Lees inmiddels al enige tijd mee hier op het forum en dacht laat ik mijn eigen eens formeel voorstellen.
Ik ben dus Kenneth, thans 34 jaar en woonachtig in Zeist.
Heb inmiddels al de nodige auto's kunnen rijden.
Hieronder volgende ze van oud naar nieuw
Begonnen met een Opel Tigra 1.4 16v.
Deze helemaal naar mijn smaak aangepast met spoilers van Postert.
Nadat de Tigra mij in de steek liet ten gevolge van een lekkende koppakking over gegaan op een Fiat Stilo 1.2 16v welke ik nieuw heb aangeschaft. Was toen een erg scherpe aanbieding in 2002 met al die milieu subsidies.
Gelijk dikke wielen eronder, getinte ramen, dikke audio installatie en schuif/kanteldakje.
Zat ook bij de Stiloclub destijds en was wel grappig om als 1.2 met al die dikke Abarth 5 cilinders mee te rijden.
Na ook deze enige tijd gereden te hebben viel mijn oog op een Ford Fiesta ST welke bij de Ford garage bij mij om de hoek stond. Na een kort proefritje verkocht en de Stilo ingeruild. Ook deze wat naar mijn smaak aangepast met een armsteun, interieurdelen in zilver, sportuitlaatje, luchtfilter en Dreamscience software.
Ten gevolge van een standplaatswijziging van het werk kon ik 2 jaar na de aanschaf van de Fiesta veel dichter bij huis gaan werken en heb ik mijn droomauto een Honda S2000 kunnen aanschaffen. Heb er een keer toen ik net mijn rijbewijs had mee kunnen rijden via Autovisie en op slag verliefd geworden op de wagen. De wagen was super samengesteld door de vorige eigenaar (een italiaan) met een Kw3-onderstel, 17" wielen, dikke audio-installatie, nieuwe cabriokap en een verdomd lekker klinkende HKS-uitlaat. Het enige wat ik zelf op enig moment nog heb gekocht is een hardtop voor in de winter en een nieuwe radio met carkit.
Helaas erg veel pech gehad met de s2000. Zo had ik een 5 maanden na aankoop een drijfas die uit de motor sloeg en afbladderende lak. Deze zijn gelukkig allemaal onder garantie vervangen. Gezien ik binnen een jaar dik 2,5k had moeten uitgeven aan onderhoud (regulier beurt, remmen + schijven + revisie remklauw voor als achter) en er ook weer 2 nieuwe zomerbanden en 2 nieuwe winterbanden aan kwamen toch maar besloten om na 4 jaar rijden afscheid te nemen. Misschien maar beter ook want de nieuwe eigenaar heeft een jaar na aankoop er een nieuwe versnellingsbak onder laten zetten omdat er een vreemd trillend geluid was waar te nemen. Kort daarna heeft hij hem tegen de vangrail aangezet op de Nurburgring (filmpje is te zien als je zoekt op s2000 crash 2013 Nurburgring). Nog steeds denk ik echter met weemoed terug naar deze wagen......, want zo maken ze de auto's heden ten dage niet meer.
Als opvolger, mede ook gezien de toch niet zo praktische s2000 wanneer je in het centrum woont en regelmatig je 90 jarige opa in de auto hebt, gekozen voor een Abarth Punto Evo. Compleet andere karakteristiek dan de s2000, moest echt weer wennen aan het vroeg schakelen. Wel is de auto zeer snel met hernemingen, heb zelfs een keer een 911-bestuurder met glazen ogen in mijn binnenspiegel gezien die dacht mij wel even voorbij te kunnen. De auto heeft standaard 165pk en heb deze via Vireo laten tunen naar nu 185pk en circa 280nm koppel.