Voorstellen kennethr

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
kennethr

Voorstellen kennethr

Bericht door kennethr » 09 nov 2014, 15:27

Dag allemaal.

Lees inmiddels al enige tijd mee hier op het forum en dacht laat ik mijn eigen eens formeel voorstellen.
Ik ben dus Kenneth, thans 34 jaar en woonachtig in Zeist.

Heb inmiddels al de nodige auto's kunnen rijden.
Hieronder volgende ze van oud naar nieuw

Begonnen met een Opel Tigra 1.4 16v.
Deze helemaal naar mijn smaak aangepast met spoilers van Postert.
Afbeelding
Afbeelding

Nadat de Tigra mij in de steek liet ten gevolge van een lekkende koppakking over gegaan op een Fiat Stilo 1.2 16v welke ik nieuw heb aangeschaft. Was toen een erg scherpe aanbieding in 2002 met al die milieu subsidies.
Gelijk dikke wielen eronder, getinte ramen, dikke audio installatie en schuif/kanteldakje.
Zat ook bij de Stiloclub destijds en was wel grappig om als 1.2 met al die dikke Abarth 5 cilinders mee te rijden.
Afbeelding

Na ook deze enige tijd gereden te hebben viel mijn oog op een Ford Fiesta ST welke bij de Ford garage bij mij om de hoek stond. Na een kort proefritje verkocht en de Stilo ingeruild. Ook deze wat naar mijn smaak aangepast met een armsteun, interieurdelen in zilver, sportuitlaatje, luchtfilter en Dreamscience software.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ten gevolge van een standplaatswijziging van het werk kon ik 2 jaar na de aanschaf van de Fiesta veel dichter bij huis gaan werken en heb ik mijn droomauto een Honda S2000 kunnen aanschaffen. Heb er een keer toen ik net mijn rijbewijs had mee kunnen rijden via Autovisie en op slag verliefd geworden op de wagen. De wagen was super samengesteld door de vorige eigenaar (een italiaan) met een Kw3-onderstel, 17" wielen, dikke audio-installatie, nieuwe cabriokap en een verdomd lekker klinkende HKS-uitlaat. Het enige wat ik zelf op enig moment nog heb gekocht is een hardtop voor in de winter en een nieuwe radio met carkit.
Afbeelding
Afbeelding

Helaas erg veel pech gehad met de s2000. Zo had ik een 5 maanden na aankoop een drijfas die uit de motor sloeg en afbladderende lak. Deze zijn gelukkig allemaal onder garantie vervangen. Gezien ik binnen een jaar dik 2,5k had moeten uitgeven aan onderhoud (regulier beurt, remmen + schijven + revisie remklauw voor als achter) en er ook weer 2 nieuwe zomerbanden en 2 nieuwe winterbanden aan kwamen toch maar besloten om na 4 jaar rijden afscheid te nemen. Misschien maar beter ook want de nieuwe eigenaar heeft een jaar na aankoop er een nieuwe versnellingsbak onder laten zetten omdat er een vreemd trillend geluid was waar te nemen. Kort daarna heeft hij hem tegen de vangrail aangezet op de Nurburgring (filmpje is te zien als je zoekt op s2000 crash 2013 Nurburgring). Nog steeds denk ik echter met weemoed terug naar deze wagen......, want zo maken ze de auto's heden ten dage niet meer.

Als opvolger, mede ook gezien de toch niet zo praktische s2000 wanneer je in het centrum woont en regelmatig je 90 jarige opa in de auto hebt, gekozen voor een Abarth Punto Evo. Compleet andere karakteristiek dan de s2000, moest echt weer wennen aan het vroeg schakelen. Wel is de auto zeer snel met hernemingen, heb zelfs een keer een 911-bestuurder met glazen ogen in mijn binnenspiegel gezien die dacht mij wel even voorbij te kunnen. De auto heeft standaard 165pk en heb deze via Vireo laten tunen naar nu 185pk en circa 280nm koppel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrolhead Tom

Re: Voorstellen kennethr

Bericht door Petrolhead Tom » 09 nov 2014, 15:53

Welkom! Grappig ik ben ook van een Fiesta ST naar een S2000 gegaan!

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 09 nov 2014, 16:35

Welkom! Leuk autolijstje :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 nov 2014, 17:10

Welkom. Leuke auto's, je huidige is ook erg leuk :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 nov 2014, 18:10

Welkom.

Schitterende auto die Abarth. Zit er ook wel eens met een schuin oog naar te kijken. Heb je 'm nieuw gekocht? Veel km's gemaakt? En is het een probleemloze auto? Als ik de prijzen zo her en der bekijk lijkt het wel of ze nauwelijks nog afschrijven.

kennethr

Bericht door kennethr » 09 nov 2014, 18:44

@allen.
Dank voor de complimenten

@Tom
Bij de Fiesta kreeg ik niet echt het idee dat de auto erg snel was. Daarnaast zoop de mijne ook redelijk wat olie en was hij ook niet echt zuinig in gebruik met zijn vijfbak. Met de S2000 scoorde ik veel betere verbruikscijfers. Wel vreemd dat de ST een uur nadat ik de S2000 ophaalde al weer verkocht was. Ze hadden een week van te voren alvast wat foto's gemaakt en de persoon die hem heeft gekocht is direct nadat ik weg was gebeld en heeft hem gelijk gekocht. Moet zeggen dat ze hem ook wel erg scherp hadden geprijsd. Had jij er ook andere software op staan ? Met name de race-stand van de dreamscience was erg fel. Maar je merkt wel dat de motor erg onrustig liep. De DS heb ik verkocht aan een forumlid met een facelift model. Moet zeggen dat zijn auto vele malen feller overkwam als de mijne. Welke versie had jij, toch ook een pre facelift ?

@Hielke.
Heb hem inderdaad nieuw gekocht, nog net voor 07-2012 op kenteken laten zetten anders was hij flink duurder door CO2 geneuzel. Moet zeggen dat mijn dealer Vireo Houten (Ton) erg vriendelijk was. Een proefrit was geen enkel probleem en ook gewoon een scherpe prijs gekregen bij aankoop. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Qua kilometers niet echt veel gedaan, ging deze week net over de 20k heen. Hij wordt ook alleen voor woon-werk verkeer gebruikt (Zeist-Houten) en wat familie/vrienden-bezoek in de provincie Utrecht. De auto is geheel probleemloos tot nog toe. Ook de Stilo die bekend staat als probleemauto heeft bij mij nimmer voor problemen gezorgd. Dus het vooroordeel dat Fiat slechte auto's zou maken, klopt mijns inziens niet echt. Afschrijven doen ze toch nog wel flink hoor. Als ik de mijne invoer bij ANWB moet ik echt even een schrikpil innemen alvorens de koerslijstwaarde te bekijken. De mijne was rijklaar toch bijna 25k nieuwprijs. Maar heb al met de ST ondervonden dat hothatches verschrikkelijk snel afschrijven. Dan had ik beter de S2000 kunnen houden, daar zou ik nu nog steeds hetzelfde voor krijgen vreemd genoeg.Ik hou mijn verbruik bij op spritmonitor. Dit zijn wel voornamelijk kleine stukjes van 14/15 km enkele reis. http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/523141.html Als je nog meer wilt weten laat maar horen !

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 09 nov 2014, 18:52

Welkom, leuk lijstje met auto's met als topper de S2k.
Een nieuwe hot hatch van Fiat lijkt afschrijvingstechnisch gezien inderdaad niet het beste wat je kunt kopen :). Veel plezier hier en met je Fiat!

kennethr

Bericht door kennethr » 09 nov 2014, 19:09

Afschrijven doet een nieuwe auto nu eenmaal. Als je mij pakweg 10 jaar geleden had gezegd dat ik in 2012 een nieuwe B-segment auto zou kopen voor 25k had ik je voor gek verklaard. Als particuliere koper valt ook bijna niet op te sparen tegen de afschrijving van heden ten dage. Ik rij meestal een 3,5/4 jaar in een auto alvorens weer eens naar wat anders te gaan kijken (Fiesta ST uitgezonderd die had ik maar 2 jaar).

De Abarth Punto's die je nu te koop ziet staan zijn meestal een 2/2,5 jaar oud. Een nieuwe auto na 2 jaar inruilen lijkt mij gewoonweg geld weggooien, zeker gezien het kilometrage dat er mee is gereden.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 nov 2014, 19:04

welkom, leuke DF karretjes al gehad :D

SanderGTi

Bericht door SanderGTi » 12 nov 2014, 18:28

Welkom! Leuke lijstje aan auto's welke je al gehad hebt. Jammer van die S2000, dacht dat die nog best betrouwbaar waren... Stilo blijft ook een mooi model.

Nog updates voorde Punto op de planning staan? :df:

kennethr

Bericht door kennethr » 13 nov 2014, 18:02

SanderGTi schreef: Nog updates voorde Punto op de planning staan? :df:
Nee, vooralsnog niet.
Heb nog wel overwogen om een esseesse pakket aan te schaffen, maar dat toch maar niet gedaan. Want het ding remt nu al super met die dikke Brembo's, geperforeerde schrijven en raceblokken is niet echt nodig.
Tuning heb ik al via Vireo gedaan, dus ook niet meer nodig. Sportuitlaat niet echt noodzakelijk. Beter (lager) onderstel is leuk, maar met al die drempels tegenwoordig ook geen pretje. Met de s2000 moest ik altijd echt op passen waar ik heen ging zonder de carterpan er onder uit te rijden. Blijven over de dikkere wielen (18" Multispaaks), maar vindt persoonlijk de standaard Abarth wielen stukken mooier.

Vindt hem wel prima zo moet ik zeggen, al had ik liever een inbouw navigatie gehad.
Zo'n dockingstation voor Tomtom is leuk, maar je zit toch altijd te kloten met het ding meenemen.

Er zijn ook niet veel collega Abarth-rijders die updaten, het ding is standaard al goed uitgevoerd. Als er dan toch geupdate wordt is dat meestal het essessse-pakket. Wellicht nog een ander luchtfilter, einddempertje of intercooler, maar dan houdt het toch op.

kennethr

Bericht door kennethr » 16 nov 2015, 22:51

Ik rij inmiddels al weer 3,5 jaar rond in een Abarth Punto Evo en meestal begin ik dan weer eens rond te snuffelen voor wat nieuws. Qua smaak ben ik nogal een aparte, het moet sowieso iets zijn wat niet overal rond rijd danwel een apart kleurtje hebben.

Zo zit ik thans te kijken naar:

Astra GTC.
http://www.opel-kamp.nl/occasions--opel ... -km---1122
Met name kek kleurtje en lekker vol qua opties. Wel een beetje een schaap in wolfskleren.

Jeep Renegade
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
Apart wagentje, leuke deal zo ook. 5k afgeschreven in nog geen 10 maanden.

Nissan 370z
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
Volgens mij een import-wagen, gezien onderhoudsboekjes een franse opdruk hebben.
Wel een beetje een rotte leeftijd/km-stand. Het dure onderhoud gaat er dan aankomen.

Zijn er forumleden met ervaring omtrent deze auto's ?
Ik neig zelf wel een beetje naar de 370z, zeker gezien dit soort "old school" auto's toch wel snel aan het verdwijnen zijn. Wel hik ik een beetje aan tegen de kosten die gepaard gaan met deze auto. Wegenbelasting, verzekering en onderhoud zijn flink prijziger dan hetgeen ik nu rijd. Gezien ik hem als daily gebruik zal er tevens een extra prijzig setje winterwielen bij moeten komen uitgaand van mijn ervaringen met de s2000 tijdens de wintermaanden.

Wellicht nog andere suggesties (sportief/apart/kek kleurtje) ?
Budget zo rond de 27k, maximaal 100k gelopen en minimaal bouwjaar 2010.
Verder klimaatregeling, cruise-controle en ingebouwde navigatie.

Walter

Bericht door Walter » 17 nov 2015, 11:14

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kennethr

Bericht door kennethr » 04 jun 2016, 18:40

Maar even een update van dit topic.
Inmiddels niet meer woonachtig in Zeist maar vorig jaar verhuisd naar Nieuwegein.
Daarmee is gelukkig ook een eind gekomen aan de ergenis van het dagelijks zoeken naar een vrije parkeerplek, want de nieuwe woning heeft een eigen garagebox.

Qua auto's al weer enige tijd op zoek naar iets nieuws. Zoals door andere opgemerkt zijn de afgelopen jaren de echt sportieve auto's behoorlijk aan de prijs geraakt zowel nieuwe alswel tweedehands. Neem als voorbeeld de s2000 die ik heb gehad. Maar ook een recente z4 of 370z blijft nog flink aan de prijs en zakt gewoonweg niet maar blijft stabiel op een bepaald niveau.

Aldus was het dus shoppen naar weer wat leuks met als budget tussen de 24k en 27k inclusief inruil van de Abarth. Gelet op het budget en mijn wensenlijstje van iets sportiefs danwel aparts kwamen er niet veel auto's in aanmerking.
- Ford Focus met Individual pakket, te gewoontjes
- Jeep Renegade Freedom / Limited, leuk op plaatje maar in het echt te plastic en "busje"
- Kia Pro_Ceed Gt-line, lekker vol in de opties, wellicht een beetje schaap in wolfskleren.

De eerste optie viel al snel af alsook de tweede na een korte kennismaking. De derde was eigenlijk gelijk goed. De auto smoelt gewoon erg goed, zit erg goed in de opties en valt ook qua motor relatief gezien niet tegen. De inruilprijs was ook erg goed dus de deal was gauw beklonken. Zodoende dus hedenmorgen mijn nieuwe aanwinst kunnen ophalen.

Afbeelding
Afbeelding

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 05 jun 2016, 11:05

Leuke auto. Zag er gisteren nog eentje rijden en ziet er prima uit. Heel wat anders dan de Kia Rio's van vroeger.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 jun 2016, 21:30

Leuk ding man ! Zou daar wel meer fotos van willen zien. Mooi oud wagenpark ook !

E36-italia
Auto: Laro Discovery TD5

Bericht door E36-italia » 06 jun 2016, 12:03

de kia is (voor mij dan) een beetje een vreemde eend in je eerdere auto rijtje... fiesta st/S2K/abarth zijn allemaal wel de bekende go-fast auto's .. had geen kia verwacht :)

Plaats reactie