Dit alles gaat gedaan worden met een vrij strikt budget in het achterhoofd. Waarom? Het is puur en alleen om kennis te maken met circuit rijden. Rondetijden maken geen drol uit. Veiligheid en fun wel.
Zodoende wordt gestart met een '96 E36 318ti Compact met ruim 250k op de teller. De ophanging en de remmen zijn gaar, het motortje is echter nog bijzonder gretig. Ik heb meerdere BMW's gereden met in feite het zelfde blok en bij deze trekt 'ie er toch wel het hardst aan. Ook mijn huidige Z3 1.9 die in veel nettere staat verkeert is wat tammer dan die in deze toch wel redelijk uitgeleefde Compact. Maar goed. Inmiddels ligt het halve interieur eruit en zijn de werkzaamheden begonnen. Deze bestaan tot zover uit:
- Nieuwe remschijven (brembo) en remblokken (EBC Yellowstuff) (inmiddels binnen) en verversen vloeistof
- Nieuwe H&R Cup Kit (wordt verwacht)
- Olie beurtje
- 15 inch BMW velgen (op zoek)
- 15 inch Semi's (op zoek)
M.b.t. de banden zijn er 2 kanshebbers; de Federal 595-R en de Nankang NS-2R. Beide zijn in 195/50/15 verkrijgbaar voor zo'n 60/65 per stuk. Iemand ervaringen met beide? Gaat me niet perse om de banden met de meeste grip voor de snelste tijden. Meer de banden met de beste feedback en een band die voor een beginner geschikt is.
- Stoelen
- Gordels
Worden de volgende punten van aanpak.
Allereerst een vraag: De gordels achter zijn eruit, kan dit zomaar voor APK? Zelfde vraag geldt voor mistlampen. Klopt het dat je deze eruit mag halen maar dan ook de knop eruit moet halen?