
Na jaren lang rijden in veel verschillende Honda's heb ik ruim een jaar geleden besloten een Mazda Miata MX-5 te kopen om de simpele reden dat ik weer iets wilde uit Japan, het goedkoop moest zijn (onderhoud, verzekering en belasting) en rwd moest hebben. Met deze 3 eisen blijft er nog maar 1 wagen over en dat is deze dus.
De auto staat er op moment zo bij:
[img:800:600]http://i10.tinypic.com/42ic0t5.jpg[/img]
Met de volgende specs
Motorisch
- Standaard 1.6i blokje
Greddy turbokit
Forge bov
DIY hitteschildje (ivm smelten potje remvloeistof..)
Vortech FPR
BIPES ACU om ontsteking te regelen, wordt vervangen door Megasquirt
2,5" uitlaat vanaf de downpipe, downpipe zelf wordt ook nog 2,5"
- Bilstein B6 dempers
Eibach veren
Cockpitbrace (stang achter de stoelen)
Zimmerman geboorde schijven (van de 1.8, zijn 2cm groter in doorsnede)
Axxis Ultimate blokken
Rota Circuit 10 15" velgen, 4,5kg
Toyo R888 banden
Nog wat plaatjes
[img:800:600]http://i6.tinypic.com/14ng1p0.jpg[/img]
Zonder hitteschildje
[img:800:600]http://i4.tinypic.com/10eneoy.jpg[/img]
Met hitteschildje
[img:800:600]http://i5.tinypic.com/14nfzba.jpg[/img]
@Zandvoort afgelopen zaterdag, BMW aan het inhalen

[img:800:533]http://i12.tinypic.com/30ct3yo.jpg[/img]
De auto wordt puur voor de fun gebruikt, als dagelijks vervoor heb ik een Leon II. Ik ben inmiddels al een aantal keer op de ring geweest om te kijken maar nog niet om te rijden. Volgend jaar na de winter gaat dat er zeker van komen.
Ik zit momenteel op ~150 wielpk's @ 6psi en wil na de winter op 200+ wielpk's @ 12~13psi uitkomen.