Hallo allemaal!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Jvmeer
Auto: Golf 4

Hallo allemaal!

Bericht door Jvmeer » 27 aug 2024, 13:35

Dag autoliefhebbers

Laat ik mezelf even voorstellen. @JessieJ kent me inmiddels wel :D maar voor de rest wie ben ik nou eigenlijk?

Ik ben een 23-jarige autoliefhebber tot in het diepst van mijn ziel. Auto's zijn niet zomaar een hobby voor mij. ze zijn mijn passie, mijn manier van leven. Mijn reis in de autowereld begon toen ik op mijn 18e mijn rijbewijs haalde. Veiligheid stond toen altijd op 1 (nu ook nog wel maar soms even niet :kikker: ), was altijd een rustige rijder. Maar alles veranderde op een dag in 2019. Ik zat op de bank en zag voor het eerst auto's over het circuit scheuren en wist niet wat ik zag. Het was de Formule 1. Dat was het moment dat alles klikte. Vanaf dat moment begon ik alles over auto's te leren. Van motoren bouwen tot de fijne kneepjes van achterwiel vs voorwielaandrijving en hoe iets simpels als een aangepaste uitlaat je meer pk's kan opleveren. De wereld van de autosport en techniek greep me vast en liet me niet meer los. Waarom was Mercedes zo dominant in F1? Hoe werkt aerodynamica? Waarom reageert de auto als de asfalt 5 graden koeler is? Al die vragen hielden me bezig. Dag en nacht.

Maar het bleef niet bij theorie. Nee ik wilde het zelf ervaren, voelen en leven. Ik leerde short shiften, rev matchen en zelfs remmen met mijn linker voet (niet heel makkelijk trouwens met een handbak). Ik probeerde dingen uit als onderstuur te elimineren in snelle bochten en nog van alles.

En nu zijn we hier in het mooie 2024. Ik ben klaar voor iets nieuws, iets dat mijn passie voor auto's naar een hoger niveau tilt. Ik wil geen auto die me simpelweg van A naar B brengt. Nee. ik wil een auto die me elke keer dat ik instap een gevoel van pure vreugde geeft. Een auto die me laat glimlachen als ik een bocht neem met de achterwielaandrijving alsof ik Max Verstappen zelf ben (oke misschien niet helemaal als Max maar je begrijpt me :df: ). De sensatie van een BMW, het geluid uit de uitlaat die als muziek in je oren klinkt.
De beleving van die prachtige 6 in-lijn motor, die nog meer doet voelen dan een liveconcert van Taylor Swift.

Een M140i blijft toch wel mijn droomauto maar ik ben nu eigenlijk ook opzoek naar een BMW 130i. Heb zojuist een topic aangemaakt met dat ik naar een BMW 130i op zoek ben. Dus mocht je er een hebben of iemand kennen laat het met gerust weten!

Niels
Auto: Prius+

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Niels » 27 aug 2024, 13:55

Welkom!

JP

Bericht door JP » 27 aug 2024, 14:00

Welkom !
Jvmeer schreef: 27 aug 2024, 13:35 Dag autoliefhebbers

Laat ik mezelf even voorstellen. @JessieJ kent me inmiddels wel :D maar voor de rest wie ben ik nou eigenlijk?

Ik ben een 23-jarige autoliefhebber tot in het diepst van mijn ziel. Auto's zijn niet zomaar een hobby voor mij. ze zijn mijn passie, mijn manier van leven. Mijn reis in de autowereld begon toen ik op mijn 18e mijn rijbewijs haalde. Veiligheid stond toen altijd op 1 (nu ook nog wel maar soms even niet :kikker: ), was altijd een rustige rijder. Maar alles veranderde op een dag in 2019. (...)
Dat veiligheid voorop heeft dan niet lang geduurd.....als je nu 23 bent en in 2019 al het licht zag :tooth:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 27 aug 2024, 14:02

Welkom.
En gewoon die M140i van Jessie overnemen :df:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 27 aug 2024, 14:42

Welkom!

JessieJ
Auto: BMW M140i