Dashboard verlichting aan zonder dat de autolampen aan zijn
- Dennis Cavallino
Dashboard verlichting aan zonder dat de autolampen aan zijn
Daar zou nu eens een verbod op moeten komen. Dat autofabrikanten bij het starten het dashboard verlichten zonder dat men de lampen aan zet. Dat kan ik echt niet begrijpen.
Laatste jaren zie ik veel bestuurders van nieuwe auto's rijden in het (Schemer)donker zónder verlichting. Als ik dan in hun auto zie dat de dashboardverlichting wel brandt, kan ik het ze haast niet kwalijk nemen.
Levensgevaarlijk (zonder dat de 'schuldige' bestuurder het zelf door heeft).
Welke idioot heeft dit ooit bedacht? En waarom wordt zoiets door de NCAP niet verboden???
Laatste jaren zie ik veel bestuurders van nieuwe auto's rijden in het (Schemer)donker zónder verlichting. Als ik dan in hun auto zie dat de dashboardverlichting wel brandt, kan ik het ze haast niet kwalijk nemen.
Levensgevaarlijk (zonder dat de 'schuldige' bestuurder het zelf door heeft).
Welke idioot heeft dit ooit bedacht? En waarom wordt zoiets door de NCAP niet verboden???
-
Bij sommige auto's dimt de dashboardverlichting zelfs als je de normale verlichting aanzet (anders is het aardig fel). Is iig bij m'n pa z'n auto zo, en bij de S2000 ook. Daar is het weer lastig omdat je overdag dus niet met licht aan kunt rijden, dat digitale dashboard is met een beetje zon helemaal lastig te lezen.
- volvoc30
Ik vind gewoon dat de fabrikant ervoor moet zorgen dat lampen ALTIJD aan staan. Hoeveel mensen ik met slecht weer of in de schemer wel niet zonder lampen zie rijden. Dat zijn van die mensen die met alles bezig zijn behalve rijden. Of van die mensen die alleen met stadslampen aan rijden. WTF wat heeft dat voor nut, doe ze dan helemaal aan.
Zo, mijn hart is weer voor een deel gelucht.
Laatst gewijzigd door volvoc30 op 06 mar 2007, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wouter
Re: Dashboard verlichting aan zonder dat de autolampen aan z
stel je nu voor dat het donker is hou wou je dan je licht knopje vindenDennis Cavallino schreef:Daar zou nu eens een verbod op moeten komen. Dat autofabrikanten bij het starten het dashboard verlichten zonder dat men de lampen aan zet. Dat kan ik echt niet begrijpen.

boeie allemaal gewoon rijden met die hap

Laatst gewijzigd door Wouter op 06 mar 2007, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Bij mijn z06 brand de dashboard verlichting als je instapt.
Als het donker is en je hebt je verlichting niet aan dan geeft de auto de tekst op je dashbord "headlights suggested"
Je kan hem ook op automatic zetten.
Als het dan donker wordt of je een tunnel in gaat,gaat de verlichting vanzelf aan.
Grtz,Hans
Als het donker is en je hebt je verlichting niet aan dan geeft de auto de tekst op je dashbord "headlights suggested"
Je kan hem ook op automatic zetten.
Als het dan donker wordt of je een tunnel in gaat,gaat de verlichting vanzelf aan.
Grtz,Hans
- Fabian
- Kasteel
Is reeds onderzocht, voordelen ervan waren groots, maar het nadeel was dat het op jaarbasis 2cent kostte, wat niet verantwoord was t.o.v. het milieu.volvoc30 schreef:Ik vind gewoon dat de fabrikant ervoor moet zorgen dat lampen ALTIJD aan staan. Hoeveel mensen ik met slecht weer of in de schemer wel niet zonder lampen zie rijden. Dat zijn van die mensen die met alles bezig zijn behalve rijden. Of van die mensen die alleen met stadslampen aan rijden. WTF wat heeft dat voor nut, doe ze dan helemaal aan.
* heel beknopt samengevat *
- Joop
het plat rijden van mensen door automobilisten die hun lampen niet aanhebben kost de samenleving waarschijnlijk meer... Aandoen dus die lampen. Ik hoef enkel het sleuteltje om te draaien en een beetje DHZ'er bakt de draden wel zo aan elkaar dat dit bij iedere auto kan.Kasteel schreef:Is reeds onderzocht, voordelen ervan waren groots, maar het nadeel was dat het op jaarbasis 2cent kostte, wat niet verantwoord was t.o.v. het milieu.volvoc30 schreef:Ik vind gewoon dat de fabrikant ervoor moet zorgen dat lampen ALTIJD aan staan. Hoeveel mensen ik met slecht weer of in de schemer wel niet zonder lampen zie rijden. Dat zijn van die mensen die met alles bezig zijn behalve rijden. Of van die mensen die alleen met stadslampen aan rijden. WTF wat heeft dat voor nut, doe ze dan helemaal aan.
* heel beknopt samengevat *
- Downforce Hans
- Dennis Cavallino
Ok, als jij zo'n DHZ-er weet, ik hoor het graag, want ik wil ze continu aan hebben. Naast dat het veiliger is, is het ook handig. Als mijn accu leeg is, krijg ik auto niet meer open namelijk.
:idea: bedenk me opeens dat ik al eens naam van iemand heb doorgekregen die goed is met electra via Diho die ook een mooie switch in kan bouwen voor ABS aan/uit. Komt goed!
:idea: bedenk me opeens dat ik al eens naam van iemand heb doorgekregen die goed is met electra via Diho die ook een mooie switch in kan bouwen voor ABS aan/uit. Komt goed!
- Downforce Dennis
-
Maar als je bij die e90 nog gaat knutselen met de verlichting moet je ook wel een drol eerste klas zijn. Die progt een dealer in 10 minuten voor je om. 
Overigens zet ik de verlichting altijd automatisch aan. Niet omdat ik overdag dan beter zie maar hopelijk val ik wat meer op bij een kippige bestuurder.

Overigens zet ik de verlichting altijd automatisch aan. Niet omdat ik overdag dan beter zie maar hopelijk val ik wat meer op bij een kippige bestuurder.