Houden of?…..

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Thomth
Auto: BMW 325i coupé

Houden of?…..

Bericht door Thomth » 07 jul 2025, 23:44

Goedendag allen

Ik heb hier wel is wat vragen gesteld over mijn BMW 325i

Nu staat er ongeveer 250000km op de teller en begint toch de twijfel of ik nog door rijdt of iets anders ga uitzoeken

Ik ben de 2 of 3e eigenaar van de auto en heb hm nu bijna 4 jaar. Het is een N52B25, automaat, simpele uitvoering met iDrive, xenon, leer. Maar verder geen bijzonder opties

Ik heb de afgelopen jaren een hoop onderhoud gedaan waaronder
- klepseals
- automaat service
- disa kleppen, Carterventilatie
- vanos ventiel inlaat
- schokdempers rondom, draagarmen voorzijde , remmerij rondom

Binnenkort nog de waterpomp, thermostaat , expansie vat, multiriem en spanner

En dan voor eind van het jaar de draagarmen aan de achterkant, volgend jaar de ketting

Echter speelt ook de twijfel. De auto is niet veel meer waard maar heb wel relatief veel onderhoud. Ook merk ik dat er altijd wel iets piept of kraakt. Aan de andere kant, ik heb er wel serieus veel onderhoud aangedaan, zwakke punten van het blok bijna allemaal wel aangepakt. Ook vind ik het nog steeds een fijne auto en ik ‘weet wat ik heb’

Ik zit wel vaak een beetje rond te kijken , met name naar een e91 330i met N52B30. Vooral in Duitsland staat er vrij veel te koop met kilometerstanden rondom de 100.000km

Ik vraag me af of ik hier wat mee opschiet. Want uiteindelijk ga je hier natuurlijk ook dingen mee krijgen. En ik heb nu al vrij veel gedaan

Hoe kijken jullie hiernaar?

Geertmans

Re: Houden of?…..

Bericht door Geertmans » 07 jul 2025, 23:49

Hetzelfde als jij ongeveer. Als het investeren in goed onderhoud je tegen begint te staan, kan dat een reden zijn om een jongere auto te zoeken. Masr geen garantie dat je bij een jongere auto lage onderhoudskosten hebt. Daarnaast, zoals je al aangeeft, is de afschrijving van je 325i erg laag. Dus puur financieel: doorrijden

Berrie
Auto: Volkswagen Golf

Bericht door Berrie » 08 jul 2025, 00:20

Je vindt het een fijne auto, je hebt er veel in geïnvesteerd en je weet wat je hebt. Met een andere auto van zo'n 15 jaar oud moet je dat nog maar afwachten. Een km-stand van rond de 100.000 km voor zo'n E91 330i zou ik niet direct een pluspunt willen noemen. Ik zou doorrijden in je 325i.

Thomth
Auto: BMW 325i coupé

Bericht door Thomth » 08 jul 2025, 09:21

Ja ik ben vooral een beetje bang dat ik dan wat anders koop met het idee dat ik dan wat minder kosten ga maken. Maar dat er dan toch wat gebreken zijn waardoor je van voren af kan gaan beginnen

Aan de andere kant is een auto voor mij ook wel hobby. Dus een mooie 330i kopen is ook geen straf

Dimitri
Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe

Bericht door Dimitri » 08 jul 2025, 09:41

Ik zou niet de upgrade doen omdat je denkt dat je met een lagere km-stand minder onderhoud hebt. Die dingen die je gedaan hebt zijn redelijk standaard N52 dingen, die krijg je bij een lagere km-stand toch wel weer om je oren.

Als je wil upgraden om weer eens wat nieuws te hebben en nét wat meer vermogen of meer opties te hebben... Lekker doen!

HJ2

Bericht door HJ2 » 08 jul 2025, 09:45

Volgens mij heb je onbewust stiekem de keuze al gemaakt, anders was er geen twijfel ;-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 jul 2025, 10:37

Precies, lekker wat anders halen ;) Wisselen is ook wel eens fijn, na 4 jaar. En ook die auto went, maar heb je wel weer wat anders. Als het jeukt moet je krabben :)

Plaats reactie