Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
- Martijn M
- Berichten: 3307
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Dat ding kan toch achter de bijrijdersstoel?
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Mooie lange vriendin met lange benen is heel tof. Maar niet met kinderzitje achter de stoel. Dan zit ze achterin.
Lekker rustig hoor ik veel mannen nu denken maar is geen oplossing voor als er nog een kinderstoel bij komt of als er een passagier mee gaat etc.
Er komt een praktischere auto. Geen BMW meer. Jammer dat Nederland zelf zo krap is en een dikke amerikaan nergens past in een stad.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Nou er is wat nieuws:
De volledige duratec conversie is verkocht!
Hoop komende weken alles eruit te halen.
En er is al een vermogens upgrade gekocht…
Een Jackson racing supercharger. Ergens gaan we op een 290-310 wiel pk uit komen om te beginnen. Later een andere manifold en chargecooling voor nog wat meer.
Ben bezig om een 4-1 uitlaat spruitstuk te bestellen en mail is eruit voor de aandrijfassen. Zou zomaar kunnen dat we komende zomer kunnen rijden.
De volledige duratec conversie is verkocht!
Hoop komende weken alles eruit te halen.
En er is al een vermogens upgrade gekocht…
Een Jackson racing supercharger. Ergens gaan we op een 290-310 wiel pk uit komen om te beginnen. Later een andere manifold en chargecooling voor nog wat meer.
Ben bezig om een 4-1 uitlaat spruitstuk te bestellen en mail is eruit voor de aandrijfassen. Zou zomaar kunnen dat we komende zomer kunnen rijden.
- Nivek
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Nice! Heeft die ook voorbereiding voor een chargecooler of moet er echt een andere inlaat op?
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Het kan maar er moet eigenlijk een DC5 spruitstuk op ipv de huidige EP3. Is niet meer te krijgen dus 2e hands zoektocht komend jaar. Kan een volgende winter Is een merc racing spruitstuk te krijgen alleen x2 de prijs, dus alleen als ik DC5 niet kan vinden.
Even pas op de plaats nu en rijdend maken komende maanden. Het begint vorm te krijgen.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Kleine update met groot gevolg.
- smiley
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Wat gaan we nou krijgen. Een heel epistel bij de buren, en wij moeten het doen met een teaser?
Doe eens gauw bijwerken!
Doe eens gauw bijwerken!
-
Online
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Verwend nest
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
De uitgebreide versie dan
Roadtrip!
De pallet verzenden was geen optie en ivm herstel operatie moest ik wat geduld hebben met ophalen.
Ophalen ging wel een feestje worden want de conversie lag klaar bij Analogue Automotive. Hij koopt Elises en Exiges om ze geheel te strippen en opnieuw op te bouwen voor klanten wereldwijd.
Om 0315u in de nacht vertrokken en zouden om 2200u de trein terug pakken maar die hebben we vervroegd naar 1900u zodat we, na tussen stop bij een echte Belgische frituur, om 2230 thuis waren
Analogue Automotive
o.a deze auto en de review ervan.
https://youtu.be/Ny47kkZkn_A?si=L3o0O3tkVf9dMeV5
zijn via de kust gereden met wat rust pauzes. O.a. in Brighton gestopt voor stevig ontbijt.
Van de werkplaats geen foto’s gemaakt want we waren te druk met praten over 1001 dingen.
en thuis in de nieuwe kleine garage.
subframe, motorsteunen, schakelmechanisme, motor, versnellingsbak, 2 kabelbomen en 2ecu’s waarvan 1 een Hondata Kpro v4 is.
Inmiddels bezig met een uitlaat systeem en dit weekend nog iets opgehaald..
Een JRSC, jackson racing supercharger. De Lotus gaat de 300pk wel halen.
supercharger, neus bracket, 2 poellies, 650cc injectoren en een map voor de grote pulley met 310pk voor de hondata kpro v4
Roadtrip!
De pallet verzenden was geen optie en ivm herstel operatie moest ik wat geduld hebben met ophalen.
Ophalen ging wel een feestje worden want de conversie lag klaar bij Analogue Automotive. Hij koopt Elises en Exiges om ze geheel te strippen en opnieuw op te bouwen voor klanten wereldwijd.
Om 0315u in de nacht vertrokken en zouden om 2200u de trein terug pakken maar die hebben we vervroegd naar 1900u zodat we, na tussen stop bij een echte Belgische frituur, om 2230 thuis waren
Analogue Automotive
o.a deze auto en de review ervan.
https://youtu.be/Ny47kkZkn_A?si=L3o0O3tkVf9dMeV5
zijn via de kust gereden met wat rust pauzes. O.a. in Brighton gestopt voor stevig ontbijt.
Van de werkplaats geen foto’s gemaakt want we waren te druk met praten over 1001 dingen.
en thuis in de nieuwe kleine garage.
subframe, motorsteunen, schakelmechanisme, motor, versnellingsbak, 2 kabelbomen en 2ecu’s waarvan 1 een Hondata Kpro v4 is.
Inmiddels bezig met een uitlaat systeem en dit weekend nog iets opgehaald..
Een JRSC, jackson racing supercharger. De Lotus gaat de 300pk wel halen.
supercharger, neus bracket, 2 poellies, 650cc injectoren en een map voor de grote pulley met 310pk voor de hondata kpro v4
- Alexsti
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Heb je nu een beetje alles binnen om te gaan beginnen met bouwen ?
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Zo de uitlaat is binnen. Moet wel aangepast gaan worden. Ipv de flexidelen zal er een verwijderbare extra demper gemaakt worden die ik kan wisselen met een sportcat. Ook de eind demper moet hervulbaar worden.
Misschien een H2 einddemper bestellen van 2 bular speciaal voor circuit.
uitlaat systeem is een 73mm/2.87 inch inwendig. Aardige maat.
clockwise baffle nog voor in carter, fuelrail, licht vliegwiel en koppeling en remote olie filter oplossing.
Wil de waterpomp, startmotor en dynamo ook meteen vervangen. Ook distributie ketting opmeten. Zou nog goed moeten zijn.
Maar daarna kan ik wel gaan bouwen
Twijfel alleen om er meteen een rolkooi in te zetten.
Misschien een H2 einddemper bestellen van 2 bular speciaal voor circuit.
uitlaat systeem is een 73mm/2.87 inch inwendig. Aardige maat.
Bijna
clockwise baffle nog voor in carter, fuelrail, licht vliegwiel en koppeling en remote olie filter oplossing.
Wil de waterpomp, startmotor en dynamo ook meteen vervangen. Ook distributie ketting opmeten. Zou nog goed moeten zijn.
Maar daarna kan ik wel gaan bouwen
Twijfel alleen om er meteen een rolkooi in te zetten.
- Alexsti
- Berichten: 1075
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Bijna alles dus.... wel mooi spul.
Een rolkooi weet je het zeker....voor de veiligheid top natuurlijk, maar het in en uitstappen wordt er niet makkelijker op lijkt me.
Een rolkooi weet je het zeker....voor de veiligheid top natuurlijk, maar het in en uitstappen wordt er niet makkelijker op lijkt me.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Maar niet beginnen nog over brandstof leidingen en oja een speciale brandstof pomp
Rolkooi maakt voor in en uitstappen niet heel veel uit. Alleen ipv polyester koppen, kop je nu een ijzeren buis. En dat houdt mij tegen aangezien het ook een straat auto is. Stoelen met oren werkt niet in deze auto en schuim om de kooi helpt niet bij een flinke impact. Heb je toch echt een helm nodig.
Gelukkig dit jaar alle tijd van de wereld om eraan te werken…….
Rolkooi maakt voor in en uitstappen niet heel veel uit. Alleen ipv polyester koppen, kop je nu een ijzeren buis. En dat houdt mij tegen aangezien het ook een straat auto is. Stoelen met oren werkt niet in deze auto en schuim om de kooi helpt niet bij een flinke impact. Heb je toch echt een helm nodig.
Gelukkig dit jaar alle tijd van de wereld om eraan te werken…….
- smiley
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Rolkooi lijkt me heel verstandig met dit vermogen.
Hervulbare en verwijderbare demper op dat korte stuk. Dat wordt een mooie uitdaging
Hervulbare en verwijderbare demper op dat korte stuk. Dat wordt een mooie uitdaging
-
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Vanwaar heb je dit jaar zoveel tijd? Of was het een cynische opmerkung?
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Ja hele mooie uitdaging…
Op de Duratec zit er een korte schotten demper ipv een cat. Misschien is dat een betere oplossing?
Safety devices lijkt de kooi qua montage en stukje bruikbaarheid op straat. Lagere stoelen en 6 punts gordels zijn sowieso een must.
Cynisch. Geen idee nog waar ik de tijd vandaan moet halen.
- Nivek
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Schottendemper is volgens mij ook niet meest ideaal qua flow. Maar het is lastig, demping. Als t gaat om geluid althans.
Voor mijn mazda een demontabele demper gemaakt, in de veronderstelling dat de oude op was. Maar dat bleek niet zo te zijn
Voor mijn mazda een demontabele demper gemaakt, in de veronderstelling dat de oude op was. Maar dat bleek niet zo te zijn
- smiley
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Voor het geluid zeker. Maar heb je geen verwijderbaar deel nodig voor de cat/keuring?
De getunde speedsters hebben er last van dat bij diverse hervulbare dempers het vulmateriaal wordt verpulverd door de resonantie, en er zo weer uitgeblazen wordt. Misschien dat jij er geen last van hebt, maar je kunt het meenemen als variabele.
Ik blaas het er in 2 trackdays uit (tullet), en heb hervullen opgegeven (vandaar alleen cpz tot 19:00 en spa)
https://www.youtube.com/watch?v=b-3Ro8_IXe0
Er is er 1 geweest met een 400pk systeem die een maatwerk schottendemper gebouwd heeft. Lekker stil.
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... 9&start=75
Laatst gewijzigd door smiley op 13 mar 2024, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Resonantie of warmte.. bij de meeste auto's zit er een paar meter pijp tussen de headers en de einddemper..?
- smiley
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Beide?
Ik heb bij mijn laatste poging eerst staalwol die 1200 graden aan zou kunnen om de geperforeerde pijp gedaan, en daarna de rest met resonantievulling die tot 1000 graden aan zou kunnen.
2 trackdagen en het lag eruit.
Ik heb bij mijn laatste poging eerst staalwol die 1200 graden aan zou kunnen om de geperforeerde pijp gedaan, en daarna de rest met resonantievulling die tot 1000 graden aan zou kunnen.
2 trackdagen en het lag eruit.
-
Online
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Overdrijven ze hun claim misschien.. Hoe doen de oems het, schotten?
- smiley
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
oem zijn er geen speedsters/elise/exige S1/S2 die deze belachelijke vermogens aantikken.
Is allemaal racerij spul en dan wordt het leren leven met wat er is (bijna allemaal absorptie dempers), of de betere huisvlijt.
Hier zie je een beetje de limitaties waarbinnen je moet werken.
Na de downpipe, een bocht naar links voor een straightpipe/cat/minidemper.
Daarna naar rechts voor de einddemper, waarbij je vaak al buiten de dimensies van de oem demper zit en maatwerk hitteschild moet maken om de auto te beschermen.
Is allemaal racerij spul en dan wordt het leren leven met wat er is (bijna allemaal absorptie dempers), of de betere huisvlijt.
Hier zie je een beetje de limitaties waarbinnen je moet werken.
Na de downpipe, een bocht naar links voor een straightpipe/cat/minidemper.
Daarna naar rechts voor de einddemper, waarbij je vaak al buiten de dimensies van de oem demper zit en maatwerk hitteschild moet maken om de auto te beschermen.
Laatst gewijzigd door smiley op 13 mar 2024, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Ja het is een heel geneuzel. De 2bular H2 demper met silenced decat als circuit setup kan maar geen garantie.
De aangekochte demper dan als “straat” uitlaat gebruiken.
De aangekochte uitlaat redt het nooit onder de 95db. De duratec uitlaat heeft een silenced decat en de eind demper is 2cm groter in diameter en die bleef met een NA 2 liter , volgas, net onder de 94db op zolder.
Ga het tzt wel zien en horen als alles gemonteerd zit en dan keuzes maken. 2bular bestellen kan enorm lang duren dus dat is wel een nadeel.
De aangekochte demper dan als “straat” uitlaat gebruiken.
De aangekochte uitlaat redt het nooit onder de 95db. De duratec uitlaat heeft een silenced decat en de eind demper is 2cm groter in diameter en die bleef met een NA 2 liter , volgas, net onder de 94db op zolder.
Ga het tzt wel zien en horen als alles gemonteerd zit en dan keuzes maken. 2bular bestellen kan enorm lang duren dus dat is wel een nadeel.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Nou de BMW is verkocht. Spijtig, enorme fijne auto maar een auto ala Smax of alhambra is even beter de komende jaren.
Balen wel, de Ford powershift automaatbakken staan niet als betrouwbaar bekend, laat staan de DSG bakken bij VAG. Handgeschakeld heb ik eigenlijk weinig zin in.
Oja, en de k20 staat op de motor standaard
Aandrijf assen komen volgende week binnen. Weer iets afgevinkt.
Balen wel, de Ford powershift automaatbakken staan niet als betrouwbaar bekend, laat staan de DSG bakken bij VAG. Handgeschakeld heb ik eigenlijk weinig zin in.
Oja, en de k20 staat op de motor standaard
Aandrijf assen komen volgende week binnen. Weer iets afgevinkt.
- Arthur
- Berichten: 39895
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Zijn toch veel verschillende types DSG bakken. Is het allemaal kommer en kwel? Geloof ik niks van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], GRzep en 7 gasten