
Gooi maar dicht
- Martijn M
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Dat ding kan toch achter de bijrijdersstoel? 

-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nivek
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Nice! Heeft die ook voorbereiding voor een chargecooler of moet er echt een andere inlaat op?
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Wat gaan we nou krijgen. Een heel epistel bij de buren, en wij moeten het doen met een teaser?
Doe eens gauw bijwerken!

Doe eens gauw bijwerken!
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Verwend nest 

-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alexsti
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Heb je nu een beetje alles binnen om te gaan beginnen met bouwen ?
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alexsti
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Bijna alles dus....
wel mooi spul.
Een rolkooi weet je het zeker....voor de veiligheid top natuurlijk, maar het in en uitstappen wordt er niet makkelijker op lijkt me.


Een rolkooi weet je het zeker....voor de veiligheid top natuurlijk, maar het in en uitstappen wordt er niet makkelijker op lijkt me.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Rolkooi lijkt me heel verstandig met dit vermogen.
Hervulbare en verwijderbare demper op dat korte stuk. Dat wordt een mooie uitdaging
Hervulbare en verwijderbare demper op dat korte stuk. Dat wordt een mooie uitdaging

-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Vanwaar heb je dit jaar zoveel tijd? Of was het een cynische opmerkung?
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nivek
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Schottendemper is volgens mij ook niet meest ideaal qua flow. Maar het is lastig, demping. Als t gaat om geluid althans.
Voor mijn mazda een demontabele demper gemaakt, in de veronderstelling dat de oude op was. Maar dat bleek niet zo te zijn
Voor mijn mazda een demontabele demper gemaakt, in de veronderstelling dat de oude op was. Maar dat bleek niet zo te zijn

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Voor het geluid zeker. Maar heb je geen verwijderbaar deel nodig voor de cat/keuring?Emiel schreef: 12 mar 2024, 05:50 Op de Duratec zit er een korte schotten demper ipv een cat. Misschien is dat een betere oplossing?
De getunde speedsters hebben er last van dat bij diverse hervulbare dempers het vulmateriaal wordt verpulverd door de resonantie, en er zo weer uitgeblazen wordt. Misschien dat jij er geen last van hebt, maar je kunt het meenemen als variabele.
Ik blaas het er in 2 trackdays uit (tullet), en heb hervullen opgegeven (vandaar alleen cpz tot 19:00 en spa)
https://www.youtube.com/watch?v=b-3Ro8_IXe0
Er is er 1 geweest met een 400pk systeem die een maatwerk schottendemper gebouwd heeft. Lekker stil.
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... 9&start=75
Laatst gewijzigd door smiley op 13 mar 2024, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Resonantie of warmte.. bij de meeste auto's zit er een paar meter pijp tussen de headers en de einddemper..?
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Beide?
Ik heb bij mijn laatste poging eerst staalwol die 1200 graden aan zou kunnen om de geperforeerde pijp gedaan, en daarna de rest met resonantievulling die tot 1000 graden aan zou kunnen.
2 trackdagen en het lag eruit.
Ik heb bij mijn laatste poging eerst staalwol die 1200 graden aan zou kunnen om de geperforeerde pijp gedaan, en daarna de rest met resonantievulling die tot 1000 graden aan zou kunnen.
2 trackdagen en het lag eruit.

-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1

Overdrijven ze hun claim misschien.. Hoe doen de oems het, schotten?
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
oem zijn er geen speedsters/elise/exige S1/S2 die deze belachelijke vermogens aantikken.
Is allemaal racerij spul en dan wordt het leren leven met wat er is (bijna allemaal absorptie dempers), of de betere huisvlijt.
Hier zie je een beetje de limitaties waarbinnen je moet werken.
Na de downpipe, een bocht naar links voor een straightpipe/cat/minidemper.
Daarna naar rechts voor de einddemper, waarbij je vaak al buiten de dimensies van de oem demper zit en maatwerk hitteschild moet maken om de auto te beschermen.
Is allemaal racerij spul en dan wordt het leren leven met wat er is (bijna allemaal absorptie dempers), of de betere huisvlijt.
Hier zie je een beetje de limitaties waarbinnen je moet werken.
Na de downpipe, een bocht naar links voor een straightpipe/cat/minidemper.
Daarna naar rechts voor de einddemper, waarbij je vaak al buiten de dimensies van de oem demper zit en maatwerk hitteschild moet maken om de auto te beschermen.
Laatst gewijzigd door smiley op 13 mar 2024, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
—
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
-
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43154
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise Motorsport S1 / Exige S1
Zijn toch veel verschillende types DSG bakken. Is het allemaal kommer en kwel? Geloof ik niks van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Downforce Hans, EvdP, Hitz, Joël D., Kadett, Marc Sierra, SlowCo, Spinazie, StefanW en 15 gasten