Een 3e auto want we hebben ook nog een deukenbak/boodschappenauto, een Starlet.
Ik wilde al jaren een roadster en dan het liefst het laatste type MR2 want ik heb al eerder het 2e type gehad (SW20).
Maar al zoekende naar een geschikte auto (bwj '03+ ivm olieverbruik problemen bij pre-facelift) keek ik met een scheef oog naar de MX-5 en dan met name de NC (2005-2015). Aantal keren in een NC gezeten en gereden, maar het voelde allemaal wat zwaarder en logger aan dan een MR2. Logisch ook want de NC is, vooral met elektrisch dak, een stuk zwaarder dan een MR2 met z'n 950kg. De MR2 had dan weer als nadeel dat het lastiger is om zelf aan te klooien ivm de beperkte ruimte rond de motor en ik heb geen brug o.i.d. Ik kan heel veel zelf in mijn garage en heb een heel arsenaal aan materiaal ter beschikking maar bij een middenmotor loop je al snel tegen beperkingen aan als je geen brug hebt.
Op een dag kwam ik een advertentie tegen van een NA en ik besefte me dat ik nooit bij die auto had stil gestaan als eventuele optie.
Na wat NA's te hebben bekeken groeide de interesse en al snel kocht ik samen met GF (ja die vind auto's ook leuk dus had er ook wat over te zeggen) een NA uit 1993. Heerlijk om weer eens in een basic auto te rijden zonder toeters en bellen. 950kg op kenteken en dat voel je, rijdt heerlijk met zo'n laag gewicht.
Op het stuurtje na was de auto bij aankoop origineel. Al snel volgden de eerste aanpassingen want met dat goddelijke lichaam van me pastte het niet optimaal in zo'n kleine auto. Dus de originele armsteunen moesten er aan geloven en werden vervangen voor lederen deurstraps. Zodoende wat meer ruimte voor de knieën. En de originele uitlaat vanaf de katalysator werd vervangen voor een Cobalt systeem voor wat meer geluid zonder dat het overdreven hard is. Vooral wat meer donker geluid zonder de bekende vervelende snerp.

Uiteraard moet er ook mee op de tolweg gereden worden.

Huh wat ? Bodyroll ? Waar ?