en een aerodynamisch pakket van koolstofvezel. De auto stamt in de basis uit 2007, maar qua specificaties kan deze auto zich nog steeds meten met de absolute sportwagenelite. Geniet met ons mee van de informatie over de RUF CTR 3 Clubsport:

Cilinderinhoud: 3.746 cc

Vermogen: 750 pk

Maximumkoppel: 960 Nm

Transmissie: sequentiële zesbak

Topsnelheid: 370 km/h

0-100: 3,2 seconden

…en voor wie het echt wil weten:

Gemiddeld verbruik: 13,5 l/100 km

CO2-uitstoot: 311 g/km
nog een paar "gewone"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autoweek.nl/autonieuws/18894 ... -clubsport

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos

Bericht door GTRene » 12 nov 2012, 17:01

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos

Bericht door GTRene » 13 jan 2015, 15:21

Afbeelding

RUF CTR 3 Clubsport :kikker:

owja, en kan er iemand bij de startpost dat :1280:853 bij de [IMG........] weg halen? dan werken die fotos ook weer :foto:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos

Bericht door Arthur » 14 jan 2015, 00:44

U vraagt wij draaien :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos

Bericht door GTRene » 14 jan 2015, 10:19

thx Arthur :D :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMeinders, Kadett, Majestic-12 [Bot], RJK, Will F. en 37 gasten