Waarom kiezen voor RFT of non RFT? In dit geval specifiek voor mijzelf en mijn auto. Ik kan het simpel houden want de auto en comfort, gebruik, geluid, etc bevalt goed. Dus gewoon weer RFT en klaar

Maar ik wil graag andere meningen horen, ik heb wel met non RFT gereden, natuurlijk, maar niet op deze auto. Het is een BMW F31 320dA. Het is m'n daily en de familiewagen, dus vakanties, bezoekjes ,etc, etc. Ik rijd er voornamelijk woon-werk mee en dat gaat niet harder dan een 115km/u. Soms een stukje snelweg met 140-145km/u. Wordt niet vaak sportief mee gereden, weleens wat vlotter dan normaal en soms de oprit of afrit van een snelweg wat sneller dan gemiddeld. Verder rustig/normaal.
De banden zijn van Continental, de CSC5 in 225-45-18. Bevallen ook goed, slijtage lijkt oké en de auto verstookt gemiddeld een 1:17,5-1:18,5. Ik maak ongeveer 30k per jaar.
Nu zijn 2 vd 4 passagiers gevoelig voor wagenziekte dus ik wil geen "wiebelwagen". Ik lees hier geregeld dat je er een andere auto voor terugkrijgt als je wisselt naar non RFT. Tevens zou de auto stiller en zuiniger worden. Laatste 2 heb ik al geen klagen over.
Wat is, in mijn geval, wijsheid. Overstappen op non RFT straks of gewoon lekker blijven rijden op RFT. Bovenstaande zaken meegenomen?
Ik heb er geen ervaring mee, op dezelfde wagen, dus als ik overstap naar welk merk en model zou dat zijn?
Graag jullie mening over dit onderwerp.