First things first: Contrary to what was widely reported yesterday (including here), the RUF CTR 3 is not derived from the Porsche Cayman. That makes it no less amazing, as the technical data pasted after the jump bears out. The CTR 3's bodywork is a RUF creation in aluminum and carbon fiber, and the earlier reports stating that the car is Cayman-based were probably a result of the automaker's use of the mid-engined Porsche coupe's taillamps. That's where it ends, however.
The 3,746cc twin-turbocharged flat six produces 700 horsepower and over 656 lb-ft of torque, which, according to RUF, enables the CTR3 to run from zero to 62 mph in 3.2 seconds and max out at 235 mph. Shifts come courtesy of a six-speed sequential manual gearbox. The tall shifter is capped with a metal knob and features prominently in the Ruf's leather-lined cabin. 15" 6-piston ceramic-composite brakes fore and aft handle the task of stopping this rocketship. The brakes are tucked behind a set five-spoke wheels sized 19" in front and 20" in back. As much a supercar as the Enzo, Carrera GT, and SLR McLaren, the CTR 3 is priced accordingly at €380,000 plus VAT. That's over $510,000 US dollars at the current exchange rate, and for the buyers who would consider adding one to their collections, it's probably worth every single penny.
Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos)
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos)
En autoweek zei ook nog wel zo zeker, tis een Cayman! Foutje...






Laatst gewijzigd door Roman op 13 apr 2007, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Alle bronnen tot nu toe zeggen dat het gewoon een speciale Cayman is! kijk ook maar naar het blok ;
Zo is de CTR3 voorzien van een 3.8 liter twin-turbo 6-cilinder boxer motor met 700 pk en maar liefst 890 Nm aan koppel. Volgens de geruchten zou al deze power via een 7-traps automaat naar de wielen gaan en zou de CTR3 in staat zijn om een topsnelheid van 360 km/h te behalen. Toen de CTR & CTR2 op de markt kwamen waren ze zo goed als alle supercars uit hun periode de baas en het is dan ook te verwachten dat deze derde generatie hetzelfde gaat doen (bron: motor authority).
In de Carera GT zit echt wat anders en de acterlichten enz enz misschien dat ze de wielbasis hebben verlengd? dat zou kunnen maar denk gewoon een EVO Cayman...
Zo is de CTR3 voorzien van een 3.8 liter twin-turbo 6-cilinder boxer motor met 700 pk en maar liefst 890 Nm aan koppel. Volgens de geruchten zou al deze power via een 7-traps automaat naar de wielen gaan en zou de CTR3 in staat zijn om een topsnelheid van 360 km/h te behalen. Toen de CTR & CTR2 op de markt kwamen waren ze zo goed als alle supercars uit hun periode de baas en het is dan ook te verwachten dat deze derde generatie hetzelfde gaat doen (bron: motor authority).
In de Carera GT zit echt wat anders en de acterlichten enz enz misschien dat ze de wielbasis hebben verlengd? dat zou kunnen maar denk gewoon een EVO Cayman...
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Topper, maar wel middenmotor ipv Heckmotor of niet?
Ruf flikt 't 'm weer. De CTR had ook een Alois' eigenbrouwsel 6 bak terwijl de turbo's van hun donormerk nog bij wijze van 4 bakken hadden (1987 ofzo) en dat en de rest van de aanpassingen: Leichtbau, geen dakgootjes, 1 buitenspiegel aerodynamica etc.maakte de kar tot een legend(Tschuess 959) en de tuner tot een fabrikant van wereldformaat.
Ruf flikt 't 'm weer. De CTR had ook een Alois' eigenbrouwsel 6 bak terwijl de turbo's van hun donormerk nog bij wijze van 4 bakken hadden (1987 ofzo) en dat en de rest van de aanpassingen: Leichtbau, geen dakgootjes, 1 buitenspiegel aerodynamica etc.maakte de kar tot een legend(Tschuess 959) en de tuner tot een fabrikant van wereldformaat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Het antwoord gevonden, lees hier;
Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld.
Voor het bouwen van de CTR 3 heeft RUF veel lichtgewicht materialen gebruikt. Zo is de carrosserie gemaakt van kevlar en koolstofvezel. Voor de deuren en de motorkap is aluminium gebruikt. Het onderstel is in eigen beheer ontwikkeld en maar liefst 20 centimeter langer dan dat van de Cayman. Dit resulteert in een hogere stabiliteit bij extreme snelheden. Alleen de achterlichten van de Porsche hebben hun weg gevonden naar de CTR 3.
De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo’s 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur.
Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.
Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...
Schijn bedriegt: RUF heeft ons gemeld dat de CTR 3, in tegenstelling tot wat we u eerder berichtten, niet gebaseerd is op de Cayman. Het automerk heeft de supercar namelijk bijna geheel in eigen beheer ontwikkeld.
Voor het bouwen van de CTR 3 heeft RUF veel lichtgewicht materialen gebruikt. Zo is de carrosserie gemaakt van kevlar en koolstofvezel. Voor de deuren en de motorkap is aluminium gebruikt. Het onderstel is in eigen beheer ontwikkeld en maar liefst 20 centimeter langer dan dat van de Cayman. Dit resulteert in een hogere stabiliteit bij extreme snelheden. Alleen de achterlichten van de Porsche hebben hun weg gevonden naar de CTR 3.
De 3,8-liter zescilinder boxermotor levert dankzij beademing door twee turbo’s 700 pk en 890 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak op de achterwielen losgelaten. De CTR 3 sprint in 3,2 seconden naar 100 kilometer per uur en de topsnelheid ligt op 375 kilometer per uur.
Deze bom op wielen is in vergelijking met de concurrentie van Koenigsegg en Pagani bijna een koopje te noemen: 380.000 euro exclusief belastingen. In Nederland komt dat neer op 620.000 euro.
Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
volgens mij vergeet je de BPM als 380k de netto prijs is, zo ja dan kom je idd ergens rond de 600k uit.Roman schreef:dat is inderdaad echt schandalig! 380.000 euro excl. btw, dat is hier 440.800 euros.GTRene schreef:
Wat een bom BPM en belasting geld, das toch niet normaal meer...
Dat is wel ff wat minder als 620k
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik heb een nieuw bureaubladachtergrondfotoobject gevonden :
[img:1280:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... hi_001.jpg[/img]
Prachtig stiksel
[img:1280:853]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... hi_001.jpg[/img]
Prachtig stiksel

- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
HEEEEEEEEERRRRRRRRRRRLLLLLLLLijke Wagen
er is ook nog een één of ander bedrijf bezig aan een Veyron-killer, de koets van de GT3, die is net wat lager, een verlengde achterkant, extra buizen, 3,6 liter twinturbomotor (boxer) met 1000+ pk, een verwachte topsnelheid van een dikke 400!!!
word dacht ik aan gewerkt door 9ff
er is ook nog een één of ander bedrijf bezig aan een Veyron-killer, de koets van de GT3, die is net wat lager, een verlengde achterkant, extra buizen, 3,6 liter twinturbomotor (boxer) met 1000+ pk, een verwachte topsnelheid van een dikke 400!!!
word dacht ik aan gewerkt door 9ff
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
RUF CTR 3 Clubsport
Foto's in eerdere posten moeten ff weer zichtbaar gemaakt worden, linkie ff iets aanpassen.
anyway, op de beurs staat weer een mooie, de RUF CTR 3 Clubsport









http://www.autoweek.nl/autonieuws/18894 ... -clubsport
anyway, op de beurs staat weer een mooie, de RUF CTR 3 Clubsport
nog een paar "gewone"RUF liet de Clubsportversie van de CTR 3 zien op de Autosalon Genève. De Clubsport-versie onderscheidt zich van de standaard-CTR 3 door een andere kleur en een aerodynamisch pakket van koolstofvezel. De auto stamt in de basis uit 2007, maar qua specificaties kan deze auto zich nog steeds meten met de absolute sportwagenelite. Geniet met ons mee van de informatie over de RUF CTR 3 Clubsport:
Cilinderinhoud: 3.746 cc
Vermogen: 750 pk
Maximumkoppel: 960 Nm
Transmissie: sequentiële zesbak
Topsnelheid: 370 km/h
0-100: 3,2 seconden
…en voor wie het echt wil weten:
Gemiddeld verbruik: 13,5 l/100 km
CO2-uitstoot: 311 g/km
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18894 ... -clubsport
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos

RUF CTR 3 Clubsport

owja, en kan er iemand bij de startpost dat :1280:853 bij de [IMG........] weg halen? dan werken die fotos ook weer

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe info RUF CTR3, toch GEEEN Cayman (en nieuwe fotos
U vraagt wij draaien 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie, RJK, Semrush [Bot] en 5 gasten