Over mij, Geboren in de 90's en altijd al de drive gehad dingen harder te laten gaan dan nodig..
Voor ik een rijbewijs had riep ik heel hard dat er nooit een fransoos zou komen, want.. rammelen en andere ellende zag ik niet zitten.
Tot dat roze kaartje er was..
Voor de 106 heb ik 2 Saxo VTS jes gereden met 1.4 blokjes er in, reed leuk.. maar echt rap was het niet.
In Mei 2012 besloten om toch een mooie originele 106 GTI te kopen, het idee was toen om hem netjes te houden en er alleen maar een mooi setje wielen onder te schroeven.
Toen nog maar 87.000 km op de klok (het is een 98'er..)
Maar toch ging dat al snel een andere richting op, voor ik het wist stond hij alweer een stuk lager..
Maar de nette wielen moesten daar ook bij.
En zo zijn er nog wel meer kleine optische aanpassingen gedaan die niet zo de moeite zijn om hier allemaal neer te zetten.
Want.. het cilinderkopje bleek aan revisie toe te zijn.
Dat is dus ook gedaan, incl. bewerken en andere nokken, het is er toch vanaf..
Na afstellen bij Easy-Tech kwam er leuk meer vermogen uit, stationair lijkt het een enorme rally bak maar het loopt verder prima!
Conclusie, het is van een nette auto al snel geëscaleerd naar een trackday autotje..
Even een kleine opsomming wat er ongeveer op en aan zit.
Motorisch:
Originele j4 kop bewerkt met Newmann PH3/PH1 nokken assen
SS spruitstuk>200CPI metaalkat>Ragazzon middendemper>Ragazzon Groupe N 50mm eind demper
Pipercros Venom air intake
Versnellingsbak:
Fase 1 Rallye 1.3 bak
Helix 4 puk koppeling
Onderstel:
Bilstein B8 met Eibach -50 veren, achter mee verlaagd. (B8 verdwijnt voor Peugeot Sport)
Achteras in Groupe N peugeotsport alu bussen ipv rubber of PU
Voor peugeotsport draagarmblokken en PowerFlex Zwart draagarm rubber.
266mm remmen met Ferodo DS3000 blokken
Voor circuit gebruik, een setje TSR 15 inch 6,5J ET15 velgen met Maxxis ZR9 195-50R15 banden.
Dat ziet er dan zo ongeveer uit

De reden dat ik nu hier ook maar eens kom kijken...
Eind juni voor het eerst een ochtend mee gereden op Zandvoort via Driving Fun, wat zo goed beviel dat ik zeker vaker ga komen.
Daarvoor enkel bij een andere club van die 20 minuten sessies gedaan waar iedereen competitie lijkt te rijden.. (chaos dus...) Dit is op een DF trackday wel even anders gelukkig